Owsianka na śniadanie każdego dnia

Każdy wie, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, ponieważ to dzięki niemu możemy wyjść z domu z dużą dawką energii i stawić czoło codzienności najlepiej jak możemy. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego tak wiele mówi się, by owsianka zawsze wchodziła w skład pierwszego posiłku dnia? Cóż, jeśli nie, to masz świetną okazję, bo dzisiaj pomówimy o korzyściach dla zdrowia, jakie dają płatki owsiane.

Korzyści, jakie daje owsianka

  • Jest oczyszczająca: Dzięki ogromnej ilości aminokwasów, które zawiera, stymuluje produkcję leptyny w wątrobie i wspomaga proces wydalania toksyn z organizmu. Jedzenie płatków owsianych jest dobre dla oczyszczania ścian tętnic ponieważ, zawierają błonnik, który przeciwdziała tworzeniu się w nich złogów tłuszczu, które mogą powodować poważne choroby serca, podwyższony cholesterol i inne.
  • Pomaga kontrolować poziom cukru we krwi: To wspaniała wiadomość dla osób, które cierpią na cukrzycę. Koniecznie musisz dodać je do swojej diety, jeśli potrzebujesz poprawy trawienia skrobi i stałego utrzymywania stabilnego poziomu cukrów, zwłaszcza po jedzeniu.

2#:owsianka.jpg

  • Polepsza trawienie: Jeśli miewasz problemy po zjedzeniu obiadu czy kolacji, płatki owsiane pomogą obniżyć poziom kwasów żółciowych, które ułatwiają również pracę jelit i zapobiegają zaparciom. Ponieważ są bogate w odpowiednie związki zapewniające stopniowe wchłanianie cukrów, dają poczucie satysfakcji na dłużej, co jest dobrą alternatywą dla osób, które są na diecie, ponieważ za każdym razem na dłużej pozwalają nie odczuwać potrzeby jedzenia.
  • Posiada bardzo cenne białka: łącznie osiem niezbędnych aminokwasów – tyle zawierają płatki owsiane. Dzięki temu, zwykła owsianka zamienia się w źródło białka, które ma wielką wartość regeneracyjną, pozwalającą nawet tworzyć nowe tkanki w organizmie.
  • Ma działanie anty-rakotwórcze: Na ten temat zostało przeprowadzonych wiele badań, nawet w samych tylko Stanach Zjednoczonych. Badania wykazały, że owsianka to świetna ochrona przed rakiem, który na całym świecie zbiera coraz większe żniwa. Ta właściwość wynika to z zawartych w nim fitochemikaliów. Nasza sugestia: jedzenie płatków owsianych na co dzień może zmniejszyć ryzyko choroby nowotworowej piesi lub jelita grubego o ponad 10%.

3#:owsianka.jpg

  • Wspomaga pracę serca: spowodowane jest to dużą ilością kwasów omega 3 i kwasu linolowego, które pomagają obniżyć zły cholesterol, wspomagając tym samym działanie serca i mózgu.
  • Wspomaga pracę układu nerwowego: Dzięki kompleksowi witamin z grupy B zawartej w owsiance, wspomaga, wzmacnia i balansuje funkcjonowanie układu nerwowego.
  • Zapobiega problemom z tarczycą, szczególnie nadczynności tarczycy. Owsianka zawiera jod, minerał, który wspomaga odpowiednie funkcjonowanie gruczołów.
  • Przeciwdziała osteoporozie: Ponieważ ma wystarczająco dużą zawartość wapnia niezbędnego dla zdrowia kości, co zapobiega ich demineralizacji.
  • Wspomaga odchudzanie: By uzyskać taki efekt, należy ją jeść na pusty żołądek lub na śniadanie, wraz z mlekiem odtłuszczonym lub sojowym, sokiem pomarańczowym lub orzechami
  • Jest ona jednym z najlepszych źródeł energii, dlatego szczególnie warto jeść ją w pierwszej kolejności na śniadanie lub drugie śniadanie, zwłaszcza jeśli zaliczasz się do osób, które pracują wiele godzin poza domem lub muszą uczyć się do egzaminu.
  • Jest wspaniałym sojusznikiem także w zabiegach kosmetycznych: Możesz korzystać z właściwości płatków owsianych nie tylko poprzez spożywanie ich! Możesz również użyć ich miejscowo (zewnętrznie) z kremem nawilżającym, aby zamienić je w naprawdę niesamowity peeling twarzy. Kosztuje to zdecydowanie mniej niż jakiekolwiek inne zabiegi kosmetyczne.

Przepisy na płatki owsiane

Poniżej podajemy naszym zdaniem najlepsze przepisy na użycie tego wspaniały ziarna, płatków owsianych, do codziennej diety.

  • Owsiankowy shake: Do blendera z kilka łyżkami płatków owsianych dodaj jabłko, banan, gruszkę, mleko lub jogurt, i dobrze wymieszaj. Możesz pić ten pyszny napój o każdej porze dnia, dzięki czemu będziesz czuć się coraz bardziej zdrowo. Jeśli masz ochotę, może go dodatkowo posłodzić.
  • Naleśniki: Mogą być na słono lub na słodko, wedle Twoich preferencji. Zrób je w standardowy sposób, ale z odrobiną płatków owsianych. Do takich naleśników możesz dodawać warzyw i przypraw (albo dżemu i słodyczy, jeśli wolisz słodkie)
  • Chleb z płatków owsianych: To naprawdę smaczne pieczywo pełnoziarniste. Możesz dodać do niego cynamonu i gałki muszkatołowej. Oczywiście nie zapomnij dodać drożdży, aby chleb mógł urosnąć w piekarniku. Możesz również dodać rodzynki, nasiona, orzechy, czekoladę, itp.

4#:owsianka.jpg

  • Ciasteczka owsiane: świetna opcja na przekąskę. Możesz upiec je z dodatkiem kakao, migdałamipłatk lub orzechami.
  • Składnik sałatek: Pokrojona w kostkę cebula, pomidory, ziemniaki, ogórek, sałata, starta marchew – standardowych składników sałatek można mnożyć, ale do sałatki możesz dodać czegoś specjalnego: płatki owsiane, najlepiej gotowane (z solą, jeśli chcesz) przez 25 minut, przemyte zimną wodą i odcedzone.
  • Panierka do dań mięsnych i warzywnych: Płatków owsianych możesz używać do panierowania kurczaka, bakłażana, ryb zamiast standardowej bułki tartej czy mąki.
  • Na śniadanie: Na koniec najbardziej popularny i oczywisty przepis: płatki owsiane z mlekiem lub jogurtem. Niektórzy nawet bezpośrednio dosypują je do soku pomarańczowego. Takie śniadanie zapobiega zaparciom i przede wszystkim daje dużo energii na cały dzień.
Zdjęcia dzięki uprzejmości: megan chromik, Wiennat Mongkulmann, Rachel Tayse, Alpha, Jim Champion oraz theimpulsivebuy