Retencja płynów? Mamy na nią świetny sposób!

Pietruszka jest bogata w przeciwutleniacze i minerały, które doskonale oczyszczają nerki i usuwają nadmiar soli w układzie krwionośnym.
Retencja płynów

Retencja płynów objawia się obrzękiem, którego doświadcza nasze ciało wtedy, kiedy ma problemy z wyeliminowaniem nadmiaru wody. Gromadzi się ona pod skórą, wewnątrz tkanek spoza układu krwionośnego.

Nie jest to niezależna choroba, ale raczej jeden z objawów pewnych dolegliwości, na przykład sercowych lub gastrycznych. Retencja płynów widoczna jest najczęściej w kończynach, na twarzy i na brzuchu. 

Skąd się bierze retencja płynów?

Główną przyczyną retencji płynów jest nowoczesny, siedzący tryb życia. Dochodzi do zachwiania gospodarki płynów w naszym organizmie: naczynia krwionośne przekazują duże ilości wody do tkanek i zostaje ona w nich zatrzymywana.

Retencja płynów w nogach

Retencja płynów ma związek z następującymi czynnikami:

  • Nieprawidłowe funkcjonowanie układu limfatycznego.
  • Zmiany hormonalne podczas ciąży lub miesiączki.
  • Niewydolność serca.
  • Nadwaga i otyłość.
  • Niewydolność wątroby.
  • Niewydolność nerek.
  • Żylaki.
  • Stany zapalne w organizmie.

Nie zapomnij przeczytać: Dieta diuretyczna na zatrzymywanie wody w organizmie

Retencja płynów – remedium z pomidorów i pietruszki

Retencja płynów to dość poważny problem, ponieważ – oprócz tego, że wyglądamy na otyłemoże powodować poważne dolegliwości zdrowotne, takie jak nadciśnienie.

Koktajl z pomidorów i pietruszki jest jednym z tych napojów, które uznawane są za najlepsze diuretyki. Poprawi funkcjonowanie naszych nerek i przyspieszy usuwanie nadmiaru płynów zatrzymanych w organizmie.

Zarówno pomidory, jak i pietruszka, są źródłem ogromnej ilości nutrientów, które nie tylko zwalczają omawianą dzisiaj przypadłość, ale również wpływają na nasz ogólny stan zdrowia.

Właściwości pomidorów

Pomidory

To wspaniałe czerwone warzywo jest nieodzownym elementem nie tylko diety śródziemnomorskiej, ale również wielu innych na całym świecie. Ze względu na wysoką zawartość potasu, pomidory polecane są w przypadku retencji płynów i przy nadciśnieniu tętniczym.

Zawarte w nich nutrienty poprawiają funkcjonowanie nerek, stymulują usuwanie toksyn i usprawniają działanie całego układu trawiennego.

Właściwości pietruszki

Pietruszka

Wiele osób rezygnuje z pietruszki jako dodatku do dań, ponieważ nie przekonuje je jej charakterystyczny smak. Nic bardziej błędnego. Pietruszka jest jednym z najlepszych źródeł przeciwutleniaczy, sprzyja oczyszczaniu nerek i wątroby. Eliminuje toksyny i nadmiar wody w organizmie.

Mało tego! Jest bogata w witaminy A, B1, B2, C i D oraz minerały, takie jak potas. Nie ma nic lepszego na usunięcie soli z układu krwionośnego i usprawnienie pracy wielu narządów. Chlorofil obecny w pietruszce – aktywny związek poprawiający przemianę materii – pomaga zapobiec wielu rodzajom raka i chorobom serca.

Jak przygotować koktajl z pietruszki i pomidorów?

Koktajl z pietruszki

Przygotowanie tego koktajlu oczyszczającego jest niezwykle proste. To najlepszy sposób na obrzęk spowodowany retencją płynów.

Pietruszka i pomidory są składnikiem fundamentalnym. Jako uzupełnienie dodamy trochę selera – rezultaty będą jeszcze lepsze!

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj: Pietruszka i jej właściwości lecznicze

Składniki

  • 2 dojrzałe pomidory
  • 1 natka pietruszki
  • 1 łodygarete
  • 1 szklanka wody (200 ml)
  • ½ cytryny (opcjonalnie)

Sposób przygotowania

  • Pierwsze co należy zrobić, to dokładnie umyć pomidory, pietruszkę i łodygę selera. Chodzi o to, żeby całkowicie wyeliminować resztki zanieczyszczeń i pestycydów.
  • Kroimy wszystko w mniejsze kawałki i wrzucamy do sokowirówki (możesz też użyć blendera).
  • Dodajemy szklankę wody i miksujemy przez kilka sekund. Powinien powstać jednolity napój.
  • Jeżeli lubisz, możesz dodać świeżo wyciśnięty sok z połówki cytryny. Doda koktajlowi lekko kwaskowatego posmaku.

Kiedy pijać przygotowany koktajl?

  • Żeby nasz organizm był w stanie przyswoić wszystkie nutrienty, najlepiej pijać koktajl z samego rana; 45 minut przed śniadaniem.
  • Zalecana ilość, to trzy szklanki dziennie; przed każdym głównym posiłkiem.