Śniadanie, które doda Ci mnóstwa energii

Bywa, że z rana nie czujemy głodu. Jeżeli tak jest również w Twoim przypadku, nie ma przeciwwskazań, żeby przygotować to śniadanie, zabrać je ze sobą i zjeść nieco później. Możesz mieć pewność, że doda Ci ono mnóstwa energii, z której będziesz mogła korzystać aż do końca dnia.
Śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek, jaki spożywamy w ciągu dnia. W tym artykule chcielibyśmy podzielić się z Tobą przepisem na pyszne i odżywcze śniadanie, które pomoże Ci odzyskać energię i witalność na cały dzień.

Oprócz tego, że dostarczy Twojemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników i mikroelementów, pomoże Ci ono również uzyskać i utrzymać idealną, wymarzoną wagę ciała.

Jeżeli ostatnio czujesz się zmęczona, przygnębiona bądź doskwiera Ci brak energii i zniechęcenie, a każdy poranek przypomina walkę z samą sobą, wypróbuj proponowane przez nas śniadanie. Gwarantujemy, że już za kilka dni zauważysz wyraźną różnicę w Twoim samopoczuciu.

Energia – odzyskaj ją odpowiednio się odżywiając

Możesz odzyskać energię

Bardzo często, gdy doskwiera nam uczucie zmęczenia, zaczynamy sięgać po pobudzające suplementy diety i napoje energetyzujące.

Choć być może przynoszą one pewne efekty i mogą podnieść poziom naszej energii, ale trzeba przyznać otwarcie, że zdecydowanie nie należą one do najzdrowszych i najbardziej naturalnych sposobów na odzyskanie witalności.

Ponadto, choć suplementy te być może znacznie podnoszą energię na jakiś czas, później sprawiają, że czujemy się jeszcze bardziej zmęczeni i wyczerpani niż przed ich zażyciem.

Polecamy też przeczytanie artykułu: Energia życiowa – 10 czynników ją obniżających

Zdecydowanie lepiej jest odzyskać energię i witalność korzystając ze zdrowych sposobów, między innymi sięgając po produkty, które uzupełnią niedobory witamin i niezbędnych dla organizmu minerałów, jak również wyregulują pracę układu nerwowego, dzięki czemu stopniowo wrócisz do dawnej formy, a może nawet będziesz czuć się znacznie lepiej.

Śniadanie – dlaczego jest tak ważne?

Śniadanie stanowi pierwszy posiłek spożywany przez nas w ciągu dnia. To właśnie śniadanie wpływa na poziom energii i nastrój, jaki będzie nam towarzyszył przez cały dzień.

Biorąc pod uwagę naturalny rytm naszego organizmu, to własnie z rana powinniśmy jeść najwięcej i najbardziej wartościowo. Jest tak dlatego, że właśnie to, co jemy na śniadanie będziemy przyswajać podczas reszty dnia, czerpiąc z tego, co zjedliśmy na śniadanie energię.

Koniecznie zajrzyj też do artykułu: Śniadanie pełne zdrowia – kilka porad

Niektórzy jednak nie mają apetytu i nie odczuwają potrzeby jedzenia z rana. Co wtedy zrobić? Nie jest dobrym pomysłem jeść na siłę. Dobrym rozwiązaniem jest opóźnić śniadanie do godziny 9:30-10:00, co zapewni uczucie sytości na kolejne godziny.

Śniadanie – co powinno zawierać?

Śniadanie

Idealne śniadanie powinno być kompletne i odpowiednio zbilansowane, aby dostarczyć nam niezbędną ilość białka, węglowodanów i tłuszczy, jak również witamin, minerałów, mikroelementów oraz błonnika.

Przeczytaj też: Jajka na śniadanie – czy to dobry pomysł?

Co ważne, powinniśmy się również starać, by śniadanie było posiłkiem apetycznym i atrakcyjnym. Można to uzyskać łącząc ze sobą składniki surowe i ugotowane, a także słodkie i słone. Śniadanie okaże się jeszcze bardziej odżywcze, jeżeli uda nam się zdobyć składniki organiczne i pochodzące z naturalnych źródeł.

