Proste ćwiczenia, które wykonasz wszędzie

Jeżeli jesteś osobą, która pracuje w biurze lub w domu, te proste ćwiczenia są wprost dla ciebie stworzone. Praca siedząca wpływa bardzo niekorzystnie na twoją wagę, zanim zdążysz się zorientować, przybędzie ci kilka dodatkowych kilogramów. W celu zwalczania negatywnych skutków rutyny, warto wykonywać ćwiczeniaOprócz zwiększenia wagi, praca przy biurku zwiększa również nacisk na plecy, nadgarstki, szyję i wpływa negatywnie na wzrok. Jej następstwem może być utrata napięcia mięśniowego. Wskażemy zatem kilka ćwiczeń, które możesz wykonywać w dowolnym miejscu i dzięki nim zachować zdrowe i szczupłe ciało.

Jakie ćwiczenia powinnaś wykonywać?

Ćwiczenie nr 1

To ćwiczenie jest świetnym sposobem na przygotowanie się do pracy. Pomaga również w przygotowaniu twoich mięśni do pracy siedzącej przy biurku.

  • Rozciągaj ciało od stóp do głowy, zaczynając od szyi.
  • Powoli przechyl głowę w stronę barku.
  • Wytrzymaj w tej pozycji dziesięć sekund.
  • Zmień stronę i powtórz ćwiczenie.

Rozluźnij ramiona, aby pozbyć się bólu, zwiększyć elastyczność mięśni i ich wytrzymałość.

  • Wyciągnij ramiona do przodu zakreślając nimi okręgi.
  • Teraz wykonaj to samo ćwiczenie, zakreślając okręgi do tyłu.
  • Powtórz każde z ćwiczeń dziesięć razy.

Rozciągnij swoje nadgarstki.

  • Wyciągnij rękę, wnętrzem dłoni skierowanym do dołu.
  • Drugą dłonią pociągnij palce do dołu.
  • Wytrzymaj w tej pozycji trzy sekundy.
  • Następnie, pociągnij palce do góry.
  • Przytrzymaj przez trzy sekundy.
  • Powtórz każde z ćwiczeń trzy razy.

Złagodź uczucie zmęczenia i letargu, które występuje w twoich nogach, poprzez rozciąganie łydki i kostki.

  • Umieść stopę na podłodze, tak aby cała noga była w pozycji prostej.
  • Następnie, rozciągaj kostkę unosząc palce ku górze.
  • Po czym odegnij palce do dołu.
  • Powtórz dziesięć razy i zmień nogę.
  • Następnie, zakreślaj okrąg stopą, raz w prawą stronę raz w lewą.
  • Zmień stopę i powtórz ćwiczenie.

Ćwiczenie 2

2#przysiadyDzięki temu ćwiczeniu, osiągniesz wzmocnienie mięśni brzucha i ukoisz zmęczone mięśnie nóg.

  • Zacznij od stóp ułożonych płasko na podłodze.
  • Usiądź na swoim krześle.
  • Staraj się utrzymać mięśnie brzucha napięte.
  • Unieś i rozszerz jedną nogę, tak aby znalazła się na równej linii z biodrami.
  • Utrzymaj tę pozycję przez dziesięć sekund.
  • Opuść powoli nogę.
  • Powtórz piętnaście razy.
  • Zmień nogę.

Przysiady to ćwiczenia, które skutecznie wzmacniają mięśnie. Wykonaj kilka przysiadów za każdym razem, kiedy podnosisz się z krzesła lub kiedy na nie siadasz.

  • Wstań z krzesła.
  • Staraj się utrzymać plecy w linii prostej.
  • Zniż się do wysokości krzesła, ale nie siadaj na nim.
  • Utrzymaj tę pozycję przez dziesięć sekund.
  • Wróć do pozycji wyjściowej.

Nie potrzebujesz urządzeń do ćwiczeń, aby osiągnąć świetne efekty na swoich nogach.

  • Siedząc na krześle, wyprostuj nogi, po czym je skrzyżuj, jedna nad drugą.
  • Podnieś je z podłogi.
  • Naciskaj nogą która jest na górze, na nogę na dole, a nogą, która jest pod spodem odpychaj nacisk.
  • Nie przestawaj dopóki nie odczujesz zmęczenia mięśni.
  • Powtórz ćwiczenie zmieniając położenie nóg.

Inne wskazówki dla osób, które spędzają dużo czasu w pozycji siedzącej

3#ćwiczenia-w-domu

  • Aby utrzymać swoje ciało w ruchu, wstań co pół godziny i pochodź trochę.
  • Pij dużo wody. Picie wody pomoże ci w wysiłkach związanych z odchudzaniem.
  • Zawsze chodź szybkim krokiem, bez biegania. Sprawi to, że twoje serce będzie biło szybciej.
  • W miarę możliwości, wybieraj schody zamiast windy.