Szczęście – 13 przykazań szczęśliwego człowieka

Nie jest łatwo osiągnąć szczęście. Istnieją jednak dobre nawyki, które mogą Ci pomóc osiągnąć ten cel. To ważne by od czasu do czasu mieć chwilę dla siebie, a także odżywiać się zdrowo.
Narysowana kobieta

Dobre zwyczaje i pozytywne nastawienie do życia mają ścisły związek z naszym stanem zdrowia. Z kolei kiedy jesteśmy zdrowi, możemy odczuwać szczęście. Niezależnie od tego jakie jest Twoje tempo życia, możesz wypracować w sobie dobre zwyczaje, które pomogą Ci odczuwać szczęście.

Bardzo ważne w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka jest dobre samopoczucie. Choć każdy może to rozumieć inaczej, to dokonanie pewnych zmian w otoczeniu czy uwolnienie od stresujących sytuacji, może pomóc Ci w odzyskaniu siły, radości i pozytywnej energii, którą będziesz zarażać innych.

W tym artykule chcemy się z Tobą podzielić 13 sprawdzonymi radami, które pomogą Ci prowadzić lepsze życie i odczuwać szczęście.

1. Pielęgnuj szczęście – wykonując ćwiczenia fizyczne

Bieganie wzmaga szczęście

Aktywność fizyczna to jedno z narzędzi, które bardzo poprawia jakość życia.

W znacznej mierze redukuje odczuwany przez nas stres, pozwala kontrolować poziom cholesterolu, pomaga opanować i stopniowo likwidować nadwagę, zapewnia odpowiednie natlenienie komórek znajdujących się w różnych tkankach naszego ciała.

Przeczytaj również artykuł: Bieganie 2 razy w tygodniu pomaga zachować zdrowie

Poza tym, na skutek intensywnego pocenia się, zostają wydalone wszelkiego rodzaju toksyny i zanieczyszczenia znajdujące się w organizmie. Wzmożony wysiłek fizyczny pobudza mózg do produkowania endorfin odpowiedzialnych za wytwarzanie uczucia, jakim jest szczęście.

2. Postaw na dobre jedzenie

Zacznij zwracać uwagę na to co jesz i jak się odżywiasz. Poświęć nieco więcej czasu, zarówno na przyrządzenie posiłków, jak również na ich planowanie. Jedz w sposób zrównoważony i miej panowanie nad sobą. Niech w Twojej diecie nie zabraknie owoców, warzyw, zieleniny, protein, a także węglowodanów.

Przeczytaj również artykuł: Odżywianie, a Twoje zdrowie

Odkrywaj to, co nowe i poznawaj nowe dania. Eksperymentuj. Czasem nasz jadłospis wydaje się nudny tylko dlatego, że nie próbujemy nowych rzeczy i nowych połączeń tego, co już znamy. Czas to zmienić!

3. Śmieciowe jedzenie nie jest dla Ciebie

O jakich posiłkach tu mowa? Mamy na myśli dania obfitujące w węglowodany lub cukry proste. Takie pożywienie wyłącznie spowalnia Twój metabolizm i przyczynia się do zatykania naczyń krwionośnych. Nie jedz posiłków zbyt tłustych. Przynajmniej nie rób tego zbyt często.

4. Nawadniaj się dostatecznie

Kobieta pije wodę

Pij odpowiednią ilość płynów takich jak czysta woda, herbata i soki owocowe. Odpowiednio duża dawka płynów pomoże Ci skutecznie usuwać wolne rodniki z organizmu.

Ponadto nawodnienie organizmu dobrze wpływa na stan naszej skóry, która pod wpływem wody stanie się gładka, lśniąca i zdrowa.

Przeczytaj również artykuł: Woda sposobem na oczyszczanie i ochłodzenie!

5. Zrób coś dla siebie

Poświęć jakąś część dnia na zrobienie czegoś wyłącznie dla Twojej przyjemności. Nie musisz rezerwować wiele czasu, ale ma on być poświęcony wyłącznie dla Ciebie. Zastanów się nad tym co Ci sprawia przyjemność. Robótki ręczne? Kurs gotowania? Czytanie książki? A może granie na instrumencie?

6. Bądź off-line

Nawet jeśli początkowo będzie Cię to wiele kosztować, odłóż telefon i tablet, włącz tryb off-line lub po prostu wyłącz urządzenia utrzymujące Cię w stałej łączności z siecią. Przekieruj swoją uwagę na inne sprawy, które masz jeszcze do załatwienia. Będąc jakiś czas poza siecią odczujesz prawdziwe szczęście.

7. Spędzaj więcej czasu z dziećmi

Jeżeli jesteś rodzicem, to dobrze wiesz, że czas spędzony z dziećmi może być naprawdę ciekawy i może zapewnić spokój. Pograj z nimi, rozerwijcie się wspólnie, razem ćwiczcie. Zobaczysz, że gdy tylko zainwestujesz czas w rozwijanie relacji z dziećmi, szczęście szybko zawita w Waszym domu.

Dzieci

8. Wyjdź na świeże powietrze

Jeden dobry spacer lub piknik na świeżym powietrzu może być ciekawą alternatywą dla siedzenia w czterech ścianach. Zdobądź się na ten krok i korzystaj z natury. Oddychaj świeżym powietrzem i poczuj prawdziwe szczęście.

Przeczytaj również artykuł: Jak spacer wpływa na mózg?

9. Wyświadcz komuś przysługę

Solidarność z innymi ludźmi stanowi klucz do tego, by poczuć się spokojnie. Pomyśl przez chwilę kto mógłby potrzebować Twojej pomocy i nie wahaj się jej udzielić. Dobre uczynki na rzecz innych sprawiają nam szczęście i pozwalają czuć się lepszymi ludźmi.

10. Bądź w ruchu

Spacer

Unikaj wind i samochodów. Ale nie ze strachu, tylko po to, by być w stałym ruchu, zawsze aktywną i wysportowaną. Idź pieszo do pracy albo pojedź na rowerze. Poczujesz się lepiej, Twoje komórki będą lepiej dotlenione, mózg będzie pracował sprawniej. Przyczynisz się do ochrony środowiska naturalnego.

Przeczytaj również artykuł: Życie to nie bajka, ale może być szczęśliwe

11. Odczuwaj szczęście z tego, co robisz

To, co masz zaplanowane do wykonania rób z radością i entuzjazmem, emanując pozytywną energią. Frustracja nie skróci Twojego dnia pracy, a ciężka atmosfera udzieli się przede wszystkim Tobie.

12. Spędzaj czas z przyjaciółmi

Pamiętaj o tym, by spędzać czas ze znajomymi i z przyjaciółmi. Umów się z nimi. Wypijcie dobrą kawę. Pamiętaj, że szczęście się mnoży, kiedy się je dzieli! Na pewno poczujesz się lepiej.

13. Spraw sobie zwierzaka

Zwierzęta działają na ludzi terapeutycznie. Zawsze przynoszą ukojenie skołatanym emocjom. Dobrze dobrany zwierzak obdarzy Cię miłością, przywita Cię, gdy wrócisz z pracy do pustego domu, a ponadto pomoże Ci zachowywać pozytywne nastawienie!