Składniki

Aby przygotować proponowane przez nas śniadanie potrzebujesz następujące produkty:

  • 1 szklanka (50 g) płatków owsianych
  • 1 szklanka (200 ml) soku warzywnego
  • świeże sezonowe owoce
  • garść suszonych owoców (mogą być prażone, ale nie powinny zawierać soli)
  • łyżka (10-15 g) surowych nasion (pestki dyni, nasiona słonecznika, sezam, len i tym podobne)
  • łyżka (14 g) tłoczonego na zimno oleju roślinnego z pierwszego tłoczenia (możesz użyć oliwy z oliwek, oleju lnianego, kokosowego czy też sezamowego)
  • imbir w proszku
  • cynamon (odmiana Ceylan) w proszku
  • czyste kakao w proszku
  • łyżka (25 g) miodu pszczelego

Podawane przez nas ilości są względne, ponieważ wiele zależy od stylu i życia i apetytu każdej osoby. Aby naprawdę cieszyć się śniadaniem i dostarczać organizmowi niezbędnych w ciągu dnia składników odżywczych, należy być elastycznym  i unikać spożywania zbyt dużej ilości naraz.

Dokładne zapotrzebowanie naszego organizmu poznamy metodą prób i błędów, przyrządzając regularnie proponowane przez nas śniadanie i modyfikując je nieco zależnie od naszych zmieniających się zależnie od pory i dnia potrzeb oraz upodobań.

Polecamy też przeczytanie artykułu: Produkty żywnościowe, które warto mieć w lodówce

Przygotowanie

śniadanie owoce

Istnieją trzy odmienne sposoby na przyrządzenie tego pysznego i odżywczego śniadania. Sporo zależy od tego, na co mamy ochotę, ilości czasu, jakim dysponujemy oraz od tego, w jaki sposób nasz organizm trawi pożywienie.

Na surowo

Wersja, w której wszystkie produkty są ze sobą zmieszane na surowo to doskonałe śniadanie wegańskie. Niektórzy jednak mogą zauważyć, że trawienie surowych płatków owsianych sprawia im trudność.

Aby uniknąć wzdęć lub nadkwaśności, powinniśmy dokładnie przeżuwać każdą łyżkę pokarmu. Nie ulega wątpliwości, że ten sposób na przygotowanie naszego śniadania jest jednym z najszybszych możliwych.

Ugotowane

W tej opcji zagotujemy przez 10 minut płatki owsiane z sokiem warzywnym, pozostawimy do lekkiego ostygnięcia i dodamy resztę składników w surowej formie.

Ta wersja śniadania wymaga nieco więcej pracy, ale jest za to znacznie bardziej lekkostrawna. Ponadto, wersja gotowana jest idealna na chłodniejsze dni, ponieważ bardzo skutecznie pomaga nam się rozgrzać.

W postaci koktajlu

Trzecia opcja przyrządzenia naszego śniadania polega na zrobieniu ze wszystkich składników odżywczego koktajlu. Jest to bardzo proste – wystarczy tylko zmiksować ze sobą wszystkie składniki (przez około 3 minuty), a uzyskamy śniadanie szybkie, lekkostrawne i bardzo wygodne, by zabrać je ze sobą.

Opcja śniadania w postaci koktajlu jest doskonała dla osób, które nie odczuwają z rana zbyt dużego apetytu. W takiej formie śniadanie mogą bowiem zabrać ze sobą i pić je po trochu w ciągu pierwszych godzin dnia.

Polecamy też artykuł: Koktajle oczyszczające jakich nie znałaś!

Jeżeli chcemy uzyskać koktajl nieco bardziej lekkostrawny, możemy na noc przed przyrządzeniem śniadania namoczyć płatki owsiane w wodzie.

Jeżeli nie możesz jeść płatków owsianych, możliwe jest zastąpienie ich kaszą gryczaną. Jest to produkt bardzo zdrowy i pełen wartościowych składników odżywczych, wolny od glutenu i łatwy w przyrządzeniu. Aby uwzględnić kaszę gryczaną w naszym superśniadaniu, wystarczy tylko uprzednio ugotować ją przez ok. 20 minut.

Zacznij jeść to śniadanie już od dziś, a przekonasz się w jak bardzo krótkim czasie odzyskasz siły i witalność.