Pomidory sposobem na żylaki

Nasiona pomidorów posiadają właściwości przeciwkrzepliwe, dzięki czemu poprawiają krążenie krwi. Stosowane miejscowo pomagają zmniejszyć widoczność żylaków i pajączków.
Pomidory

Pomidory to nie tylko smaczne, ale i niezwykle zdrowe warzywa. Ich właściwości przeciwzakrzepowe mogą okazać się niezwykle pomocne w walce z takimi dolegliwościami jak żylaki, pajączki i przewlekłe zmęczenie nóg.

Jeśli Tobie także dokuczają objawy nieprawidłowego krążenia krwi i ociężałości nóg, sięgnij po czerwone i zielone pomidory, które są jednymi z najskuteczniejszych naturalnych lekarstw na te dolegliwości.

W jaki sposób pomidory mogą wyleczyć żylaki?

Zmęczone łydki

Żylaki, nazywane także często pajączkami, to objaw stanu zapalnego żył. Naczynia krwionośne stają się wówczas widoczne pod skórą i są nie tylko nieestetyczne, ale także uciążliwe, a nawet bolesne. Odpowiednie leczenie żylaków jest konieczne, by uniknąć dalszych problemów, takich jak zapalenie żył czy zatory.

Na rynku dostępnych jest wiele produktów przynoszących ulgę osobom borykających się z tym problemem. Warto jednak w pierwszej kolejności sięgnąć po naturalne lekarstwa, takie jak pomidory, które nie tylko zapewnią Ci całą gamę witamin, ale także przyniosą Ci ulgę.

Pomidory są powszechnie wykorzystywane w kuchniach całego świata, głównie przez wzgląd na ich smak i dużą zawartość substancji odżywczych. W przypadku żylaków szczególnie ważne są dla nas nasiona pomidora, które zawierają substancje o działaniu zbliżonym do aspiryny – przeciwzakrzepowym i poprawiającym krążenie krwi.

Nie bez znaczenia jest także duża dawka flawonoidów i przeciwutleniaczy obecna w pomidorach. Substancje te wzmacniają naczynia krwionośne i tym samym zapobiegają problemom układu sercowo-naczyniowego.

Zielone pomidory na żylaki

Zielone pomidory

Jeśli masz pod ręką zielone pomidory, koniecznie wypróbuj je do walki z żylakami i pajączkami. Opisany poniżej sposób możesz wykorzystywać nawet 5 razy dziennie, aby jak najszybciej poczuć różnicę.

  • Dokładnie umyj pomidory. Pamiętaj, że muszą być zielone, ale dojrzałe.
  • Pokrój pomidory w plastry, obłóż nimi nogi, zwłaszcza w tych miejscach, gdzie żylaki są najbardziej widoczne.
  • Użyj bandaża, by dokładnie owinąć łydki i utrzymać pomidory na właściwych miejscach.
  • Gdy poczujesz delikatne pieczenie skóry, oznacza to, że czas zdjąć opatrunek.
  • Na koniec umyj nogi ciepłą wodą i osusz energicznymi ruchami.

Jak wykorzystać czerwone pomidory?

Zamiast zielonych pomidorów możesz wykorzystać również ich czerwoną odmianę. Możesz korzystać z ich właściwości codziennie wieczorem, by efekty zobaczyć już po kilku tygodniach.

  • Umyj pomidory i pokrój je w plasterki.
  • Obłóż plasterkami pomidora miejsca, gdzie żylaki są najbardziej widoczne.
  • Owiń nogi bandażem, by utrzymać pomidory na miejscu.
  • Pozostaw plasterki na skórze przez około 4 godziny. Następnie zmień opatrunek i plasterki na świeże i pozostaw na kolejne 4 godziny.

Garść dodatkowych porad

Owoce morza

Aby skutecznie i szybko pozbyć się problemu pajączków naczyniowych, oprócz zabiegów z pomidorami, możesz skorzystać także z właściwości innych naturalnych produktów. Przede wszystkim kluczowa będzie zdrowa i zbilansowana dieta bogata w substancje, których listę znajdziesz poniżej.

Kwasy tłuszczowe omega-3

Ludzki organizm nie jest zdolny do samodzielnej produkcji tych substancji, dlatego też musimy dostarczać je sobie z zewnątrz. Kwasy omega-3 zapewniają elastyczność naczyń krwionośnych, dodatkowo mają także działanie przeciwzapalne i usprawniają krążenie krwi. Aby dostarczyć sobie odpowiednią dawkę omega-3 wybieraj takie produkty jak:

  • łosoś
  • sardynki
  • dorsz
  • owoce morza
  • oliwa z oliwek lub olej słonecznikowy
  • siemię lniane
  • orzechy

Selen

Selen to przeciwutleniacz, który zapewnia naczyniom krwionośnym elastyczność. Znajdziesz go w takich produktach jak:

  • orzechy
  • ogórki
  • grzyby
  • jajka
  • drożdże piwne

Witamina E

Kolejną substancją, którą warto dostarczyć do swojego organizmu, aby usprawnić krążenie i dotlenić organizm, jest witamina E. Zapobiega ona tworzeniu się zatorów. Wybieraj takie produkty jak:

  • nabiał
  • chude mięso
  • orzechy
  • szparagi
  • olej kokosowy
  • oliwa z oliwek
  • pełne ziarna zbóż