Sposoby na spuchnięte nogi

Spuchnięte nogi

Kostki, stopy i nogi mają tendencję do puchnięcia. Oprócz tego, że muszą dźwigać cały nasz ciężar, są narażone na wiele czynników, takich jak nieodpowiedni sposób odżywiania, zmiany hormonalne i problemy zdrowotne.

Niejednokrotnie spuchnięte nogi są objawem zatrzymywania płynów w organizmie, a co za tym idzie, nadmiarem toksyn.

Do najczęściej wymienianych przyczyn należą: ciąża, nadwaga, otyłość, zbyt długi czas spędzany na stojąco i nadmiar płynów. Spuchnięte nogi, to symptom, którego nie należy bagatelizować. Może być objawem poważnych chorób: niewydolności trzustki, zatorów żylnych, czy niewydolności układu limfatycznego.

Jeżeli problem stale się powtarza, koniecznie idź do lekarza, żeby określić dokładną przyczynę tej dolegliwości. W innych przypadkach, poniższe sposoby pomogą Ci skutecznie zmniejszyć opuchliznę i przywrócić nogi do ich naturalnego stanu.

Sport sposobem na zdrowe nogi

Pływanie najlepsze dla zdrowia

Spuchnięte kostki, stopy i nogi mogą naprawdę boleć, ale brak aktywności fizycznej tylko pogorszy sytuację. Wbrew temu co się sądzi, ćwiczenia fizyczne są jednym z najlepszych sposobów na opuchliznę kończyn dolnych. Podczas wysiłku poprawia się krążenie krwi i zapobiega się problemom takim jak zatory na żyłach.

  • Rekomendujemy: Pływanie, pływanie i jeszcze raz pływanie. To świetne ćwiczenie fizyczne, które nie wywiera zbytniego ucisku na nogi i poprawia ogólną kondycję organizmu.

Poprawiamy dietę i eliminujemy sól

Zdrowe odżywianie jest kluczem. Tak jak większość z nas wie, nadmierne spożycie soli i sodu jest podstawową przyczyną zatrzymywania płynów i kumulowania toksyn w organizmie. Należy maksymalnie ograniczyć jej ilości.

Pamiętajmy, że mowa nie tylko o soli kuchennej, tej w proszku. Jest ona również obecna w wielu produktach, które na co dzień kupujemy.

  • Rekomendujemy: Istnieje wiele odpowiedników soli. Są też produkty zdolne zredukować jej negatywne działanie. Pamiętaj o zdrowej diecie, żeby uniknąć nadwagi.

Mniszek lekarski

Napar z mniszka lekarskiego

Mniszek lekarski jest rośliną niezwykle skuteczną. Działa oczyszczająco i jest świetnym diuretykiem. Jego właściwości pomogą nam zwalczyć zatrzymywanie płynów i, dzięki temu, zbawiennie wpłyną na spuchnięte nogi.

  • Rekomendujemy: Przygotuj napar z mniszka lekarskiego i pijaj go 3 razy dziennie. Możesz też robić okład, używając namoczonego ręcznika lub gazy.

Sól Epsom

Jednym z klasycznych sposobów na spuchnięte nogi jest kąpiel z dodatkiem soli Epsom. Pomoże nam ona zrelaksować kończyny, zredukuje obrzęk i usprawni krążenie krwi.

  • Rekomendujemy: filiżankę soli Epsom wsypujemy do wanny wypełnionej ciepłą wodą. Zanurzamy się w niej na 15 minut. Jeżeli obrzęk występuje tylko w kostkach i stopach, możemy jedynie wymoczyć nogi w tak przygotowanej mieszance (około 20 minut).

Aloes

Cięty, świeży aloes

Aloes posiada wiele korzystnych właściwości dla naszego organizmu. Wspomaga go nie tylko od zewnątrz, ale też od wewnątrz. Jedną z jego najważniejszych funkcji jest działanie przeciwzapalne i przeczyszczające, które może pomóc zwalczyć nadmiar płynów i toksyn.

  • Rekomendujemy: Wyciągamy miąższ z aloesu. Co rano, na czczo, zjadamy dwie łyżki. Można też nakładać go bezpośrednio na spuchnięte nogi.

Masaże

Masaże są bardzo relaksujące, poprawiają krążenie krwi i stymulują usuwanie toksyn. Masuj nogi okrężnymi ruchami, zawsze w stronę serca.

  • Rekomendujemy: Do wykonania masażu, używaj olejków esencjonalnych, a rezultaty będą jeszcze bardziej widoczne. Wśród olejków o właściwościach przeciwzapalnych możemy wyróżnić olejki:
    • z mięty.
    • z eukaliptusa.
    • z cytryny.
    • z lawendy.