Owoce o najmniejszej liczbie kalorii

Jeśli odchudzasz się i jesteś na diecie niskokalorycznej a twój plan diety zakłada, że możesz jeść owoce w południe czy w dowolnej ilości na obiad, bądź ostrożna, ponieważ istnieje kilka gatunków owoców, które są wysokokaloryczne. Z naszego artykułu dowiesz się, które owoce mają najmniejszą liczbę kalorii!

Owoce dozwolone w diecie

Większość diet (a przynajmniej większość tych skutecznych i zdrowych) pozwala na spożywanie racjonalnej ilości owoców w ciągu dnia. Ważne jest, aby rozpoznać, które z nich nadają się do spożycia i pomagają ci w osiągnięciu twoich celów. W jaki sposób? Według zawartości kalorii. Poniżej znajdziesz tabelę najmniej kalorycznych owoców oraz wartości odżywczych poszczególnych owoców, z której będziesz mogła wybrać te najbardziej odpowiednie dla Twojej diety.

3#owoce.jpg

Mając na uwadze właściwości poszczególnych owoców, łatwiej jest wybrać jeden lub kilka do spożycia w ciągu dnia. Chociaż wszystkie one są dla nas korzystne, każdy z nich ma inne właściwości niż pozostałe. Dieta bogata w owoce i warzywa pomoże Ci schudnąć w sposób zdrowy, a przy tym sprawi, że nie będziesz się czuła zmęczona czy osłabiona.

Niektórzy mówią, że owoce powinny być spożywane poza głównymi posiłkami, ponieważ jeżeli zostawiasz je sobie na deser, „gubisz” większość ich składników odżywczych i witamin w procesie trawienia posiłków. Fermentują one w żołądku i spowalniają cały proces. Dlatego wiele osób nie czuje się dobrze jedząc owoce tuż po obiedzie. W takim przypadku, sugerujemy jeść owoce między posiłkami, na przykład w porze lunchu lub późnym popołudniem, co najmniej 2-3 godziny przed lub po obiedzie czy kolacji.

5#owoce.jpg

A co z bakaliami?

Jeśli szukasz diety bogatej w białko, suszone owoce będą dla ciebie najlepszym rozwiązaniem. Różnica jest taka, że mają one dużo kalorii, ale dobrą wiadomością jest to, że szybciej się nimi nasycisz. Wartość kalorii (kcal) w przybliżeniu dla 100 g owocu:

  • Suszona śliwka 177 kcal
  • Suszone daktyle: 256 kcal
  • Suszona figa 270 kcal
  • Rodzynki: 301 kcal
  • Kasztany: 349 kcal
  • Orzeszki ziemne: 452 kcal
  • Migdały: 499 kcal
  • Orzeszki piniowe: 568 kcal
  • Pistacje: 600 kcal
  • Orzechy laskowe: 625 kcal
  • Orzechy włoskie: 670 kcal

Można by pomyśleć, że to za dużo jak na tak małą ilość produktu, jednak obecne w bakaliach kwasy tłuszczowe i substancje odżywcze czynią go znacznie zdrowszą alternatywą i są polecane jako zamiennik niektórych dań. Na przykład, 100 g śmietany lub świeżego sera to ponad 300 kalorii, plaster steka – więcej niż 400, wędliny – nie mniej niż 300 kalorii i rośliny strączkowe – około 350 kcal. Warzywa, które należą do mniej tuczących to: sałata, ogórek, rzodkiewka i kabaczek.

Zdjęcia: Seana McEntee, Kim Lowton, Clare Bell, Mario Diogo, Victor, Championship catering i Steve Parker bogoni.