Nie potrafisz schudnąć? – 7 najczęstszych błędów

Mimo, że ciężko nam jest to zaakceptować, wszyscy wiemy, że aby osiągnąć naszą wymarzona wagę, powinniśmy prowadzić zdrowy tryb życia, oparty na zbilansowanej diecie oraz aktywności fizycznej.
Odchudzanie.jpg

Jeśli wkładasz w odchudzanie wiele wysiłku, ale nie potrafisz schudnąć, prawdopodobnie popełniasz jeden z pospolitych błędów. W rzeczywistości spadek wagi ciała jest właśnie efektem zbilansowanej diety, codziennych ćwiczeń oraz zdrowych nawyków na co dzień.

Poniżej przedstawiamy 7 najczęściej popełnianych błędów, które sprawiają, że nie potrafisz schudnąć i osiągnąć oczekiwanych rezultatów. Przekonaj się, że jeśli poprawisz pewne nawyki, nie będziesz musiała długo czekać na pozytywne rezultaty odchudzania.

Nie da się ukryć, że w czasach, w których żyjemy, piękna i szczupła sylwetka jest problemem zaprzątającym głowy większości z nas – nie tylko ze względów zdrowotnych, ale także stała się jednym z stereotypów wytworzonych przez współczesne społeczeństwo.

Stąd też pojawiają się coraz to drastyczniejsze diety oraz masowo powstają siłownie, które kuszą obietnicą cudownych rezultatów w postaci szczupłego, jędrnego i pięknego ciała. Zdarza się jednak, że mimo stosowanej diety i regularnych ćwiczeń fizycznych nie widać efektów – waga ani drgnie. Poznaj czynniki, które to uniemożliwiają!

Nie potrafisz schudnąć? Poznaj czynniki, które to uniemożliwiają

Niewystarczająca ilość snu zaburza równowagę hormonalną

Pierwszym czynnikiem, który może blokować efekty diety odchudzającej, jest niewłaściwa ilość snu oraz jego zła jakość.

Przy problemach ze snem następuje zaburzenie produkcji hormonów głodu, a w szczególności hormonu, który jest odpowiedzialny za wzrost apetytu i pobudzanie mózgu do tego, byśmy sięgały po coraz większą ilość jedzenia.

Specjaliści zalecają przynajmniej 8 godzin nieprzerwanego snu na dobę – tylko wtedy nasz organizm jest w stanie prawidłowo regulować metabolizm i spełniać niezbędne funkcje podczas snu, co stanowi gwarancję poprawnego funkcjonowania naszego ciała.

Pamiętaj – aby schudnąć musisz dobrze się wysypiać!

Bezsenność a odchudzanie

Nadmierne spożycie cukru

Nadmierne spożycie cukru zwiększa ilość dostarczanych organizmowi kalorii i jednocześnie spowalnia przemianę materii, co w konsekwencji prowadzi do gromadzenia się wałeczków tłuszczu i zwiększania masy ciała.

Kontroluj spożywane przez siebie produkty i naucz się interpretować występującą na opakowaniu tabelę składników odżywczych. Dzięki temu będziesz mogła unikać pochłaniania ukrytych cukrów, które bez Twojej wiedzy mogą stanąć na drodze do szczupłej sylwetki.

Zrezygnuj z cukru, a praktycznie natychmiast będziesz mogła schudnąć!

Zbilansowana dieta

Doskonale wiemy, że za otyłością stoją tysiące pustych kalorii, które sprawiają, że waga ciągle idzie w górę. Koniecznie musisz nauczyć się znajdować równowagę między spożywanymi kaloriami a składnikami odżywczymi.

Dostarczaj swojemu organizmowi cennych nutrientów, dzięki którym zachowasz zdrowie oraz poprawisz przemianę materii – a dzięki temu będziesz mogła bezpiecznie schudnąć!

Jogurt z cynamonem

Regularne ćwiczenia pomogą ci schudnąć

Siedzący tryb życia oraz brak aktywności fizycznej mogą prowadzić do szybkiego wzrostu masy ciała, doprowadzając do nadwagi i następnie do otyłości. Koniecznie przeznaczaj 30 minut dziennie na aktywność fizyczną.

Typ wybranych ćwiczeń nie ma większego znaczenia – najważniejsze, by regularnie się ruszać.

Zrezygnuj z fast foodów

Nieodpowiednia dieta skutecznie hamuje spadek masy ciała. Duet śmieciowego jedzenia z siedzącym trybem życia jest największym wrogiem osób, które pragną schudnąć .

Wiele z nas z braku czasu sięga po gotowe dania, mrożonki czy produkty typu fast food, które nie dostarczają organizmowi żadnych cennych składników odżywczych, a w zamian są zastrzykiem sporej dawki tłuszczu i pustych kalorii, które prowadzą do wzrostu masy ciała i niekorzystnie wpływają na nasze zdrowie.

Pamiętaj, że odpowiednio zdrowa i zbilansowana dieta jest gwarancją zdrowia, dobrego samopoczucia i pięknej, szczupłej sylwetki, która będzie jeszcze smuklejsza, gdy wprowadzisz aktywność fizyczną na stałe do Twojego rozkładu dnia.

Fast food

Odchudzanie a zaburzenia hormonalne

Jednym z czynników, które uniemożliwiają Ci schudnąć, mogą być zmiany hormonalne, które akurat Ci towarzyszą. W takim przypadku zalecamy konsultacje z lekarzem, aby ustalić przyczynę zaburzeń hormonalnych, które nierzadko prowadzą do wzrostu masy ciała.

Dodatkowo będziesz mogła wykluczyć rozmaite urazy czy inne poważne dolegliwości, które mogą niekorzystnie wpływać na stan Twojego zdrowia. Wybierz się również do dietetyka, który wskaże Ci odpowiednie produkty, dzięki którym będziesz mogła łatwiej przetrwać ten trudny okres.

Brak zdrowych tłuszczów

Innym powodem braku efektów odchudzania może być spożywanie niewystarczających ilości kwasów tłuszczowych, które są niezbędnym elementem każdej zdrowej diety.

Od wielu lat panuje mylne przekonanie, że aby schudnąć, należy wyeliminować z diety wszelkiego rodzaju tłuszcze.

Warto wyjaśnić, że niektóre tłuszcze są niezbędne do prawidłowej przemiany materii, w wyniku której dochodzi do rozpadu złych tłuszczów i ich usuwania z organizmu. Odpowiadają one również za uczucie sytości, dzięki czemu nie mamy zwyczaju podjadać między posiłkami i dodatkowo zjadamy mniejsze porcje niż osoby, które wykluczyły tłuszcze ze swoich posiłków.

Te podstawowe kwasy tłuszczowe zawarte są w oleju lnianym, tłustych rybach, orzechach i wszelkiego rodzaju nasionach.

Mając na uwadze kluczowe czynniki, które mogą sprawiać, że nie potrafisz schudnąć, możesz sprawdzić, czy któryś z nich stoi na Twojej drodze do szczupłej sylwetki.

Jeśli tak jest, popraw swoje codzienne nawyki i dokładnie czytaj etykiety kupowanych produktów tak, abyś dostarczała organizmowi cennych składników odżywczych, dzięki czemu zachowasz zdrowie, dobre samopoczucie oraz pożądaną sylwetkę.