Pozbądź się tkanki tłuszczowej na brzuchu

1#:Kilka sposobów na tłuszcz brzucha i bioder.jpg

Odwieczny koszmar, spędzający sen z powiek większości kobiet – gromadzące się fałdy tkanki tłuszczowej na brzuchu i biodrach. Niestety największą wadą tkanki tłuszczowej jest to, że najszybciej gromadzi się właśnie w tych partiach ciała, a żeby tego było mało, zadomawia się tam bardzo szybko, a żeby się jej później pozbyć, trzeba się naprawdę nieźle napracować. Jeżeli jednak jesteś zdeterminowana i cierpliwa, a Twoim marzeniem jest ciało bez boczków, i fałdek, mamy na to kilka sposobów. Licz się jednak, z tym że będzie to kosztować czasu, konsekwencji, a przede wszystkim wysiłku i ćwiczeń, które pomogą poprawić Twoją figurę.

Jak uniknąć gromadzenia się tkanki tłuszczowej

Przede wszystkim trzeba pamiętać o zbilansowanej zdrowej diecie i regularnym ćwiczeniu, i utrzymywaniu w formie swojego ciała. Samo unikanie potraw bogatych w tłuszcze nie wystarczy, warto uzupełnić swoje menu w produkty zawierające witaminę C i antyoksydanty, orzechy, rośliny strączkowe, i zielona herbatę. Oprócz tego zaproponujemy kilka skutecznych metod na pozbycie się uporczywej tkanki tłuszczowej, który szpeci nasz brzuch i biodra.

Sposoby na uporczywą tkankę tłuszczową na brzuchu i biodrach

Biegaj, spaceruj, jeździj na rowerze!

2#:tkanki-tłuszczowej.jpg

Te trzy formy aktywności fizycznej to nie tylko sposób na idealna figurę, ale również skuteczna forma zwalczania stresu czy po prostu oczyszczenia i odprężenia przemęczonego umysłu. Poprzez wszystkie te ćwiczenia zmuszamy do pracy nogi, a co za tym idzie również i biodra. Zadbaj więc o to, by każdego dnia poświecić, chociażby chwilę na spacer np. pokonując dystans z pracy do domu. Również regularnie organizuj rodzinne wypady rowerowe. W ten sposób do aktywności fizycznej zmobilizujesz swoich bliskich.

Pracuj nad wszystkimi częściami ciała

Mylisz się, jeżeli myślisz, że do spalenia tkanki tłuszczowej na brzuchu należy skoncentrować się tylko na ćwiczeniu tej partii ciała. Do wysiłku i aktywności powinny zostać zmuszone również inne partie mięśniowe. Poza tym duży wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej ma szybkość i poprawność zachodzenia reakcji metabolicznych organizmu.

Ćwicz jogę

3#:tkanki-tłuszczowej.jpg

Może to nieprawdopodobne, ale spokój umysłu i życie w zgodzie z samym sobą również odgrywają ważną rolę w momencie, gdy chcemy osiągnąć określony cel, w tym wypadku osiągnięcie wymarzonego wyglądu brzucha i bioder. Zajęcia jogi pomogą Ci w wyciszeniu organizmu i oczyszczeniu myśli, a jednocześnie poprawią Twoją sprawność fizyczną, postawę ciała, i zdolność koncentracji.

Cukier? Nie, dziękuję!

Unikaj jak ognia żywności i napojów z dodatkiem cukru. Nie tylko prowokuje on gromadzenie się tkanki tłuszczowej, ale i negatywnie wpływa na ogólny stan zdrowia organizmu.

Nie wierz w magiczne tabletki i kremy odchudzające

Na rynku istnieje szeroka gama produktów, gwarantujących nam błyskawiczne zniknięcie tkanki tłuszczowej i niewiarygodne, szybkie efekty. Niektóre rzeczywiście mogą okazać się pomocne w procesie walczenia z uciążliwymi boczkami, inne nie, jednak pewne jest to, że same produkty, bez zbilansowanej diety i regularnego ćwiczenia nie spowodują cudownego odchudzenia.

Proste ćwiczenia na każdy dzień

Utrzymanie równowagi

Stań w lekkim rozkroku, ugnij lekko kolana, wykonaj skłon, dotykając przy tym rękami podłogi. Następnie wróć do początkowej pozycji i przenieś ciężar ciała na prawą nogę. W tym samym czasie ugnij kolano lewej nogi i przytrzymaj ją ręką. Utrzymaj równowagę w takiej pozycji przez kilka sekund i powróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj to samo z drugą noga, a ćwiczenie powtórz przynajmniej 10 razy na każdą z nich.

Podnoszenia nóg

4#:tkanki-tłuszczowej.jpg

Uklęknij na podłodze i podeprzyj się dwoma rękami z przodu. Następnie wyprostuj jedną nogę i podnieś ją tak, aby tworzyła linię prostą z całym ciałem. Postaraj się cały ciężar ciała utrzymać na rękach, a w pozycji wytrzymaj tak długo, jak to możliwe. Po powrocie do pozycji wyjściowej odpocznij chwilę i powtórz ćwiczenie z drugą noga.

Ruchy okrężne nóg

Leżąc na podłodze na plecach, unieś jedną nogę i zakreślaj nią koła w powietrzu. Ćwiczenie wykonuj powoli i dokładnie, najpierw w jednym kierunku, potem w drugim. Rób to przez około 30 sekund, następnie opuść nogę i odpocznij, i wykonaj to samo z drugą nogą.

Hula-hoop

5#:tkanki-tłuszczowej.jpg

Oprócz tego, że to fantastyczna zabawa, jednocześnie pozwoli ćwiczyć biodra. Nie zrażaj się początkowymi niepowodzeniami, sprawne kręcenie hula-hoop to kwestia wprawy i praktyki. Gdy już uda Cię utrzymać obręcz na biodrach kręć nią około 10-15 minut. Ćwicz z hula-hoop codziennie, aby nauczyć się dobrze nad nim panować, a przy tym skutecznie pracować nad spalaniem tkanki tłuszczowej.

Nożyce

Leżąc na podłodze na plecach, podnieś nogi do góry, tworząc kat 90 stopni. Następnie jedna noga zostaje u góry, a drugą opuszczamy. Ćwiczenie to wykonujemy co najmniej 50 razy.

Warto pamiętać o tym, że chcąc doprowadzić brzuch i biodra do idealnego wyglądu trzeba również ćwiczyć inne części ciała takie jak uda, pośladki czy ramiona.

Jak widzisz, tych kilka prostych ćwiczeń pomogą Ci w walce z Twoim małym koszmarem, jakim jest tkanka tłuszczowa. Nie są one skomplikowane i nie wymagają drogiego sprzętu, a niektóre nawet wyjścia z domu. Jeżeli staną się Twoim nawykiem, na pewno z czasem zauważysz postępy i zadowalające efekty. Oprócz tego zacznij uprawiać sport, może to być koszykówka, siatkówka, tenis czy pływanie – sama zdecyduj, co sprawia ci największą frajdę. Spełniając wszystkie te zasady, szybko zorientujesz się, że oprócz poprawy wyglądu zewnętrznego, stan Twojego organizmu i samopoczucie również ulegną poprawie.