Suszone śliwki – najlepszy sposób na mocne kości!

Mimo tego, że suszone śliwki nie zawierają wapnia, wiele badań dowiodło, że to właśnie one najbardziej zmniejszają ryzyko zachorowań na dolegliwości układu kostnego.
Suszone śliwki na mocne kości

Wielokrotnie mówiono nam, że najlepszy na kości jest wapń, dlatego też należy pić mleko i jadać produkty mleczne. A może istnieją inne sposoby? Na przykład suszone śliwki

W dzisiejszym artykule wyjaśnimy Ci problem niedoboru wapnia i przedstawimy wszystkie zaskakujące właściwości tych niedocenianych produktów, jakimi są suszone śliwki.

Wapń a suszone śliwki

Kiedy mówimy o problemach układu kostnego – na przykład o osteoporozie – słyszymy, jak ważne jest uzupełnianie poziomu wapnia. Oczywiście, prawdą jest, że ten minerał odgrywa fundamentalną rolę, ale równie istotne są inne substancje, które umożliwiają jego przyswajalność.

Dlatego też nasza dieta powinna być zrównoważona – bogata zarówno w te produkty, które są źródłem wapnia, jak i w te umożliwiające jego asymilację. Świetnym przykładem są suszone śliwki.

Sery

Kwasowość organizmu

Na pewno słyszałaś o pH zasadowym i kwaśnym. Najczęściej jesteśmy jednak zakwaszeni. Winne temu są nasze nawyki (tytoń i alkohol), nieodpowiednia dieta (cukry, rafinowane mąki, potrawy smażone), negatywne emocje, stres, zanieczyszczone powietrze, itp.

Zakwaszony organizm to naprawdę poważny problem. Żeby uregulować pH, nasze ciało sięga po złoża wapnia nagromadzone w kościach i eliminuje je wraz z moczem. 

I tutaj właśnie świetnie spisują się suszone śliwki – działają zasadowotwórczo.

Inne nutrienty

Mało tego, suszone śliwki są bogate w potas, magnez, mangan, miedź i żelazo, oraz w witaminy A i K. Ciekawe jest to, że nie zawierają wapnia, a jednak wiele badań dowodzi, że to właśnie one są w stanie zapobiec chorobom układu kostnego.

Suszone śliwki (również te świeże) zwalczają też zaparcia i są niezwykle odżywcze – warto zjadać kilka sztuk codziennie rano.

Świeże śliwki

Jak powinno się je jadać?

Najpierw należy je namoczyć. Każdego wieczoru wrzucamy kilka sztuk do szklanki i zalewamy wodą. Następnego ranka zjadamy je na czczo i wypijamy też wodę.

Idealna ilość to od 3 do 5 sztuk dziennie.

Jeśli nie smakują Ci same śliwki, możesz przygotować z nich koktajl z dodatkiem dojrzałych owoców lub warzyw. Możesz też dodać je do Twoich ciast i deserów. Nadadzą im słodyczy, dzięki czemu będziesz mogła użyć mniejszej ilości cukru.

Suszone śliwki

Uzupełnij swoją dietę

Na koniec, proponujemy Ci też inne produkty, które działają równie korzystnie. Są bogate w witaminy i minerały, zwłaszcze w wapń, a przy okazji są dużo bardziej przyswajalne przez organizm niż mleko.

  • Sezam: Zawiera dużo większe ilości wapnia niż produkty mleczne. Możesz jeść go na sucho, w formie oleju lub pasty. Dodając wody, cytryny, cynamonu i miodu, otrzymasz fantastyczny koktajl sezamowy.
  • Korzeń maca: Pochodzi z Peru. Jest źródłem wapnia i żelaza. Reguluje też gospodarkę hormonalną organizmu. Uwaga! Osoby z nadciśnieniem powinny zachować ostrożność, ponieważ korzeń maca działa stymulująco.
  • Gotowana marchew: Bardziej bogata w wapń, niż w postaci surowej.
  • Skrzyp polny: Zawiera duże ilości krzemu. Wypijaj go w formie naparu, dwa lub trzy razy dziennie.
  • Woda morska: To naturalny i zrównoważony suplement. Dostępny w sklepach zielarskich i tych ze zdrową żywnością. Wystarczy jedna łyżka stołowa przed każdym posiłkiem.

Smoothie na zdrowe kości

Wypróbuj tego przepysznego przepisu na wzmocnienie Twoich kości:

  • Mielimy jedną łyżkę stołową sezamu, dodajemy szklankę wody i – przy pomocy blendera – łączymy oba składniki.
  • Odcedzamy. Do koktajlu dodajemy trzy suszone śliwki (wcześniej powinno się je namoczyć) i ponownie używamy blendera.
  • Dodajemy odrobinę cynamonu w proszku i mieszamy.

I Twój smoothie jest już gotowy! To świetny sposób na zdrowe śniadanie lub podwieczorek. Twoja rodzina będzie zachwycona!