Szpinak, marchew, jabłko w energetycznym napoju

Oprócz tego, że doda Ci siły składniki, z których się składa są bogate w witaminy i związki korzystne wpływające na układ odpornościowy. Koperek natomiast pozwoli zwalczyć uporczywe bóle głowy.
Warzywne koktajle

Ile razy zdarzyło Ci się wrócić do domu na tyle zmęczona, że jedynym marzeniem było jak najszybsze położenie się do łóżka? Wyczerpanie fizyczne, jak i psychiczne zawsze zbiera swoje żniwo, dlatego konieczne jest uzupełnienie diety odpowiednimi składnikami odżywczymi. Jednymi z produktów, które Ci ich dostarczą, są szpinak, marchewka i jabłko.

Zanim sięgniesz po medykamenty dostępne w aptekach, które złagodzą napięciowe bóle głowy i mięśni dziś proponujemy Ci naturalny sposób, który naładuje Cię energią!

Możesz spożywać go na śniadanie lub, gdy zorientujesz się, że Twoje ciało jest całkowicie wyczerpane i pozbawione sił do działania. Szpinak, marchew i jabłko w połączeniu stworzą naturalne lekarstwo, któremu nie będziesz mogła się oprzeć!

Szpinak, marchew i jabłko sposobem na dostarczenie energii!

Zmęczenie i senność

Dziś dowiesz się jak stworzyć smaczny, odżywczy i dostarczający mnóstwa energii koktajl, który przygotujesz w mniej niż pięć minut. Jednak przed tym warto zastanowić się, dlaczego właśnie ten napój i ta kombinacja składników jest dla nas tak korzystna, gdy jesteśmy wyczerpani.

Szpinak na zwiększenie energii

Szpinak to nie tylko warzywo bogate w żelazo, a przy tym koszmar wszystkich dzieci, które go nie cierpią. Oprócz tego, że z powodzeniem zaspokaja apetyt, oferuje szereg składników odżywczych, które dodają energii, siły i witalności.

  • szpinak zawiera dużą ilość naturalnych przeciwutleniaczy, które dodają energii i odżywiają mięśnie. Wymienić tutaj można wapń, kwasy omega-3, żelazo, magnez, cynk oraz witaminy A, C, E, K
  • poprawia on pracę serca i odporność organizmu
  • warzywo to uważane jest za bardzo odżywczy i energetyczny składnik diet. Jeżeli wprowadzimy szpinak na stałe do naszego menu, pomoże nam to w walce z dolegliwościami mięśniowymi i dokuczliwymi bólami

Marchewka źródłem zdrowia

Marchewka nie jest warzywem energetycznym, ale wspomaga ona nasz układ odpornościowy i usprawnia pracę serca.

  • marchew dostarcza znaczne ilości beta-karotenu lub inaczej prowitaminy A, która jest niezbędna organizmowi do prawidłowego funkcjonowania i przeprowadzania metabolizmu
  • nie można również zapomnieć o tym, że warzywo to jest bogate w węglowodany, kwas foliowy, magnez, mangan i fosfor. Chociaż nie dostarcza nam energii, doskonale wpływa na nasze mięśnie i kości

Jedno jabłko dziennie sposobem na wzmocnienie

Zielone jabłka

Jedno jabłko dziennie doda Ci odpowiedniej mocy do rozpoczęcia dnia bez konieczności dostarczania dużej ilości kalorii.

  • jabłka, a zwłaszcza ich skórka jest bogata we flawonoidy, które wspomagają siłę i zdrowie naszych komórek
  • regulują nawodnienie organizmu, jednocześnie go oczyszczając i zapobiegając powstawaniu stanów zapalnych
  • jednym z powodów, dla których owoc ten jest tak wartościowy i dostarcza energii, jest bogactwo w witaminę B1. Natomiast, ryboflawina, której również jest źródłem, wspomaga procesy przemiany składników z żywności w energię, a dodatkowo mobilizują produkcję czerwonych krwinek i dostarcza ciału energii i  siły

Koperek na ból głowy

Może będziesz zaskoczona, że zdecydowaliśmy się umieścić tę roślinę w koktajlu. Warto zaznaczyć, że koperek jest szczególnie korzystny dla zdrowia płci pięknej, ale to nie jedyny powód, dla którego warto go uwzględnić.

  • koperek jest źródłem wapnia i korzystnie wpływa na zdrowie kości i pomaga w utrzymaniu ich odpowiedniej struktury. Zapobiega zatem niedoborom tego pierwiastka w organizmie i zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia osteoporozy
  • pomaga w walce z infekcjami i stanami zapalnymi. Również sprawdza się przy próbach rozładowania napięcia mięśniowego
  • innym ciekawym faktem jest to, że roślina ta jest stosowana już od czasów starożytnych jako naturalny środek łagodzący bóle głowy. Przynosi ogólny relaks i sprzyja rozluźnieniu, a ponadto wspomaga trawienie

Koktajl, który dostarczy Ci energii

Zielony koktajl

Składniki:

  • 1 łyżka koperku (5g)
  • 1 szklanka wody (200ml)
  • 1 zielone jabłko
  • szpinak (około 10 liści)
  • 1 marchewka
  • 1 łyżka miodu (25g)

Sposób przygotowania:

  • pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić to przygotować napar z koperku. Umieścić roślinę we wrzącej wodzie i pozostawić na około 15 minut. Następnie, pozostawić do ostygnięcia i przecedzić
  • kolejnym krokiem jest umycie i pokrojenie jabłka oraz usunięcie z nich nasion. Szpinak umyć i to samo zrobić z marchewką. Składniki pokroić na kawałki, by ułatwić późniejsze mieszanie
  • przy użyciu blendera połączyć ze sobą warzywa i owoce wraz z naparem z koperku i mieszać aż do uzyskania jednolitej masy. Nie zapomnieć o odrobinie miodu dla osłody, który nada napojowi jeszcze więcej zdrowotnych właściwości

Jeżeli chcesz, możesz uzupełnić koktajl dwoma kostkami lodu. Napój może być spożywany zarówno rano na śniadanie, jak i po każdym powrocie do domu, kiedy czujesz się wykończona. Nie wahaj się go wypróbować!