Jak pozbyć się wad postawy?

Istotne jest, abyś kontrolował swoją postawę ciała, będąc przed komputerem – aby uniknąć problemów z kręgosłupem. Wzmocnienie mięśni, może zapobiec bólom pleców,

Garbiąc się i nie dbając o prawidłową postawę nie tylko prezentujemy się znacznie gorzej, ale narażamy się na różne schorzenia mięśni, wady postawy i inne dolegliwości. Do złych nawyków należy, przede wszystkim, garbienie się i pochylanie głowy, które każdego dnia wpływają na stan układu ruchu, wywołując coraz większy ból. Powodowane nieprawidłową postawą schorzenia kręgosłupa są zazwyczaj bardzo poważne i bolesne, a walka z nimi wymaga dużo czasu, pieniędzy i konsultacji ze specjalistami.

Jeśli chcesz przynieść ulgę swojemu kręgosłupowi, zalecane jest wykonywanie takich ćwiczeń jak ćwiczenia wzmacniające mięśnie, ćwiczenia siłowe czy ćwiczenia rozciągające. Już za chwilę poznasz kilka z nich, które pomogą Ci całkowicie pozbyć się wad postawy.

Pamiętaj, że przed rozpoczęciem ćwiczeń konieczna jest rozgrzewka. Może być to na przykład 10-minutowy jogging. Gdy już Twoje mięśnie są odpowiednio rozgrzane, możesz przystąpić do ćwiczeń:

Ćwiczenie 1

2#:postawy.jpg

Jest to ćwiczenie przeciw zgarbionym plecom i ramionom. Połóż się na brzuchu na wygodnej, lecz całkowicie płaskiej powierzchni, twarzą w stronę podłogi. Podnieś górną część ciała podpierając się na dłoniach, ściągnij łopatki i wytrzymaj w tej pozycji 3 sekundy, bez zbędnego nadwyrężania mięśni. Wszystkie ruchy powinny być płynne i wolne. Weź głęboki wdech i wróć do pozycji leżącej. Ćwiczenie powtórz ok.15-20 razy.

Teraz wykonaj ćwiczenie wzmacniające mięśnie brzucha i miednicy. Połóż się na plecach i unieś wyprostowane nogi do góry. Pamiętaj, że kręgosłup nie może się wyginać, a odcinek krzyżowy powinien całkowicie przylegać do podłoża. Następnie powoli opuszczaj nogi i utrzymaj je nad ziemią przez 3 sekundy, po czym znowu unieś do góry. Powtórz 10-15 razy.

Do wykonania kolejnego ćwiczenia będzie Ci potrzebna piłka gimnastyczna. Połóż się na plecach, umieść piłkę pomiędzy udami i ściskaj ją tak mocno jak potrafisz. Wytrzymaj tak 5 sekund, ćwiczenie powtórz 10-15 razy.

Ćwiczenie 2

3#:postawy.jpg

To ćwiczenie również ma na celu poprawienie Twojej postawy. Połóż się na plecach i obejmij złączone nogi próbując powoli przyciągnąć je do klatki piersiowej. Musisz robić to bardzo ostrożnie, aby uniknąć kontuzji. Wytrzymaj w tej pozycji 20 sekund, powtórz 5 razy. Tak wykonywane ćwiczenie ma na celu rozciągnięcie i wydłużenie kręgosłupa.

Ćwiczenie 3

4#:postawy.jpg

Do tego ćwiczenia również będzie Ci potrzebna piłka gimnastyczna. Usiądź na piłce i wyprostuj plecy. Postaw stopy na podłodze i ustaw nogi w kształcie litery ,,V”. Następnie powoli przesuwaj się do przodu, aż poczujesz rozciąganie pod kolanami. Wytrzymaj w takiej pozycji 30 sekund.

Ćwiczenie 4

5#:postawy.jpg

Kolejne ćwiczenie może być wykonywane w następujący sposób: stań naprzeciwko drzwi i oprzyj o nie lewą rękę. Ręką powinna być zgięta w łokciu pod kątem 90 stopni. Teraz wysuń lewą nogę do przodu i przekręć się w lewą stronę, aż poczujesz rozciąganie prawego mięśnia piersiowego. Następnie odwróć się i zmień strony, aby z takim samym natężeniem rozciągnąć lewą stronę.

O czym jeszcze należy pamiętać, aby pozbyć się wad postawy? Przede wszystkim nie garb się, stojąc czy siedząc zawsze staraj się prostować plecy i ściągać łopatki, nie pochylaj się również do przodu. Unikaj też nadmiernego obciążania mięśni brzucha, ud i bioder. Próbuj świadomie utrzymywać prawidłową postawę przez cały dzień, zwłaszcza, gdy spędzasz czas w pozycji siedzącej lub przed komputerem.