Potrzebujesz energii? Oto kilka porad

Zaczynając dzień od zdrowego i pełnowartościowego śniadania, zapewniasz sobie energię na cały dzień.
Rozciąganie

Brakuje Ci energii i odczuwasz przewlekłe zmęczenie? Nie martw się, to zdarza się niemal każdemu z nas. Najczęściej siły opuszczają nas o danej porze dnia, co skutecznie utrudnia nam normalne funkcjonowanie.

Możesz być najbardziej radosną i otwartą osobą na świecie, jednak gdy dopada Cię zmęczenie, nie jesteś w stanie działać tak, jak to sobie zaplanowałeś.

Przewlekłe zmęczenie może być na tyle poważnym problemem, że nawet po doskonale przespanej nocy wciąż będzie brakować Ci energii. Chcesz dowiedzieć się, jakie zdrowe nawyki wprowadzić do swojego życia, by wkraczać w każdy dzień z pełnią sił? Czytaj dalej.

Sposoby na dodanie sobie energii

Zacznij dzień od zdrowego śniadania

Nigdy przenigdy nie wychodź z domu bez śniadania. Nie powinien być to także posiłek złożony z samych pustych kalorii i cukru, gdy wówczas tylko pogłębi Twoje uczucie otumanienia i senności.

Za to, gdy wybierzesz zdrowe i pełnowartościowe śniadanie, Twój metabolizm przyspieszy, a dostarczona w ten sposób dawka energii wystarczy Ci na długie godziny.

Wybieraj pełne ziarna zbóż

Owsianka z owocami

Zastąp niektóre produkty pełne cukru i skrobi, produktami z pełnego ziarna i warzywami. Jest to bardzo ważne, by utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi i tym samym zwiększyć swoje zasoby energii.

Jedząc pełen ziarna zbóż, zwiększasz także wrażliwość organizmu na insulinę, dzięki czemu przez cały dzień masz więcej siły do działania.

Pij dużo wody

Pij wodę

Picie wody jest niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. W ten sposób nie tylko doskonale nawodnisz organizm, ale także zapewniasz sobie odpowiednią dawkę energii.

Unikaj z kolei napojów gazowanych, soków i napojów energetycznych – wszystkie one zawierają dużo cukru i uniemożliwiają dobry wypoczynek.

Nie podjadaj w nocy

Ustal sobie pewne zasady dotyczące spożywania posiłków i postaraj się ich przestrzegać. Przede wszystkim dbaj, by nie objadać się bezpośrednio przed pójściem spać.

Posiłki spożywane w nocy wywołują pewien rodzaj napięcia w całym organizmie, układ trawienny jest zmuszony do intensywnej pracy nawet podczas snu, a w konsekwencji następnego dnia budzisz się jeszcze mniej wypoczęty.

Jeśli musisz już coś zjeść, by nie kłaść się spać głodny, wybierz warzywa i inne lekkostrawne i niskokaloryczne produkty.

Dostarcz sobie magnez

Magnez

Magnez to składnik, którego Twój organizm potrzebuje, by mieć siłę i energię do prawidłowego funkcjonowania. Zalecana dawka magnezu dziennie to około 300 mg. Możesz zażywać go w formie suplementów diety lub zwiększyć swoje dzienne spożycie produktów pełnoziarnistych oraz ryb.

Magnez jest także obecny w migdałach i orzechach włoskich, jednak w nieco mniejszych ilościach.

Jedz gorzką czekoladę

Gorzka czekolada zawiera flawonoidy – związki, które zwiększają zdolność koncentracji, a także poprawiają samopoczucie i humor. Dzieje się tak dlatego, iż pobudzają one krążenie krwi do mózgu. Dzięki gorzkiej czekoladzie zapewnisz więc sobie dodatkową dawkę energii, której przecież tak bardzo potrzebujesz.

Ćwicz regularnie

Jeśli brakuje Ci energii, zastanów się, czy oprócz diety jest coś jeszcze co mógłbyś poprawić w swoim życiu? Odpowiedź brzmi tak! Równie ważna jak prawidłowy jadłospis jest bowiem regularna aktywność fizyczna.

Codzienne ćwiczenia nie tylko przyczynią się do zwiększonej produkcji endorfin (tzw. hormonów szczęścia), ale także zapewnią Ci dobre krążenie krwi i energię do działania.