Spacer – bądź w formie i dbaj o zdrowie!

Wykonując spacer angażujemy do pracy cały nasz organizm. To bardzo dobrze działa nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale również skutecznie się przyczynia do dobrego stanu psychicznego. Wysiłek fizyczny, jakiego dostarcza nam spacer wzmaga produkcję endorfiny, która odpowiada za radość i dobre samopoczucie.
Osoba wykonuje spacer

Być może o tym nie wiedziałaś, ale spacer to jedna z najprostszych form wykonywania ćwiczeń fizycznych. Ponadto spacer to czynność zupełnie naturalna dla naszego ciała, która nie wywołuje zbyt szybko zmęczenia.

Bardzo łatwo jest rozpocząć tę formę aktywności fizycznej i wciągnąć je na listę naszych codziennie wykonywanych czynności.

Zawsze gdy wykonujemy szybki, energiczny spacer, podnosimy przy tym rytm pracy serca. Działa to bardzo dobrze na układ sercowo naczyniowy, wzmacnia mięsień sercowy i pozwala szybciej spalać zbędne kalorie.

Przeczytaj również: Regularne spacery a odchudzanie

Aby nie odczuwać przykrych dolegliwości występujących, gdy ktoś zaczyna wykonywać ćwiczenia fizyczne, spacer wprowadzaj do swojej rutyny stopniowo. Zachowując regularność, bardzo szybko przyzwyczaisz się do tego codziennego, odprężającego wysiłku fizycznego.

Istnieje wiele czynników, od których zależy tempo wykonywania spaceru. Każda z nas powinna brać pod uwagę wiek, dotychczasową kondycję fizyczną, a także wzrost i wagę. Wydaje się oczywiste, że otyła osoba w starszym wieku dobierze inne tempo, niż ktoś młodszy i szczupły.

Niezależnie jednak od obranego tempa i możliwości, jakie mamy, należy pamiętać, że w każdym przypadku dobry zwyczaj wykonywania szybkich spacerów w rezultacie przyczynia się do lepszego zdrowia i zachowania dobrej kondycji.

Szybki spacer pozwala kontrolować wagę naszego ciała

Człowiek się waży

Osoby, które odczuwają potrzebę zgubienia zbędnych kilogramów, muszą spalać co najmniej 500 kalorii więcej, niż spożywają. Zależnie od tempa spaceru, to proste ćwiczenie pozwala spalić jakieś 150 kalorii, co jest efektem przyspieszenia metabolizmu.

Ruch, który wykonujemy spacerując pomaga nabrać masy i wyrzeźbić mięśnie. Ponadto, spacer zwiększa tempo spalania tkanki tłuszczowej, wzmacnia nogi, pośladki, a także mięśnie brzucha.

Chroni serce

Codzienne wykonywanie tego ćwiczenia znacznie obniża ryzyko wystąpienia chorób serca, a także wylewu. Dzieje się tak dlatego, że szybki spacer obniża poziom złego cholesterolu, a podwyższa poziom tego, który jest wskazany.

Przeczytaj również artykuł: Cholesterol: obniż go starożytną chińską metodą

Podwyższony rytm serca wywołuje odpowiednie pompowanie krwi i właściwe krążenie. Powoduje to, że organizmowi jest o wiele łatwiej dostarczyć tlen do wszystkich komórek naszego ciała.

Jak długo spacerować? Już 30 minut szybkiego spaceru wykonywanego każdego dnia pomaga w profilaktyce nadciśnienia. W dużym stopniu redukuje też występowanie chorób związanych z układem sercowo naczyniowym.

Zwalcza cellulit

Cellulit

Walczysz z cellulitem? A zatem do stosowanych przez Ciebie sposobów na zmniejszenie cellulitu dołącz szybki spacer wykonywany przez 30 minut każdego dnia.

Ten czas jest wystarczający, by pobudzić organizm do wydalania szkodliwych toksyn, nagromadzonych płynów i do spalania tkanki tłuszczowej, odpowiedzialnej za powstawanie cellulitu.

W profilaktyce chorób przewlekłych

Osoby o podwyższonym ryzyku występowania przewlekłych chorób, takich jak cukrzyca typu drugiego czy też wielu rodzajów nowotworu również mogą wiele skorzystać wprowadzając do swej rutyny czas na spacer.

Przeczytaj również artykuł: Wzmacniamy nasz układ odpornościowy!

Polepszając reakcje układu odpornościowego spacery stanowią nieocenioną pomoc w profilaktyce różnego rodzaju infekcji, a także służą ograniczeniu ryzyka wystąpienia problemów zdrowotnych spowodowanych działaniem wirusów.

Szybki spacer ponadto wzmacnia kości i zapobiega zmniejszaniu ich gęstości, co ma nieodzowne znaczenie w profilaktyce osteoporozy.

Szybki spacer polepsza samopoczucie

Szczęśliwa kobieta

Jeden krótki spacer może się zamienić w najlepszy sposób na dodanie energii. Poza tym, działa na nasze samopoczucie i spełnia funkcję dobrej terapii pozwalającej radzić sobie z negatywnymi emocjami.

Ponieważ układ krążeniowy pracuje lepiej, a co za tym idzie komórki naszego organizmu są lepiej zaopatrywane w tlen, spacery przyczyniają się do uczucia lepszej koncentracji. Dodatkowo, wyprodukowane pod wpływem wysiłku endorfiny ograniczają stres, a w zamian dodają motywacji do działania.

Żeby w jeszcze pełniejszej mierze odczuwać relaksujące działanie spacerów, warto poszukać w tym celu odpowiedniego, zacisznego miejsca.

Spacer – niech Ci wejdzie w zwyczaj

Teraz, kiedy już poznałaś tak wiele korzyści z regularnego odbywania szybkich spacerów, nie pozostało już nic innego, jak tylko przejść do działania. Aby w pełni skorzystać z dobrodziejstw, jakich dostarcza spacerowanie, zarezerwuj sobie 30 – 60- minut dziennie.

Znacznie wzrośnie Twoja kondycja, a ponadto poprawi się Twoje zdrowie, zarówno fizyczne, jak i emocjonalne.

Teraz już tylko musisz zadecydować, czy chcesz spacerować sama, czy w towarzystwie. A zatem do dzieła!