Rwa kulszowa – 8 sposobów na walkę z bólem

Zarówno ciepło i zimno, może być bardzo korzystne w leczeniu rwy kulszowej. W przypadku zimnych okładów, nie powinno się stosować lodu bezpośrednio na skórę, aby uniknąć oparzeń.
1#:Rwa-kulszowa-8-naturalnych-sposobow-na-walke-z-bolem.jpg

Rwa kulszowa to zespół objawów związanych z nadwyrężeniem albo naciskiem na nerw kulszowy (korzonki). Pacjent odczuwa bardzo silny ból, zaczynający się w okolicy lędźwiowej i dochodzący aż do tylnej części jednej z nóg, a nawet do stóp. Czasem ta dolegliwość nie ma nic wspólnego z nerwem kulszowym, ale – ze względu na podobieństwo w objawach – mówi się o niej rwa kulszowa. Podrażnienie nerwu kulszowego powstaje w wyniku jego skurczenia, pod wpływem nadmiernego ciśnienia. Rwa kulszowa pojawia się jako konsekwencja następujących przypadłości: stenoza kanału kręgowego, uszkodzenia neuromuskularne, złamania, nowotwory, ciąża, itp. Jeżeli bóle korzonków nękają Cię zbyt często, zerknij na 8 naturalnych sposobów na zwalczenie ich raz na zawsze!

Osoby, którym rwa kulszowa nie jest obca, wiedzą, że ból potrafi być tak intensywny, że uniemożliwia wykonywanie codziennych czynności. I to nie wszystko. Rwa kulszowa przynosi ze sobą nadwrażliwość skóry w okolicach nerwu kulszowego oraz słabość mięśni i mniejsze odruchy mięśniowe.

Rwa kulszowa – 8 naturalnych sposobów na walkę z bólem

 1. Akupunktura

Niedawno przeprowadzone badania, zrealizowane dla Magazynu Chińskiej Medycyny Naturalnej, wykazały, że na 30 osób, którym dokuczała rwa kulszowa i na których wykonano zabiegi akupunktury17 całkowicie wyleczono z bólu, a pozostałe 10 odnotowało bardzo dużą ulgę.

2. Joga

2#:Rwa-kulszowa.jpg

Z kolei w innym badaniu odkryto, że osoby z bólem kulszowym, które uprawiały jogę przez więcej niż 16 tygodni, zauważyły zmniejszenie intensywności bólu o 64% i poprawę sprawności ruchowej o 77%.

3. Masaże

Masaże są rewelacyjnym rozwiązaniem na odprężenie mięści i złagodzenie bólu korzonków. W tym przypadku, najlepiej użyć relaksacyjnych olejków aromatycznych i skupić się na partiach, w których rwa kulszowa się objawia. Należy pamiętać, że uciskając zbyt mocno, możemy tylko pogłębić problem.

4. Leki przeciwbólowe i przeciwzapalne

3#:Rwa-kulszowa.jpg

Niezależnie od tego czy naturalne, czy z apteki, środki przeciwbólowe i przeciwzapalne mogą być naprawdę efektywne w uśmierzaniu bólu korzonków. Ten typ terapii może złagodzić ból na 8 godzin i może być stosowany przez 2 dni. W przypadku środków farmakologicznych, należy uważać na ilość zażywanych tabletek, ponieważ bardzo często mają one niepożądane skutki uboczne.

5. Gorący okład

Termofor z gorącą wodą lub gorąca kąpiel mogą być świetny rozwiązaniem. Jak również gorący okład – tam gdzie doskwiera nam rwa kulszowa – kładziemy okład i zostawiamy na 20 – 25 minut.

6. Zimny okład

4#:Rwa-kulszowa.jpg

Potwierdzono, że okłady z lodu mogą być bardzo skuteczne w walce z bólem korzonków. Żeby dobrze wykorzystać wszystkie jego właściwości, należy położyć okład w okolicy lędźwiowej i pozostawić na 10 – 15 minut. Tego typu terapia pomaga zmniejszyć stan zapalny i uśmierzyć ból, ale tylko tymczasowo. Pamiętajmy, że nigdy nie kładziemy lodu bezpośrednio na skórę.

7. Rośliny

Wiele roślin ma właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Gdy atakuje nas rwa kulszowa, na pewno są niezwykle pomocne. Wśród nich możemy wymienić:

  • Imbir.
  • Kurkuma.
  • Pieprz.
  • Brzoza nadrzeczna.
  • Dzika sałata.
  • Ruta zwyczajna.

8. Ćwiczenia

5#:Rwa-kulszowa.jpg

Pomimo tego, że Ci pacjenci, którzy cierpią na bóle korzonków mogą wypoczywać nawet dwa dni, najlepszym lekarstwem na tego typu dolegliwości są ćwiczenia fizyczne i ruchowe, mające na celu wzmocnienie nerwu kulszowego. Mięśnie i struktura naszego kręgosłupa, jeżeli nie dostają odpowiedniej dawki ćwiczeń i aktywności fizycznej, zaczynają się osłabiać i nie mogą pełnić swojej funkcji utrzymywania plecówMoże to spowodować, że rwa kulszowa będzie jeszcze trudniejsza do wyleczenia.

Ćwiczenia na uśmierzenie bólu korzonków zawsze muszą być poprzedzone odpowiednią ilością rozciągnięć, zwłaszcza tych partii, których ból dotyczy. Warto też nie zapominać o aerobiku. Na przykład spacer – doskonałe ćwiczenie na ból w dolnych partiach pleców – niewielka siła uderzeń i działa przede wszystkim na strefę bólu. Przynosi podobne efekty co aerobik.

Wszystkie ćwiczenia na bóle w okolicach nerwu kulszowego powinny być realizowane pod okiem eksperta. Nieprawidłowe ich wykonywanie może tylko pogłębić problem. Źle wykonany ruch, albo nieodpowiednia pozycja podczas ćwiczeń mogą prowadzić do poważnych kontuzji.