Surowa żywność na idealną figurę i nie tylko!

Cebula pomaga nam przyspieszyć metabolizm, a także zmniejszyć poziom cukru we krwi. Należy spożywać ją na surowo, ponieważ po obróbce termicznej traci aż 60% swoich enzymów korzystnie wpływających na nasze zdrowie.
Surowe jedzenie

Czy słyszałaś o tym, że surowa żywność świetnie wpłynie na Twoją figurę? Spokojnie, mówiąc surowa żywność, nie mamy na myśli mięsa i ryb!

Według dietetyków zwiększenie dawki warzyw i owoców w codziennej diecie pomoże nie tylko w zachowaniu idealnych kształtów i zapewni płaski brzuch, ale i zapobiegnie wielu chorobom, a nawet spowolni procesy starzenia.

Jeżeli też pragniesz, aby Twoje ciało było zdrowe i dobrze wyglądało, a brzuch był powodem do dumy, te informacje na pewno Cię zainteresują, a surowa żywność przyniesie same korzyści dla Twojego organizmu

Surowa żywność, a idealna figura

Korzyści z jedzenia surowych produktów

Istnieje wiele produktów, które spożywane bez przetworzenia dostarczają dużo więcej wartościowych składników, witamin i minerałów niż na przykład po ugotowaniu.

Znajdziemy w nich również wiele enzymów trawiennych, które usprawnią procesy metaboliczne. Surowa żywność jest dużo zdrowsza i w równie skuteczny sposób zapewnia zaspokojenia głodu.

Należy jednak pamiętać, że spożywane na surowo warzywa i owoce powinny być z zaufanego, sprawdzonego miejsca. Zwróć uwagę na ilość pestycydów i środków chemicznych, które zostały użyte do ich uprawy i nie wahaj się kupować produktów w sklepach lub na stoiskach z ekologiczną żywnością.

Jak pomagają surowe produkty

  • żegnajcie wzdęcia — jeżeli często doskwiera Ci niestrawność, a gazy nie dają Ci spokoju, wystarczy pięć razy dziennie sięgnąć po owoc lub kawałek warzywa. Pamiętaj, aby żuć je powoli, dzięki temu wolniej i dokładniej zostaną stawione, a substancje odżywcze optymalnie wchłonięte. Jedzenie surowych produktów jest też sposobem na uniknięcie zaparć
  • zaspokojenie głodu — surowa żywność nie tylko dostarcza nam wielu witamin i minerałów, ale i powoduje, że mózg wysyła szereg neuroprzekaźników, które wysyłają informację, że nie jesteśmy głodni. Oprócz tego, podnoszą również poziom serotoniny, która poprawia nasze samopoczucie
  • opóźnienie starzenia — oczywiście nie uda nam się ani jej wyeliminować, ani uniknąć tego, że w końcu się rozpocznie, jednak surowa żywność skutecznie może opóźnić procesy starzenia. Wszystko dzięki potężnej ilości antyoksydantów, które w nich znajdziemy.
  • Według badań przeprowadzonych w Centrum Badań Żywienia Człowieka nad procesem starzenia Jean Mayer z Uniwersytetu Tufts w Bostonie „jedzenie surowych owoców i warzyw każdego dnia znacznie podniesie poziom przeciwutleniaczy”, co przyczyni się do spowolnienia starzenia mózgu, a jednocześnie „pozytywnie wpłynie na walkę z wieloma chorobami zwyrodnieniowymi  na przykład z Alzheimerem”

Surowe warzywa

  • zachowanie równowagi sodowo-potasowej — jedzenie surowych warzyw i owoców jest dobrym sposobem na utrzymanie prawidłowego poziomu potasu. Niektóre z nich natomiast przeciwdziałają nadmiarowi sodu
  • zrzucanie wagi — u wielu osób, surowa żywność zajmuje ważne miejsce w ich dziennym menu. Jest to bardzo skuteczny sposób, ponieważ produkty te zabijają uczucie głodu, a jednocześnie są bogate w niezbędne składniki, a ubogie w kalorie i tłuszcze.
  • Trzeba jednak pamiętać, że ten sposób odchudzania wymaga dużej determinacji i samozaparcia. Polega ona na spożywaniu pięciu posiłków złożonych z surowych warzyw i owoców wzbogaconych o kiełki i nasiona.  Oczywiście dietę powinny być wkluczone odpowiednie ilości białka

Surowa żywność — które produkty są najlepsze?

Brokuły i rzeżucha

Brokuły

Wszyscy wiemy, jak zdrowe są brokuły i rzeżucha. Wiele razy już o tym wspominaliśmy, że dobrze jest spożywać je przynajmniej dwa razy w tygodniu, a najlepiej na surowo! Gotowanie tych dwóch produktów powoduje utratę ważnych enzymów, które chronią przed rakiem, a także poprawiają procesy trawienne.

Aby jeść je na surowo, należy pokroić je na bardzo drobne kawałki i połączyć z kiełkami. W ten sposób oprócz tego, że dostarczysz niezbędnych substancji organizmowi, zadbamy o wagę.

Czerwona papryka

Czerwona papryka

Papryka jest skutecznym przyspieszaczem naszego metabolizmu, jednocześnie jest uboga w tłuszcze. Najlepiej spożywać ją na surowo, wtedy pomoże nam w walce z zaparciami, a żołądek strawi ją lepiej, dostarczając wielu witamin i przeciwutleniaczy.

Można drobno ją pokroić i umieścić jako składnik w sałatkach.

Cebula

Cebula

Lubisz cebulę? To fantastyczne warzywo, które nadaje potrawą niepowtarzalnego i charakterystycznego smaku. Musisz wiedzieć, że po obróbce termicznej warzywo to traci 60% dobroczynnych enzymów wspomagających procesy trawienne, minerałów i przeciwutleniaczy. Najlepiej spożywaj ją na surowo w niewielkich ilościach.

Dzięki niej przyspieszysz procesy metaboliczne, a oprócz tego skorzystasz z glukokininy — hormonu roślinnego, który pomoże obniżyć poziom cukru we krwi.

Zielone jabłko

Zielone jabłko

Pojęcie surowa żywność nie mogłoby się obejść bez wspomnienia o jabłku. Najlepiej jest spożywać je rano włącznie ze skórką. Równie zdrowy jest naturalny sok z tego owocu. Pomoże on w skuteczny sposób kontrolować wagę i w osiągnięciu idealnej figury.

Czosnek

Czosnek

Przygotowując ryż czy też mięso często czosnek jest uwzględniany jako jedna z przypraw obowiązkowych. Należy jednak pamiętać, że spożywany na surowo dostarcza dużo więcej substancji odżywczych.

Gotowanie czosnku powoduje utratę allicyny, składniku, który działa jak naturalny antybiotyk. Co Ty na to, aby rozpocząć dzień od szklanki wody z ząbkiem czosnku?