Porządne śniadanie przedłuża życie o 5 lat

Nie zapomnij o porcji owoców na śniadanie, w całości lub w postaci soku. Zapewniają nam porządną dawkę błonnika i witamin – niezbędne aby stawić czoło wyzwaniom w ciągu dnia z energią.
Zdrowe śniadanie

Śniadanie jest najważniejszym z posiłków w ciągu dnia, ponieważ spędzasz wiele godzin bez posiłku smacznie śpiąc, a wynikające z tego obniżenie energii znacznie utrudnia Ci stawienie czoła wyzwaniom pojawiającym się podczas dnia.

Jeśli chcesz bez trudu radzić sobie z codziennymi zadaniami, musisz upewnić się, że spożywasz odpowiednio dobrane posiłki rozpoczynając od pożywnego śniadania. Czytając dalszą część artykułu dowiesz się, dlaczego porządne śniadanie może poprawić ogólny stan Twojego zdrowia oraz jakość życia.

Jak należy jeść śniadanie?

Wyniki badań udowadniają, że dobrze zbilansowane śniadanie jest kluczowym aspektem wpływającym na ogólny stan Twojego zdrowia, ponieważ w ten sposób dostarczasz organizmowi pożywienie – składniki odżywcze, witaminy oraz minerały niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania organów Twojego ciała

Zadbaj o źródło wapnia

Porządne śniadanie powinno zawierać albo nabiał beztłuszczowy, albo o niskiej zawartości tegoż, co pozwoli Ci przyjąć dawkę wapnia niezbędną na cały dzień, wapń wzmacnia Twoje kości oraz utrzymuje je w dobrej kondycji.

Dla tych, którzy nie piją mleka istnieje rozwiązanie zastępcze w postaci mleka sojowego zawierającego wiele istotnych protein.

Powinieneś zawsze wzbogacić swoje śniadanie o owoce, w całości lub w postaci soku. Stanowią one cenne źródło błonnika.
Jajka na śniadanie

Zboża

Płatki zbożowe to doskonały składnik śniadania, nie tylko z uwagi na szeroką gamę dostępnych smaków, ale przede wszystkim dlatego, że dostarczają Ci odpowiedniej dawki węglowodanów będących doskonałym źródłem energii dla Twojego organizmu.

Możesz spożywać płatki z mlekiem lub jogurtem. Są one dostępne w wielu kształtach oraz rozmiarach, zboża występują także pod postacią ziaren dodawanych do chleba lub krakersów.

Proteiny

Na śniadanie możesz wybrać kiełbasę będącą znakomitym źródłem białka. Lepiej jednak nie robić tego niezbyt często, cechuje się ona z reguły wysoką zawartością tłuszczu, który zdecydowanie nie jest korzystny dla zdrowia.

Jajka

Jajko na śniadanie

Jajka to kolejny dobry wybór jako potrawa na śniadanie, między innymi dlatego, że można je przygotować na wiele sposobów, a przy tym stanowią doskonałe źródło protein korzystnie wpływającego na poprawne funkcjonowanie organizmu.

Pamiętaj o…

Jeśli zmagasz się z nadwagą i uważasz, że śniadanie jest zbędne, mając w ten sposób nadzieję na utratę kilogramów, to popełniasz spory błąd. Po prostu krok taki nie przyniesie Ci spodziewanych efektów.

W rzeczywistości organizm zwiększy poziom wytwarzania tłuszczu w celu uzyskania energii niezbędnej do normalnego funkcjonowania, co oznacza, że rezygnacja z pierwszego posiłku w ciągu dnia, jakim jest śniadanie celem zrzucenia wagi to poważny błąd.

Możesz zastąpić owoce oraz produkty pełnoziarniste dietetycznymi wypiekami z cynamonem, zrezygnować z cukru w sokach i pić odtłuszczone mleko. Godne rozważenia będzie także zamiana standardowych kiełbasek mięsem z indyka lub szynką.

Pamiętaj, że dobrze zbilansowane i zdrowe śniadanie może przedłużyć Ci życie o ładnych kilka lat… a to jest coś naprawdę niesamowitego!