Szybkie i zdrowe śniadanie. Jak je przygotować?

Aby zapewnić sobie odpowiedni poziom energii i dobry nastrój na cały dzień, musimy spożyć na śniadanie dużo witamin i najważniejszych substancji odżywczych. I właśnie dlatego tak często słyszymy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Tak właśnie jest – składa się z pokarmu, którego nasz organizm potrzebuje w pierwszej kolejności po kilku godzinach postu w czasie snu.

Niestety przez brak czasu z rana i pracę do późnej nocy często zdarza nam się marginalizować rolę śniadania. Właśnie dlatego dzisiaj pokażemy Ci, jak sprawić, by poranek stał się Twoją ulubioną porą dnia dzięki prostej praktycznej poradzie, która pomoże Ci oszczędzić nieco czasu, a zapewni Ci odpowiedni zastrzyk energii.

Pierwszą rzeczą, o której musisz wiedzieć to to, że w zdrowym, zbilansowanym śniadaniu nie może zabraknąć nabiału, owoców ani zboża (w dowolnej postaci). Możesz także dodać kawałek mięsa (na przykład szynkę) i słodycze – w niewielkiej ilości.

By przygotować szybkie i zdrowie śniadanie, musisz dobrać odpowiednią ilość składników – wedle uznania. Poniżej kilka naszych propozycji jak to zrobić najlepiej!

Nasze propozycje

2#:owoce-śniadanie.jpgPŁATnab

  • 1 porcja nabiału, taką jedną porcją może być na przykład:jogurt,kefir, itp.
  • 2 porcje czegoś na kanapkę: na przykład dwa plasterki sera, szynki, kiełbasy, lub jedno jajko.
  • Produkty zbożowe: 1 porcja. Może być to kawałek chleba, tost, krakersy, płatki owsiane, naleśnik lub tortilla.
  • Coś do picia: 1 szklanka. Możesz wybrać szklankę soku pomarańczowego (lub inny smak, jeśli wolisz), lub szklankę czegoś ciepłego (herbata, kawa).
  • Owoc: dowolny, 1 porcja.

W każdym wypadku szczególnie polecamy unikać pokarmów bogatych w tłuszcze oraz dań smażonych. A jeśli jednak wciąż szukasz czegoś prostszego, pamiętaj też o takiej możliwości:

Płatki z mlekiem: Jeśli kompletnie nie masz na nic czasu, a lubisz płatki – ta opcja może być być strzałem w dziesiątkę. Jedyne o czym musisz pamiętać przy kupowaniu płatków to to, że istnieją różne ich rodzaje. Niektóre są przeznaczone dla diety wyszczuplającej (zawierają mniej cukrów a więcej błonnika), natomiast inne (np. oblane miodem) zawierają ogromne ilości węglowodanów. Na którekolwiek się zdecydujesz, pamiętaj by pilnować liczbę przyjętych w ciągu dnia kalorii. Zawsze możesz używać mleka odtłuszczonego, albo owocu (jaku naturalny słodzić do płatków o niskiej zawartości cukrów).

Sałatka owocowa: Możesz w niej połączyć małe kawałki owoców typu mango, papaja, truskawka czy banan. Weź jednak pod uwagę, że taka sałatka jest bardzo lekkostrawna i trawi się bardzo szybko, a więc jest dobrą opcją tylko wtedy, gdy nie czeka Cię dużo aktywności fizycznej w ciągu dnia.

Kanapka: Wszystko czego potrzebujesz to dwie kromki chleba (lub 2 tosty), szynka lub inne mięso, oraz plaster sera. Możesz też zamienić te składniki na dżem z niewielką ilością masła oraz popić je sokiem lub gorącą kawą.

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia

Dobre śniadanie powinno stanowić mniej więcej 20-25% dziennej liczby spożytych kalorii. Powinno być solidnym zastrzykiem energii, by dodać ci energii na cały poranek, i aby pomóc Ci utrzymać wigor przez resztę dnia.