Jak sprawić by brzuch wyglądał lepiej?

Wygląd naszego brzucha może być uwarunkowany wieloma czynnikami, dlatego zaleca się indywidualne podejście, chociaż ćwiczenia fizyczne stanowią jedną z podstawowych metod na rozwiązanie problemu.
Typy brzucha

Budowa poszczególnych osób znacznie różni się od siebie i nie ma dwóch takich samych ciał. Zwłaszcza różnicę tą można zaobserwować, zwracając uwagę na brzuch każdego z nas.

Chociaż w każdym przypadku zgodnie można stwierdzić, że brzuch jest miejscem, gdzie gromadzi się tłuszcz, jego budowa zawsze jest inna i w zależności od tego istnieją różne sposoby na jego redukcję. Sprawdź, czym charakteryzuje się Twój brzuch i dowiedz się, jak najefektywniej poprawić jego wygląd!

Jaki jest Twój brzuch?

1. Brzuch jak opona

Brzuch w kształcie opony charakteryzuje osoby, które prowadzą siedzący tryb życia. Praca za biurkiem lub sytuacje, które zmuszają do siedzenia i braku ruchu przez wiele godzin to główne przyczyny tego, że się pojawia.

Złe przyzwyczajenia

Osoby z tym typem brzucha z reguły stronią od aktywności fizycznej, spożywają pokarmy bogate w cukier, mąkę i kalorie. Prawdopodobnie oprócz przyrostu tłuszczu na brzuchu również ma to miejsce na nogach i biodrach.

Jak zredukować brzuch w kształcie opony?

  • należy zmniejszyć, a najlepiej całkowicie wyeliminować spożycie słodyczy, ciastek, ciast, pieczywa, fast foodów, ziemniaków, sosów, napojów słodzonych i gazowanych. Zamiast tego należy zwiększyć dzienne spożycie owoców, warzyw, ryb, zbóż, orzechów i naturalnych napojów
  • jeżeli zdarza Ci się spożywać alkohol, jak najszybciej wyeliminuj go z diety. Alkohol jest bowiem kaloryczną bombą, a jego picie szczególnie w nadmiarze sprzyja akumulacji tłuszczu na brzuchu
  • unikaj tak zwanych produktów niskotłuszczowych i light, bo chociaż są ubogie w kalorie, znajduje się w nich wiele sztucznych, szkodliwych substancji, soli i konserwantów dodawanych dla poprawy smaku
  • przestań liczyć kalorie i postaraj się lepiej odżywić swoje ciało
  • kluczem do zmniejszenia tego typu brzucha jest aktywność fizyczna. Regularnie wykonywane ćwiczenia poprawią krążenie, a uzupełnienie ich o przysiady i brzuszki pomoże w jego redukcji

2. Wypukły brzuch spowodowany stresem

Stres

Ten rodzaj brzucha jest charakterystyczny dla osób bardzo odpowiedzialnych i perfekcjonistów. Najczęściej towarzyszy mu zespół jelita drażliwego, który jest przyczyną obrzęków i pogarsza wygląd brzucha.

Złe przyzwyczajenia

Właściciele tego typu brzucha z reguły nie jedzą regularnie, omijają też posiłki. Często pełnowartościowe dania zamieniają na jedzenie fast food i nadużywają napojów kofeinowych.

Jak zredukować brzuch spowodowany stresem?

  • zacznij regularnie sypiać! Osoby, które zbyt długo śpią, zaburzają produkcję hormonu leptyny odpowiedzialnego za regulację uczucia apetytu i poprawny przebieg metabolizmu. Jeżeli cierpisz na bezsenność postaraj się znaleźć jej przyczynę i rozwiązać problem
  • zastosuj techniki relaksacyjne, aby zredukować napięcie spowodowane stresem. Spróbuj długich kąpieli, jogi lub medytacji
  • unikaj picia kawy i napojów zawierających kofeinę
  • staraj się ćwiczyć regularnie, ale nie przesadzaj z wysiłkiem cardio. Dużo spaceruj i wypróbuj ćwiczenia z ciężarkami
  • spożywaj pokarmy bogate w magnez takie jak zielone warzywa, orzechy czy nasiona

3. Brzuch typu ciążowego

Ten typ brzucha jest charakterystyczny dla kobiet, które są świeżo po porodzie i zwyczajnie po pojawieniu się potomka nie miały czasu zająć się sobą. Wrócenie do formy i normalnych rozmiarów trwa około 6 tygodni, dlatego nie przesadzaj z ćwiczeniami i nie próbuj przyśpieszyć tego czasu.

Złe przyzwyczajenia:

Niezdrowa i nieodpowiednia dieta oraz zbyt szybkie powrócenie do ćwiczeń po porodzie.

Jak zredukować brzuch po porodzie?

  • przyjmuj suplementy zawierające kwasy tłuszczowe omega-3
  • jedz produkty bogate w kwasy tłuszczowe na przykład orzechy, awokado, oliwki i nasiona Chia
  • ćwicz mięśnie dna miednicy, aby zredukować brzucha od wewnątrz do zewnątrz. Napinaj i rozluźniaj to miejsce przynajmniej 15-20 razy w pięciu seriach dziennie

4. Wzdęty brzuch

Spuchniety brzuch

Brzuch wzdęty i opuchnięty z reguły rano jest płaski. W ciągu dnia na skutek niestrawności, wzdęć i gazów zmienia swoją objętość. Problem ten dotyka osoby zarówno szczupłe, jak i z nadwagą i najczęściej spowodowany jest alergią pokarmową lub nieprawidłowym trawieniem.

Złe przyzwyczajenia:

Kontynuowanie spożywania pokarmów mimo ich nietolerancji. Niedostateczne i niedokładne przeżuwanie pokarmów.

Jak zredukować wzdęty brzuch?

  • produkty, które najczęściej prowokują alergie pokarmowe to wyroby pszenne zawierające gluten (makarony, chleb, ciasta, zboża, pizze), alkohol, drożdże (produkty, w których możemy je znaleźć), przetwory mleczne (sery, mleko, masło). Jeżeli okaże się, że nie tolerujesz, którejś grupy produktów, należy jak najszybciej wyeliminować je z dziennej diety
  • popraw swoją dietę i nawyki żywieniowe, aby usprawnić trawienie. Jeżeli cierpisz na zaparcia, oznacza to, że odżywiasz się nieprawidłowo. Zwiększ spożycie produktów bogatych w błonnik i pij więcej wody
  • nabrzmiały brzuch może również świadczyć o nieprawidłowym składzie flory bakteryjnej jelit. Aby przywrócić jej równowagę, zaleca się spożywanie więcej produktów probiotycznych