Pompki – 5 powodów, by robić je codziennie

Jeśli nie jesteś przyzwyczajona do intensywnych ćwiczeń fizycznych, spróbuj nie przeciążać się zbytnio na samym początku. Rób pompki w swoim tempie i stopniowo zwiększaj intensywność.
Skóra ramion

Jeśli chcesz spalić kalorie, zgubić zbędne kilogramy i wymodelować swoją sylwetkę, musisz wiedzieć jakie ćwiczenia fizyczne wybrać. Niestety wiele ćwiczeń nie angażuje w pełni wszystkich partii mięśni, dlatego dla jak najlepszego efektu warto umiejętnie łączyć ćwiczenia wysiłkowe z tymi wzmacniającymi poszczególne części ciała. Na szczęście istnieją również ćwiczenia, takie jak pompki, które łączą w sobie wszystkie te zalety.

Tego rodzaju trening możesz uzupełniać także innymi ćwiczeniami, jednak same pompki wykonywane codziennie w zupełności wystarczą, by zauważyć pierwsze efekty. Przeczytaj ten artykuł i poznaj 5 powodów, by robić je codziennie.

Wzmacniają górne partie ciała

Stopniowo zwiększając liczbę wykonywanych codziennie pompek, skutecznie wzmacniasz górne partie swojego ciała, jednocześnie nie narażając się na nagły przyrost mas mięśniowej.

Tak proste ćwiczenie jak pompki systematycznie wzmacniają mięśnie klatki piersiowej i ramiona, dzięki czemu ciało staje się silniejsze i bardziej jędrne.

Pracują nad mięśniami brzucha

Talia osy

Oczywiście z technicznego punktu widzenia pompki to ćwiczenia typowo na górne partie ciała, jednak wykonywane prawidłowo mogą wpływać także na inne grupy mięśni. Podczas ćwiczeń utrzymuj mięśnie brzucha spięte i wyprostowane, dzięki czemu łatwiej będzie Ci ustabilizować kręgosłup.

Dodatkowo, w tej pozycji mięśnie brzucha również wzmacniają się i modelują.

Dodają energii

Mimo, że możesz uważać, że ćwiczenia fizyczne to najgorszy sposób na zwalczanie przemęczenia i osłabienia, paradoksalnie wykonanie nawet kilku pompek może zapewnić Ci niezwykły zastrzyk energii. Ruch poprawia krążenie, generuje ciepło i zmusza Twój mózg do aktywniejszej pracy.

Co najlepsze pompki możesz wykonywać w domu, bez żadnego specjalnego wyposażenia i przygotowania, zacznij już dziś i nie uciekaj się do napojów energetycznych czy suplementów diety.

Wzmacniają kości

Silna kobieta

Wraz z wiekiem gęstość kości zmniejsza się, przez co stają się one bardziej podatne na złamania. Trening siłowy jest niezbędny, aby je wzmocnić, a sposobem na to są właśnie regularne ćwiczenia.

Kiedy wykonujesz pompki jednocześnie pracujesz nad wieloma grupami mięśni i wzmacniasz nadgarstki i łokcie, dzięki czemu zmniejszasz ryzyko późniejszych kontuzji.

Przyspieszają przemianę materii

Pompki pozwalają Ci na jednoczesną pracę nad wieloma grupami mięśni. Dzięki temu Twoje serce pracuje intensywniej, krew krąży szybciej, a oddech przyspiesza.

To wszystko przyczynia się do przyspieszenia Twojej przemiany materii, co jest kluczowe do utraty zbędnych kilogramów i poprawy Twojego ogólnego stanu zdrowia. Jak widzisz wystarczy zaledwie kilka prostych ruchów, by zyskać podwójną dawkę siły, energii i zdrowia.

Jak prawidłowo wykonywać pompki?

Pompki

Teraz, gdy znasz już główne powody, dla których warto robić pompki codziennie, czas upewnić się, że wykonujesz je prawidłowo. Jeśli chcesz wzmocnić mięśnie, spalić tkankę tłuszczową i poprawić swoją ogólną kondycję, zastosuj się do naszych wytycznych:

  • Połóż się na brzuchu na podłodze lub karimacie. Trzymaj stopy razem i poczuj ciężar ciała na klatce piersiowej.
  • Umieść dłonie na podłodze obok siebie, oddalone na znaczną odległość od ramion.
  • Zegnij palce u stóp, tak aby dotknąć podłoża.
  • Wypchnij ciało do góry używając ramion, opierając ciężar ciała na dłoniach i stopach. Twoja głowa powinna pozostać w linii prostej do Twoich pięt.
  • Wyprostuj ramiona i utrzymaj ciało w górze. Teraz zegnij łokcie i powoli wróć do pozycji startowej.

Na początku wykonuj tyle powtórzeń ile dasz radę, ale nie przemęczaj się, jeśli nie jesteś przyzwyczajona do intensywnej aktywności fizycznej. Jeśli czujesz, że jest taka potrzeba, zrób sobie przerwę, a potem zacznij jeszcze raz.

Możesz robić kilka serii powtórzeń i zwiększać intensywność ćwiczenia, gdy Twoje ciało przywyknie już do wysiłku. 

Dobrą metodą jest robienie o 2 pompki więcej każdego dnia, ale warto też raz na jakiś czas zrobić sobie chwilę odpoczynku. Po pewnym czasie możesz być w stanie wykonać wszystkie pompki na raz, bez robienia przerw.

Niech Twoim założeniem będzie dojście do 12 pompek po pierwszych 3 dniach treningów.