Odmładzająca gimnastyka twarzy

Regularne wykonywanie ćwiczeń pomaga wzmocnić mięśnie oraz opóźnić proces formowania się zmarszczek. Przynoszą one jednak rezultaty tylko wtedy, kiedy na co dzień prowadzimy zdrowy tryb życia.
Gimnastyka twarzy

Aby zachować młody wygląd cery jak najdłużej, niezbędna jest odpowiednia troska o skórę. Jednak obok kosztownych zabiegów kosmetycznych, równie ważny jest zdrowy styl życia na co dzień oraz odpowiednia gimnastyka twarzy.

Gimnastyka twarzy pozwala na utrzymanie sprężystości mięśni, co zapobiega przedwczesnej utracie jędrności skóry oraz pojawianiu się zmarszczek.

Gimnastyka twarzy to nic innego jak szereg ćwiczeń, które pomagają zachować cerę w dobrej kondycji, wspomagają produkcję kolagenu i elastyny – składników zapobiegających przedwczesnemu starzeniu się skóry.

Regularne ćwiczenia mięśni twarzy pomogą ci wygładzić zmarszczki mimiczne, wzmocnią opadłe powieki oraz wszelkiego rodzaju inne oznaki upływu czasu.

Gimnastyka twarzy zapobiegająca opadaniu powiek

Jędrne powieki

Głównym celem poniższych ćwiczeń jest tonizowanie mięśnia okrężnego oka (orbicularis oculi), odpowiedzialnego za sprężystość powieki.

Jak wykonywać ćwiczenie?

Przyłóż palce wskazujące do środkowej części brwi, a kciuki w dolnej części oczu. Delikatnie przesuwaj palce wskazujące ku górze, a kciuki ku dołowi, wykonując przy tym delikatny nacisk na obydwa punkty.

Podczas ćwiczenia – oczy powinny być silnie zamknięte. Powtarzaj ruchy przez 40 sekund, a następnie rozluźnij twarz.

Gimnastyka twarzy redukująca podwójny podbródek

Aby zredukować lub całkowicie wyeliminować podwójny podbródek, należy regularnie wzmacniać plastymę. Ten obszar naszej twarzy ma szczególną tendencję do opadania i pokrywania się zmarszczkami. Dlatego też należy go regularnie wzmacniać.

Jak wykonywać ćwiczenie?

Przyłóż dłoń do podstawy szyi, spoglądając przed siebie. Skieruj podbródek do góry i dotykaj językiem górnej wargi. Utrzymaj tę pozycję przez 30 sekund, po czym rozluźnij twarz.

Ćwiczenia wygładzające zmarszczki na czole

Zmarszczki na czole

Aby wygładzić zmarszczki na czole lub zapobiec ich powstawaniu, należy ćwiczyć mięśnie czołowe (frontalis) i potyliczne (occipitalis).

Gimnastyka twarzy wygładzająca zmarszczki wokół ust

Zmarszczki wokół ust powstają na przestrzeni lat, aż nadchodzi moment, że stają się one widoczne. W celu ich wygładzenia zalecamy regularne wykonywanie poniższego ćwiczenia.

Jak wykonywać ćwiczenie?

Ułóż usta w kształt litery „O”, dociskając je do zębów. Następnie przesuwaj palce wskazujące od dołu do góry, rozpoczynając od kącików ust w kierunku nosa. Powtórz ćwiczenie 50 razy.

Inne ćwiczenia odmładzające twarz

Zmarszczki na twarzy

Gimnastyka twarzy stymuluje krążenie krwi, pomaga usunąć toksyny, poprawia kolor skóry oraz zapobiega przedwczesnemu pojawianiu się zmarszczek i innych oznak starzenia się skóry.

Oprócz powyżej zaprezentowanych ćwiczeń, polecamy również inne, które doskonale wzmacniają mięśnie twarzy. Możesz wykonywać je w połączeniu z poprzednimi ćwiczeniami.

  • Wypowiadanie samogłosek: Należy to robić z wyraźną ekspresją, czyli maksymalnie otwierając usta i utrzymując dźwięk przez kilka sekund.
  • Szczelne zamykanie ust: Zamknij usta i wypełnij je powietrzem w celu rozciągnięcia i napięcia otaczających usta mięśni.
  • Odwrócony uśmiech: Zamknij usta w sposób umożliwiający ćwiczenie mięśni twarzy i szyi. Ćwiczenie to skutecznie zapobiega pojawianiu się zmarszczek i podwójnego podbródka.
  • Ćwiczenie brwi: Przyłóż palce do brwi, naciskając delikatnie skórę w sposób uniemożliwiający zmarszczenie brwi. Spróbuj również podnieść brwi utrzymując nacisk. Te proste ruchy wzmacniają mięśnie czoła i oczu.

Porady końcowe

  • Jeśli chcesz, by gimnastyka twarzy przyniosła oczekiwane rezultaty, należy wykonywać ćwiczenia przynajmniej 3 razy w tygodniu. Oczywiście idealny scenariusz to codzienna gimnastyka twarzy.
  • Staraj się stopniowo wydłużać czas ćwiczeń tak, aby ich łączny czas wynosił od 10 do 15 minut dziennie.
  • Jeśli chcesz poprawnie wykonywać ćwiczenia mięśni twarzy, rób to przed lustrem. Będziesz mogła w ten sposób obserwować swoje ruchy i w razie potrzeby korygować je.
  • Pamiętaj, że tak jak w przypadku ćwiczeń pozostałych części ciała, rezultaty są widoczne dopiero po jakimś czasie i są one ściśle związane ze zdrowym odżywianiem, zdrowymi nawykami na co dzień oraz z odpowiednią dawką snu.