Tętnice – naturalne sposoby na ich udrożnienie

Rozpuszczalny błonnik obecny w płatkach owsianych - oprócz tego, że reguluje ruchy jelitowe - uniemożliwia osadzanie się cholesterolu i dba o nasze tętnice.
Tętnice

Nieodpowiednie nawyki żywieniowe, a zwłaszcza spożywanie nadmiernych ilości tłuszczu i cholesterolu, wpływają bardzo negatywnie na tętnice i cały układ sercowo-naczyniowy.

Stany zapalne, niedrożne żyły i tętnice, podwyższone ciśnienie krwi – to tylko niektóre dolegliwości, na które cierpią miliony ludzi na całym świecie.

Już od dawna eksperci mówią o konieczności włączenia do diety konkretnych produktów, które są w stanie wspomóc nasz organizm. Mówimy o dużej dawce przeciwutleniaczy, błonnika, zdrowych kwasów tłuszczowych i innych nutrientów, które sprzyjają naszej skórze, układowi trawiennemu, tarczycy i innym narządom.

W dzisiejszym artykule przedstawimy Ci 8 sposobów na zdrowe tętnice. Włącz je do Twojego jadłospisu już dzisiaj!

Zdrowe tętnice – 8 produktów

1. Szparagi

Zielone szparagi

Mówimy o warzywie niezastąpionym, zwłaszcza jeżeli chodzi o układ sercowo-naczyniowy. Szparagi są bogate w błonnik, minerały oraz witaminy K, B1, B2, C i E.

Regularne spożycie szparagów pomaga uregulować ciśnienie krwi i zapobiec zakrzepom, które mogą wywołać poważne choroby serca.

Nie zapomnij przeczytać: Zespół jelita drażliwego? Są na to sposoby!

2. Awokado

Oprócz tego, że jest przepyszne i wszechstronne, awokado to jeden z najlepszych produktów poprawiających pracę układu sercowo-naczyniowego.

Polecamy jadanie co najmniej jednego dziennie. Awokado kontroluje poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi, a przy okazji podnosi tzw. zdrowy cholesterol – niezbędny do oczyszczania naczyń krwionośnych.

Awokado jest też świetnym źródłem protein i błonnika, a także witamin i przeciwutleniaczy.

3. Brokuły

Brokuły

Brokuły zawierają duże ilości witaminy K, która jest odpowiedzialna za stan naszych naczyń krwionośnych.

Witaminy i przeciwutleniaczy chronią przed procesem oksydacji cholesterolu, co zapobiega możliwym chorobom serca. Błonnik, z kolei, jest niezawodnym sposobem na nadciśnienie.

4. Płatki owsiane

To najbardziej znane zboże. Owies jest najlepszym źródłem rozpuszczalnego błonnika, który uniemożliwia cholesterolowi wpływać na tętnice.

Działa jak swego rodzaju „miotła”, która usuwa tłuszcz z naszego organizmu. Wystarczy jedna lub dwie szklanki płatków owsianych dziennie, a obniżysz poziom cholesterolu aż o 20%.

5. Sok z jagód

Sok z jagód

Twój organizm potrzebuje przeciwutleniaczy i błonnika? Najlepiej spiszą się jagody. Dzięki nim Twoje naczynia krwionośne zachowają odpowiednią giętkość.

Zawarte w nich związki zwiększają zdolność przyswajania tłuszczu i produkcji energii, udrożniając tym samym żyły i tętniceCholesterol przestanie być dla Ciebie problemem.

6. Nasiona chia

Nasiona chia są kolejną alternatywą. Wystarczy około 50 g dziennie. Chia zawierają duże ilości błonnika i kwasów, które regulują poziom cholesterolu LDL, trójglicerydów i zanieczyszczeń znajdujących się w krwiobiegu.

Są też źródłem protein i nutrientów, które optymizują rezultaty jakiejkolwiek aktywności fizycznej.

7. Ryby morskie

Świeży łosoś

Powszechnie wiadomo, że to właśnie ryby morskie są bogactwem kwasów tłuszczowych Omega 3. Dzięki nim unikniemy gromadzenia się tłuszczu w naczyniach krwionośnych i uchronimy nasze serce przed wieloma poważnymi chorobami.

Wystarczą dwie porcje tygodniowo, a będziemy cieszyć się zdrowym i sprawnym układem sercowo-naczyniowym.

Do najzdrowszych ryb morskich należą:

  • Łosoś.
  • Makrela.
  • Dorsz.
  • Tuńczyk.
  • Sardynki.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj: Ryby, które mogą zaszkodzić Twojemu zdrowiu

8. Czosnek

Czosnek od zawsze jest używany przy chorobach układu sercowo-naczyniowego. Dzięki zawartym w nim związkom, czosnek jest w stanie obniżyć ciśnienie krwi i pomaga oczyścić i udrożnić żyły i tętnice. Świetnie spisuje się w przypadku złogów i zatorów.

Regularne spożywanie powyższych produktów redukuje do minimum ryzyko zachorowania na wiele najróżniejszych chorób. Pamiętaj, że najlepsze rezultaty są widoczne u osób, które całkowicie rezygnują z niezdrowej żywności i dbają również o inne aspekty, takie jak – na przykład – aktywność fizyczna.