Schudnij dokonując niewielkich zmian!

Schudnij dokonując niewielkich zmian, czy wiesz jak niewiele potrzeba zmienić w swoich nawykach, aby schudnąć? Jedzenie większej ilości białka, albo jedzenie owoców o odpowiednich porach może mieć ogromny wpływ na Twoją talię! Dzisiaj przedstawimy Ci 7 zaskakująco prostych zmian w Twoim życiu, schudnij bez wielkiego wysiłku.

Schudnij wdrażając zdrowe nawyki

Owoce: nigdy z posiłkami!

Owoce są bardzo zdrowe i niezbędne dla Twojej diety. Najlepiej jeść dwa lub trzy kawałki świeżych owoców codziennie, ponieważ dają nam witaminy, minerały i błonnik. Jest tylko jedno „ale”. Ze względu na zawartość kwasów i cukrów oraz szybkości ich trawienia, jedzenie ich wraz z posiłkami sprawi, że pogorszą pracę układu pokarmowego, powodując fermentację w żołądku. Fermentacja doprowadzi do powstawania gazów oraz utrudni wchłaniane pokarmu, co doprowadzi do wzrostu wagi. Jeśli, z kolei, zjesz owoc na drugie śniadanie albo pod wieczór, efekt będzie zupełnie odwrotny, ponieważ owoce są dość sycące i pomogą Ci nie podjadać przekąsek ani żadnych niezdrowych rzeczy. Jedyne wyjątki, które można zrobić przy posiłkach to jabłka i gruszki, których działanie jest właściwie neutralne dla procesów trawienia.

2#:schudnij.jpg

Schudnij jedząc proste dania. Nie łącz ze sobą zbyt wielu składników

Poza nielicznymi wyjątkami typu wizyta gości, zwykle powinnaś starać się przygotowywać jak najprostsze dania, które zawierają najważniejsze składniki odżywcze – to ułatwi ich wchłanianie, a przy tym danie będzie dobrze zbilansowane. W jego skład powinny wchodzić warzywa, zboże lub skrobia, oraz białko. Oto kilka prostych pomysłów na takie 3-składnikowe dania:

  1. Warzywa: sałata, mieszanka warzyw, gazpacho, zupa jarzynowa, ale także jabłko lub gruszka
  2. Zboże lub skrobia: ryż, makaron, ziemniaki, chleb, itp
  3. Białka: mięso, ryby, jajka, rośliny strączkowe, orzechy lub białko roślinne

Dzięki jedzeniu białka będziesz wyglądać lepiej

W dzisiejszych czasach spożywamy zbyt duże ilości węglowodanów: kanapki, makarony, pizza, ciastka itp… To prawda, że węglowodany są ważne, ponieważ dają Ci energię na cały dzień, ale jedzenie ich w dużych ilościach sprawia, że i tak ich nie jesteśmy w stanie wykorzystać w całości, więc zaczynają odkładać się na później – czyli po prostu tyjemy. Dlatego węglowodany powinniśmy zastępować białkiem. Z drugiej strony diety wysokobiałkowe również nie są zdrowe, bo choć sprawiają, że chudniemy szybko, to przez nie nadwyrężamy nerki i wątrobę, a do tego doświadczamy efektu jojo. Dlatego również i białka trzeba jeść w dobrych ilościach i uważać z ich nadużywaniem. Możemy śmiało przyjąć, że białka powinny wchodzić w skład każdego posiłku. Przecież nie chcemy tylko spalać kalorii, chcemy również, by nasza talia wyglądała lepiej!

Błonnik zabiega wzdęciom

Błonnik jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania jelit. Zaburzenia pracy jelit – zaparcia, biegunki i inne problemy mogą doprowadzić do stanu zapalnego żołądka. Dlatego należy spożywać pokarmy bogate w błonnik. Warto codziennie jeść owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste. Dobrze jest też pić między posiłkami dużo wody, by pomóc błonnikowi przechodzić przez cały układ trawienny.

3#:schudnij.jpg

A wieczorem… nie jedz niczego

W każdym kraju kolacje jada się o różnych godzinach, czasem zależy to też od pory roku – w zimie wcześniej, latem później. Ale generalnie tego, co zjemy na wieczór lub na noc już nie spalimy, i bezpośrednio z tego powodu tyjemy, źle śpimy, a nasza wątroba ma dodatkową pracę. Na kolację lepiej zjeść coś lekkiego: zupę jarzynową, sałatkę, nie bardzo słodkie owoce, białko.

Tłuszcze tłuszczom nierówne

Czy wiesz, że przyrost masy ciała od zjedzonego ciastka nie jest taki sam, jak przyrost masy ciała od awokado? To jest proces trochę bardziej skomplikowany niż policzenie kalorii. Pamiętaj, że istnieją zdrowe tłuszcze, które są niezbędne dla organizmu – ten wykorzystuje je, by „zasilać” organy, nawilżać skórę, produkować śluzy, itp. Z kolei tłuszcze szkodliwe nie mają odpowiedniej ilości składników odżywczych i są gorszej jakości – właśnie dlatego organizm traktuje je jak „zapasowe”. Wybierz zdrowe tłuszcze, zawarte np. w orzechach, wysokiej jakości olejach roślinnych, rybach i jajach. Unikaj tłuszczów utwardzonych (zwanych też uwodornionymi lub tłuszczami trans), smażonych potraw, wędlin itp.

Schudnij ucząc się … jak jeść

Zwiększenie lub zmniejszenie masy ciała nie zależy tylko od kalorii, ale też od sposobu w jaki jesz!

  • Dokładnie gryź pokarm
  • Nie jedz na stojąco ani w pośpiechu
  • Po jedzeniu daj sobie 10 minut na odpoczynek, dopiero potem wróć do swoich obowiązków
  • W trakcie jedzenia głównych posiłków staraj się nie pić za dużo
  • Nie jedz dużych porcji
  • Jedz to, na co masz ochotę (oczywiście w granicach rozsądku) i nie popadaj w żywieniową paranoję!

Schudnij dzięki tym niewielkim zmianom!

Zdjęcia dzięki uprzejmości: vastfield oraz diekatrin