Poprawa pamięci poprzez prażone migdały i rozmaryn

Nasza pamięć jest jedną z funkcji mózgu, która pozwala nam zapisywać, przechowywać i przywracać wspomnienia. Dzieje się tak na skutek powtarzających połączeń synaptycznych między neuronami tworzącymi neuronowe szlaki komunikacyjne.
Poprawa pamięci migdały i rozmaryn

Większość ludzi ma zdolność do zapamiętywania przez całe swoje milionów różnych rzeczy. Gdy ktoś zapamiętuje coś na chwilę, ale później o tym zapomina, to określamy takie zjawisko jako słabą pamięć krótkoterminową. Poprawa pamięci poprzez specjalne ćwiczenia pomaga wzmocnić ją przez całe życie i sprawia, że jest ona wciąż bardzo sprawna, nawet gdy przybywa nam lat i teoretycznie nie jesteśmy już tak sprawni intelektualnie, jak wtedy, gdy byliśmy młodsi.

Czytanie, pisanie, słuchanie muzyki, granie w gry umysłowe, nauka i wiele innych rzeczy może przyczynić się do usprawnienia swojej pamięci, dzięki czemu nie będziesz już tak łatwo zapominać o różnych sprawach, a dodatkowo zmniejszysz ryzyko wystąpienia u siebie problemów neurodegeneracyjnych.

Poprawa pamięci to naprawdę istotna kwestia i nie należy jej lekceważyć.


Innym kluczem do posiadania dobrej pamięci jest zdrowa dieta. Nasze ciała uzyskują niezbędne składniki odżywcze z żywności, którą jemy, co pozwala im prawidłowo funkcjonować, zarówno na poziomie fizycznym, jak intelektualnym.

W tym artykule omówimy konkretne korzyści oferowane przez prażone migdały i rozmaryn, czego jednym z efektów jest poprawa pamięci.

Poprawa pamięci dzięki prażonym migdałom oraz rozmarynowi

Połączenie migdałów, rozmarynu i innych naturalnych składników może stanowić pyszny naturalny suplement oferujący ogromną liczbę korzyści dla naszego mózgu – co oznacza, że po ich spożyciu nastąpi także poprawa pamięci.

Korzyści oferowane przez migdały

Migdały

Orzechy te zawierają fenyloalaninę – substancję stymulującą produkcję dopaminy, adrenaliny i noradrenaliny w mózgu. Częste spożywanie migdałów pomaga poprawić pamięć i przezwyciężyć problemy związane z depresją.

Ze względu na dużą zawartość kwasów tłuszczowych i innych składników odżywczych, stymulują one czynność mózgu i układu nerwowego.

Migdały zawierają pierwiastki śladowe i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, których niedobór może negatywnie wpływać na funkcjonowanie mózgu. Są one istotnym źródłem wody, białek, tłuszczów, węglowodanów i celulozy, witamin B1, B2, PP, C, A, D oraz E, wapnia, fosforu, żelaza, potasu, sodu, magnezu, siarki, chloru, manganu, miedzi i cynku.

Zawierają one również 8 niezbędnych aminokwasów, których potrzebuje nasz organizm. Migdały są idealnym uzupełnieniem zdrowej i zbilansowanej diety. Ich spożycie zapewnia uczucie sytości pomagając tym samym kontrolować chęć jedzenia, poprawa pamięci także nie będzie mogła się bez nich obejść.

Korzyści oferowane przez rozmaryn

Wyniki badań opublikowane w „Therapeutic Advances in Psychopharmacology” wykazały, że zapach rozmarynu może przyczynić się do poprawy możliwości intelektualnych, jednym z efektów jest także poprawa pamięci. Ponadto może on zwiększyć wydajność i szybkość, z jaką mózg przetwarza informacje.

Dzięki badaniom przeprowadzonym przez University of Northumbria w Newcastle (w Wielkiej Brytanii) okazało się, że poprawa pamięci wywołana przez zapach rozmarynu może wynosić nawet 60% do 75%.

Rozmaryn

Oznacza to, że rozmaryn pomoże Ci nie tylko zachować wyraźnie wspomnienia odleglejszych wydarzeń, ale także wzmocnić pamięć krótkoterminową oraz pamiętać o najprostszych, podstawowych sprawach, takich jak między innymi codzienne czynności, terminy, zadania lub miejsca, w których pozostawiłeś swoje rzeczy.

Naukowcy sugerują również, że zapach rozmarynu może również przyczynić się do poprawienia zdolności do wykonywania ćwiczeń umysłowych z zakresu matematyki, a więc jego rezultatem jest poprawa pamięci prospektywnej pozwalającej nam pamiętać zaplanowane zadania, które zamierzamy w przyszłości zrealizować.

Jak przygotować prażone migdały z rozmarynem?

Migdały luzem

Aby skorzystać z zalet oferowanych przez migdały oraz rozmaryn, to warto rzucić okiem na poniższy przepis przedstawiający naprawdę smaczne danie, pozwalające cieszyć się nim w każdej wolnej chwili.

Składniki

  • 2 szklanki świeżych, całych migdałów (340 gramów)
  • 1 łyżka oleju kokosowego (16 gramów)
  • 1 łyżka drobno posiekanego świeżego rozmarynu (10 gramów)
  • ½ łyżeczki chili w proszku (2,46 mg) -opcjonalnie
  • ¾ łyżeczki soli morskiej (3,7 mg)
  • Szczypta pokruszonego czerwonego pieprzu

Procedura przygotowania

  • Rozgrzej piekarnik do temperatury 165 °C.
  • Wyłóż dużą blachę papierem do pieczenia i odstaw na bok.
  • Wymieszaj dokładnie w misce wszystkie składniki, dopóki migdały nie zostaną równomiernie nimi pokryte.
  • Ułóż pojedynczą warstwę tak spreparowanych migdałów na przygotowaną uprzednio blachę i całość wstaw do piekarnika.
  • Piecz je w temperaturze 165 °C przez 20 minut lub do momentu, w którym się lekko przyrumienią.
  • Ostudź migdały do temperatury pokojowej, a następnie rozkoszuj się ich smakiem!

Jeśli interesuje Cię poprawa pamięci, to zaprezentowany powyżej przepis powinien na stałe dołączyć do Twojej diety. Oczywiście pierwsze korzyści będą widoczne dopiero po dłuższym czasie, gdy Twój organizm będzie w stanie regularnie wykorzystywać dostarczane mu niezbędne składniki odżywcze.

Ale poprawa pamięci to nie jedyna korzyść płynąca z przedstawionej receptury, jako że może ona również pomóc w kontrolowaniu lęku i łagodzeniu stresu.

Zapach rozmarynu w połączeniu z korzyściami płynącymi z jedzenia migdałów tworzy naprawdę potężnego sojusznika, który także idealnie sprawdzi się na potrzeby poprawy Twojego nastroju.