Suszone owoce sposobem na zmęczenie

W trakcie przekwitania kobiety zaczynają tracić masę kostną, co może odbić się na zdrowiu. Suszone owoce oprócz tego, że dostarczą energii również je wzmocnią.
owoce

Suszone owoce są zdrowym i smacznym produktem, którego nie powinno zabraknąć w żadnej diecie. Pomimo tego, że są one pozbawione wody, a ich objętość jest przynajmniej o połowę mniejsza niż normalnych owoców, znajdziemy w nich ogromną ilość zbitych witamin, minerałów i substancji odżywczych. Dzięki temu ten energetyczny produkt jest idealny na rozpoczęcie dnia z wigorem.

Suszone owoce z powodzeniem mogą być składnikiem śniadań. Nie tylko zachwycą nas swoim smakiem, ale i pomogą w zapobieganiu zaparć, wzmocnią nasze kości dzięki wysokiej zawartości cynku i wapnia.

Są one doskonałym sprzymierzeńcem dla naszego zdrowia, jednak należy pamiętać o przyjmowaniu ich w odpowiednich dawkach. W poniższym artykule dowiesz się jak najlepiej skorzystać z ich dobroczynności!

Czy suszone owoce są tuczące?

Daktyle

Na pewno to pierwsze pytanie, jakie pojawiło się w Twojej głowie. Przecież suszone owoce są bogate w cukry i są niesamowicie kaloryczne. Z tego powodu właśnie wiele osób rezygnuje z ich jedzenia i nie uwzględnia ich w swojej diecie.

To prawda, że ilość cukrów w suszonych owocach jest spora, a za przykład tutaj mogą posłużyć rodzynki, ale również po przejściu procesu dehydratacji stają się prawdziwą bombą witaminowo-minerałową co czyni z nich wartościowy produkt odżywczy, który w kontrolowanych ilościach powinien się znaleźć w każdej diecie.

Aby lepiej zrozumieć korzystne właściwości, jakie niosą ze sobą suszone owoce, niżej odnotowano kilka informacji:

  • suszone owoce zawierają więcej składników odżywczych i dostarczają cztery razy więcej energii niż gdy są świeże
  • są one dużo lepiej przyswajane przez organizm i skutecznie zaspokajają uczucie głodu. Wystarczą ich niewielkie ilości, by uzyskać uczucie sytości
  • uwzględnienie suszonych owoców w codziennej diecie usprawnia pracę jelit, wspomaga procesy trawienne. Dostarczenie 100 g produktu dziennie dostarczy potrzebną energię i pomoże wyeliminować podjadanie między posiłkami
  • sekretem spożywania suszonych owoców jest dostarczenie ich odpowiedniej ilości, to jest około 100 gramów dziennie. W ten sposób organizm otrzymuje potrzebne składniki odżywcze, a nasze kości lepiej radzą sobie z przewlekłym zmęczeniem

Korzyści z uwzględnienia suszonych owoców w diecie

Suszone owoce i kości

Niedawno na naszym portalu pojawił się artykuł o tym, jak suszone figi korzystnie wpływają na leczenie osteoporozy. Powinny o tym pamiętać w szczególności kobiety, ponieważ jak wiadomo, to właśnie płeć piękna częściej cierpi na utratę masy kostnej.

Istnieje wiele powodów, dla których suszone owoce powinny znaleźć się w naszej diecie. Śliwki, rodzynki, daktyle, maliny czy morele mogą być doskonałym urozmaiceniem zdrowego śniadania, a jednocześnie korzystnie wpłyną na nasze ciało.

Suszone owoce i ich zalety

  • są naturalnym źródłem żelaza, wapnia, magnezu, cynku, co jest nieocenionym wzmocnieniem dla kości i doskonałą ochroną przed wystąpieniem osteoporozy
  • zapobiegają występowaniu niektórym chorobom zwyrodnieniowym, a wszystko dzięki znacznej ilości witaminy E i C oraz przeciwutleniaczy
  • poprawiają trawienie i usprawniają prace jelit. Zapobiegają nadmiernemu gromadzeniu się toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii
  • są one naturalnym źródłem potasu i witamin z grupy B, idealnych dla naszych kości
  • suszone owoce będąc bombą witaminowo-minerałową nie zawierają sodu, co pozwala obniżyć ciśnienie krwi
  • znajdziemy w nich również dobroczynne tłuszcze takie jak omega 3 i 6
  • skutecznie zaspokajają apetyt i zapobiegają niekontrolowanym atakom jedzenia
  • ze względu na swoje bogactwo odżywcze wielu sportowców umieszcza je w swojej diecie, dzięki czemu dostarczają potrzebnej energii w ten sposób zwiększając wydolność fizyczną
  • suszone owoce można uznać za energetyczne kapsułki poprawiające nastrój. Świetnie sprawdzą się w przypadkach kobiet, które właśnie weszły w okres menopauzy i silniej odczuwają skutki zmęczenia oraz obniżenie samopoczucia.
  • Oprócz tego w tym czasie dochodzi do szczególnej utraty wapnia z kości, dlatego zalecane jest przyjmowanie 100 g suszonych fig dziennie, które są bogatym źródłem właśnie tego pierwiastka

Na które z suszonych owoców najlepiej się zdecydować?

Jak już zostało wspomniane wcześniej odpowiednia dzienna ilość to 100 g na dzień, co odpowiada mniej więcej garści. Suszone owoce możesz dobierać według własnego gustu lub potrzeb organizmu.Mogą posłużyć one jako przekąski między posiłkami lub stać się oryginalnym dodatkiem do potraw jednocześnie wzbogacającym ich smak.

Suszone owoce wpłyną z korzyścią na Twój organizm, jednak nie wolno zapominać o umiarze i przestrzeganiu zalecanej dziennej dawki. Poniżej znajdziesz kilka przykładów jednych z najlepszych i najzdrowszych opcji.

1. Suszone figi

Suszone figi

Oprócz tego, że wzmacniają kości, Figi są doskonałym środkiem przeczyszczającym. Najlepiej jest spożywać je na śniadanie, wkładając w ich środek kilka migdałów lub orzechów laskowych. Jest to naturalny i smaczny sposób na dostarczenie organizmowi potrzebnej energii, wapnia i magnezu.

2. Suszone śliwki

Suszone śliwki

Suszone śliwki są jednymi z najbogatszych w błonnik, przez co są skutecznym środkiem na walkę z zaparciami. Oprócz tego zawierają duże ilości żelaza i witamin z grupy B.

3. Suszone daktyle

Suszone daktyle dostarczają wielu niezbędnych minerałów takich jak żelazo czy magnez i witamin głównie z grupy B i witaminę A. Idealnie nadają się do zwiększenia koncentracji i sprawności umysłowej. Oprócz tego są bogate w magnez i wapń, co sprzyja w osiągnięciu zdrowego i głębokiego snu w nocy.

Wystarczy zjeść 5 suszonych daktyli pół godziny przed położeniem się spać.

4. Suszona żurawina

Suszona żurawina jest świetnym sposobem na regulowanie poziomu cholesterolu we krwi, poprawia zdrowie serca, a to wszystko dzięki wysokiej zawartości przeciwutleniaczy. Jak najlepiej ją spożywać?

Wymieszać z płatkami owsianymi i połączyć z naturalnym niesłodzonym jogurtem. Na pewno Ci zasmakuje!