Spacer – 20 minut dziennie, a tyle korzyści!

Wierzcie lub nie, ale zaledwie 20 minutowy spacer ma korzystny wpływ na nasze zdrowie sercowo-naczyniowe, a także poprawia nasze podstawowe funkcje, takie jak koncentracja, pamięć i czy przetwarzanie informacji.
Codzienny spacer na poprawę zdrowia

Wszyscy wiemy, że codzienna aktywność fizyczna działa zbawiennie nie tylko na ciało, ale też na umysł. Jednak, ze względu na codzienne obowiązki w domu i w pracy, ciężko nam znaleźć czas wolny.

A gdyby wystarczyło 20 minut dziennie? Taki krótki spacer, a tyle korzyści. Wystarczy, że włączymy go do naszej rutyny. Spacer podnosi jakość życia, działa zdrowotnie i relaksacyjnie. I dużo, dużo więcej.

Spacer i wszystkie jego korzyści

Najlepiej rano lub wieczorem. Wtedy słońce aż tak bardzo nie doskwiera i spacer jest dużo przyjemniejszy. Warto poświęcić te 20 minut dziennie, każdego ranka. Możesz wybierać się sama, albo w towarzystwie.

Pewnie zadajesz sobie pytanie: naprawdę możemy dbać o siebie w mniej niż pół godzinny dziennie? Otóż tak. Uniwersytet z Illinois (Stany Zjednoczone) w 2013 roku przeprowadził bardzo ciekawe badania. Wyniki opublikowano w magazynie „Neuroscience”. Poniżej przedstawimy Ci wszystkie ich wnioski:

1. Rozwój umysłowy

Czytająca kobieta

  • 20 – minutowy spacer poprawia nasze zdolności intelektualne. Dotleniamy i relaksujemy mózg, dostarczamy mu nowych bodźców i polepszamy przepływ krwi, co z kolei ułatwia przyswajanie endorfin.
  • Jeżeli jesteśmy konsekwentni i wychodzimy na spacer dzień po dniu, mobilizujemy tak podstawowe funkcje jak koncentracja, pamięć czy przetwarzanie informacji.
  • Musimy pamiętać, że czasem wpadamy w monotonię, która negatywnie oddziałuje na naszą motywację. Coś tak banalnego jak spacer pomaga nam aktywować mózg i poprawia pracę serca.

2. Świetna terapia na depresję

Kontakt z naturą

  • Osoby, które cierpią na depresję, wybierają zazwyczaj mało stymulujące miejsca: bez światła, nadmiernych dźwięków ani kontaktu ludzkiego… Spacer może być doskonałym sposobem na relacje społeczne.
  • Spacer, głębokie oddychanie i równomierna praca serca, działa relaksująco na mózg. To wtedy czujemy się najlepiej i zaczynamy widzieć problemy z innej perspektywy, mniej negatywnie. Nasze podejście jest zupełnie inne.
  • Jeżeli codzienny spacer stanie się nawykiem, nie tylko zadbamy o nasze zdrowie. Dzięki pozytywnym emocjom, które mu towarzyszą, będzie nam dużo łatwiej zwalczyć depresję.

3. Prosty sposób na zdrowe serce

Kobiece serce

  • 20-minutowy spacer jest najlepszym sprzymierzeńcem w walce z chorobami układu krążenia. Usprawnia nasze serce i – co za tym idzie – obieg krwi.
  • Żyły i tętnice stają się bardziej elastyczne i rozciągliwe dzięki czemu krew dociera dużo szybciej do wszystkich zakątków naszego ciała.
  • Wiedziałaś, że spacer może obniżyć ciśnienie tętnicze? Dokładnie tak. Nieważne ile masz lat: poświęcając 20 minut dziennie możesz uniknąć chorób serca. Nawet tych uwarunkowanych genetycznie.
  • Działa też zbawiennie na cukrzykówpoprawia metabolizm i reguluje poziom cukru we krwi..

4. Inne korzyści, o których nie wiedziałaś

Codzienny spacer

  • Spacer wpływa również na nasz układ kostny. Nie ma potrzeby, żeby się zamęczać na śmierć. Wystarczy codziennie pochodzić po parku i unikniemy osteoporozy.
  • Marsze fantastycznie stymulują przemianę materii i zapobiegają zaparciom. Oczyścimy nasz organizm i uregulujemy wszystkie funkcje gastryczne.
  • Wzmacniamy nogi. To właśnie my, kobiety, jesteśmy najbardziej podatne na żylaki i problemy z kolanami. Codzienny spacer usprawnia mięśnie i kości naszych nóg, zapobiegając tego typu dolegliwościom.

Zapewniamy, że nigdy nie jest za późno, żeby zacząć! Nieważne czy jesteś przyzwyczajona do siedzącego trybu życia. Krótki spacer na pewno nie będzie dla Ciebie większym wysiłkiem.

Wystarczy tylko chwilka – 20 minut, a poczujesz się zrelaksowana i odmłodzona.

Pamiętaj o odpowiednim obuwiu, załóż wygodne ubranie i weź ze sobą butelkę wody mineralnej, żeby się nie odwodnić.

Zaczynaj zawsze powoli, na spokojnie, stopniowo zwiększając tempo.  Nie biegnij! Chodzi o równy, lekki marsz przez pierwsze 15 minut, a pozostałe 5 minut to spokojny, relaksujący spacer.

Najlepiej przechodzić około 2 km dziennie. To doskonały sposób na zdrowie i świetne samopoczucie! Zaczynamy od dzisiaj?