Pozbądź się nadmiaru wody z organizmu?

Charakterystycznymi oznakami nadmiaru wody w organizmie, są takie objawy jak obrzęki czy uczucie ciężkości, zwłaszcza w nogach. Może to być efekt wysokich temperatur, zbliżającej się miesiączki lub zmian hormonalnych, a także siedzącego trybu życia. Jednak wiele osób na co dzień doświadcza nadmiaru wody w organizmie, przez co znacznie pogarsza się jakość ich życia.

Wyjaśniamy, które produkty są wskazane do usuwania nadmiaru wody z organizmu oraz radzimy na temat sposobów ich spożywania, biorąc pod uwagę potrzeby każdej osoby oraz sezonowość warzyw i owoców.

Czynniki wpływające na nadmiar wody w organizmie

Istnieje wiele czynników, które wpływają na zatrzymywanie wody w organizmie. Przedstawiamy porady, dzięki którym unikniemy dolegliwości:

  • Unikanie soli, zwłaszcza soli stołowej. Używaj 2#:grejpfrut-owoce.jpg

    Arbuz

    Arbuz, ze względu na ogromną zawartość wody, jest niezwykle moczopędny. Ponad 90% jego wagi to woda, a ponadto każde jego 100 g zawiera zaledwie 20 kalorii.

    Dodatkowo arbuz zawiera witaminę C, witaminy z grupy B, potas i 4#:cebula.jpg

    Cebula, którą zwykle wychwalamy za jej właściwości terapeutyczne, również sprzyja usuwaniu nagromadzonych w organizmie płynów. Rzeczywiście, stosujemy ją przecież we wczesnych stadiach przeziębienia, gdy wydzielany śluz jest wodnisty i przeźroczysty.

    Osoby, które nie mają problemów z jedzeniem surowej cebuli, mogą dodawać ją do surówek i wszelkich innych potraw. Z kolei ci, którzy mają problem z jej prawidłowym trawieniem, mogą przygotować wywar z cebuli i popijać go przez cały dzień. Jednak znacznie wygodniejszym sposobem na spożywanie cebuli jest picie z niej syropu.

    Jak przygotować syrop z cebuli?

    Sok z cebuli możemy przygotować w domu w prosty i naturalny sposób. Pomoże nam on usunąć nagromadzone w organizmie płyny.

    Składniki:

    • 250 g cebuli
    • Brązowy cukier lub miód
    • Pół litra wody

    Przygotowanie:

    Siekamy cebulę na małe i cienkie kawałki i przekładamy do rondla z wodą i brązowym cukrem.

    Gotujemy na wolnym ogniu przez około 20 minut, od czasu do czasu mieszając drewnianą łyżką.

    Następnie odcedzamy i miksujemy. Przechowujemy syrop w szklanych szczelnie zamkniętych słoikach, najlepiej w lodówce.

    Dawkowanie:

    Pijmy jedną łyżkę syropu przynajmniej trzy razy dziennie.

    Zdjęcia: stefanvds y Marinate me Baby