Smukła talia – 6 niezawodnych ćwiczeń

Jeżeli nie jesteś przyzwyczajona do tego typu aktywności fizycznej, zacznij łagodnie, bez przeciążania mięśni. Z czasem możesz stopniowo zwiększać intensywność ćwiczeń.
Smukła talia

Niektórym Paniom marzy się nie tyle utrata zbędnych kilogramów, co smukła i zarysowana talia. Mamy do dyspozycji wiele sprawdzonych metod, ale najlepsze rezultaty przynoszą jednak ćwiczenia fizyczne.

Tłuszczyk nagromadzony w pasie i w biodrach to efekt siedzącego trybu życia i nieodpowiedniej diety. Oczywiście, duży wpływ mają też uwarunkowania genetyczne i funkcjonowanie naszej tarczycy.

Istnieją konkretne ćwiczenia, dzięki którym nasza talia stanie się smukła i pozbędziemy się tych niechcianych boczków. Najlepsze jest to, że efekty pojawiają się naprawdę szybko. W dzisiejszym artykule znajdziesz wszystkie potrzebne informacje. Zapraszamy!

Smukła talia – najlepsze ćwiczenia

1. Side plank

Boczki

Side plank wymaga dość sporo wytrzymałości. Pozwala zgubić zbędne kilogramy w okolicach brzucha i bioder.

Jak je wykonać?

  • Połóż się na boku. Wyprostuj obie nogi, jedna na drugiej.
  • Podnieś obie nogi jednocześnie i staraj się wytrzymać dwie sekundy.
  • Opuść je powoli. Powtarzaj ćwiczenie przez około 20 sekund na każdym boku.
  • Pamiętaj, że plecy powinny być wyprostowane, a brzuch możliwie napięty.

Przeczytaj też: Płaski brzuch – 7 ćwiczeń

2. Podnoszenie nóg

Istnieje wiele ćwiczeń, które bazują się na podnoszeniu nóg i pozwalają rzeźbić najróżniejsze partie mięśni.

Jeżeli marzy Ci się smukła talia, najlepsze jest to opisane poniżej.

Co należy zrobić?

  • Połóż się na plecach i podnieś obie nogi.
  • Lekko zginamy kolana i kładziemy ręce wzdłuż ciała (dłonie powinny przylegać do podłogi).
  • Nogi utrzymujemy razem. Przesuwamy je na prawo, wracamy, i na lewo.
  • Powtarzamy ćwiczenie przez 45 sekund. Odpoczywamy.

3. Brzuszki boczne

Brzuszki

Brzuszki można wykonywać na setki sposobów – rezultatem jest smukła talia i pięknie wyrzeźbione mięśnie.

Poniżej opisujemy tzw. brzuszki boczne, które skupiają się głównie na pasie.

Sposób wykonania ćwiczenia

  • Połóż się na plecach i zegnij nogi w kolanach. Unoś się do momentu, aż ramiona będą na wysokości prawego kolana.
  • Wróć do pozycji początkowej i powtórz ćwiczenie, tym razem kierując się w lewą stronę.
  • Powtarzamy przez 45 – 60 sekund.

4. Rozciągnięcia ramion

To jedno z najłatwiejszych ćwiczeń. Możesz je wykonywać o każdej porze dnia.

Co należy zrobić?

  • Stań, wyprostuj plecy, połącz stopy i podnieś ramiona.
  • Teraz wyciągnij prawe ramię w górę. Tak, jakbyś chciała dotknąć dłonią sufitu.
  • Ćwiczenie wykonuj powoli.
  • Wystarczy 10 powtórzeń na każdy bok.

Odwiedź ten artykuł: Bóle pleców – uwaga na emocje!

5. Plank i poruszanie biodrami

Smukła w pasie

Plank to ćwiczenie niezwykle popularne, ponieważ pozwala na kształtowanie różnych grup mięśni, bez szczególnego wysiłku.

Polega na przyjęciu odpowiedniej pozycji, która wpływa na brzuch, pośladki i obwód pasa. Mało tego! Pomaga też zredukować napięcie w dolnej części pleców.

Poniższy przykład wykorzystuje delikatne ruchy bioder, co pozwala szczególnie wyrzeźbić talię.

Sposób wykonania ćwiczenia

  • Połóż się na podłodze. Oprzyj się na przedramionach i palcach u stóp.
  • Zadbaj o to, żeby plecy były wyprostowane. Poruszaj biodrami raz na prawo, raz na lewo.
  • Ćwiczenie powinno trwać od 20 do 45 sekund.

6. Skręty

Ćwiczenie polega na skręcaniu górnej części ciała. To swego rodzaju klasyk, jeżeli chodzi o kształtowania talii.

Co należy zrobić?

  • Nogi w lekkim rozkroku, ręce na biodrach, kolana ugięte.
  • Skręcamy najpierw na prawo, a potem na lewo.
  • Pamiętaj, że plecy muszą być wyprostowane. Zadbaj o to, żeby poruszała się jedynie górna część ciała. Biodra powinny pozostać w bezruchu.
  • 20 powtórzeń na każdy bok.

Weź pod uwagę, że smukła talia jest rezultatem nie tylko regularnej aktywności fizycznej, ale również odpowiednio zbilansowanej diety. Żadne z powyższych ćwiczeń nie przyniesie efektów, jeżeli nie zadbasz o odpowiednie nawyki żywieniowe.