Tłuszcz na brzuchu – czemu jest tak oporny?

Tłuszcz na brzuchu

Jak zlikwidować raz na zawsze ten okropny tłuszcz na brzuchu? Jesteśmy przekonani, że próbowałaś już wszystkiego – dziesiątki diet, męczące ćwiczenia, duże ilości wody, itd. I co? Żadnych efektów, prawda?

Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego – pomimo naszych wysiłków – rezultaty są niewidoczne? Dzisiaj wyjaśnimy Ci co powinnaś mieć na uwadze, żeby móc skutecznie zredukować tłuszcz na brzuchu. 

1. Tłuszcz staje się naszą obsesją

Świeże awokado na spalanie tłuszczu

Gdy chcemy stracić na wadze, przekonujemy same siebie, że musimy unikać pokus i zredukować do minimum spożywany tłuszcz. Myślisz, że to rzeczywiście dobry pomysł? Że powinnyśmy całkowicie zrezygnować z produktów zawierających tłuszcz? To nie do końca tak działa. Wyjaśniamy dlaczego:

  • Tłuszcz tłuszczowi nierówny. Istnieją takie, które są konieczne dla naszego organizmu. Na przykład jednonienasycone kwasy tłuszczowe.
  • Generalnie, błąd który popełniamy, to zastępowanie tłuszczów węglowodanami. Na dłuższą metę przynosi to skutek odwrotny do oczekiwanego.
  • Aby zgubić zbędne kilogramy, nasz organizm potrzebuje odpowiedniego poziomu kwasów tłuszczowych, czyli tak zwanych „zdrowych tłuszczów”. Możemy je znaleźć na przykład w owocach awokado, oliwie z oliwek lub orzechach. Jedzone codziennie wspomogą Twoją dietę i są bardzo sycące!

poranne-zmeczenie.jpg

2. Nasze samopoczucie

Jak tam Twoje samopoczucie podczas diet odchudzających? Najczęściej ogarnia nas nadmiar stresu, a nawet smutek. To taka mała mieszanka emocjonalna. Chęć wyglądania lepiej łączy się z codziennym stresem i uczuciem głodu. Nie możemy sobie pozwolić na to „Małe Co nieco”, które zawsze poprawiało nam humor.

Według badań Rush University Medical Center z Chicago (Stany Zjednoczone), to normalne, że kobiety smutne i zestresowane zazwyczaj kumulują tłuszcz w okolicach brzucha.

Dlatego też, musisz pamiętać, że to równie ważne dbać o dietę, jak i o własne emocje! 

3. A jak u Ciebie z poziomem magnezu?

Magnez

Wielokrotnie pisaliśmy na naszej stronie o tym jak ważny dla organizmu jest magnez. Wiedziałaś, że gra też główną rolę przy odchudzaniu?

  • Regularne spożywanie magnezu pomaga naszemu organizmowi zrównoważyć poziomy cukru i insuliny.
  • Jak już pewnie wiesz, magnez jest wszechobecny w bakaliach, migdałach, roślinach strączkowych i zbożach. Możesz też sięgnąć po gotowe suplementy, łatwo dostępne w aptekach i sklepach ze zdrową żywnością.

4. Pijasz napoje „light”?

Jest to najczęściej popełniany błąd. Kiedy jesteśmy na diecie odchudzającej, zamiast całkowicie zrezygnować z napojów gazowanych, sięgamy po te „dietetyczne„. A tu proszę: to właśnie one sprawiają, że tłuszcz na brzuchu się tak świetnie utrzymuje.

Pamiętaj: aby schudnąć musisz zupełnie odstawić gazowane napoje. Nigdy nie zastępuj ich tymi dietetycznymi! Sprawisz, że Twój brzuch jeszcze bardziej urośnie!

5. Jesteś po pięćdziesiątce i nie uprawiasz sportów?

Po 50. roku życia nasz metabolizm diametralnie się zmienia i nie jest mu łatwo spalić tłuszcz. Mimo tego, że staramy się kontrolować to, co jemy.

Powinnaś połączyć zdrowy sposób odżywiania z codziennymi ćwiczeniami. Nie chodzi o podnoszenie ciężarów. Musisz zmusić Twoje serce i płuca do aktywności. Sprzyja to wszystkim funkcjom Twojego organizmu.

W ten sposób zredukujesz tłuszcz na brzuchu – Twoje ciało wykorzysta go jako źródło energii. Przestań się wahać: idź pobiegać, pospacerować, pojeździć na rowerze, potańczyć…

6. Jesz wystarczającą ilość produktów o „żywych kolorach”?

Świeże owoce cytrusowe

Nie wiesz co mamy na myśli mówiąc „produkty o żywych kolorach”? Niedawne badania opublikowane przez magazyn The Journal of Nutrition przekonują, że te osoby, które na co dzień jedzą żywność o kolorze czerwonym, pomarańczowym i żółtym, mają mniejszy brzuch i nie gromadzi im się zbędny tłuszcz.

Wiesz o jakich produktach mowa?

  • Cytryny.
  • Pomarańcze.
  • Grejpfruty.
  • Czerwona papryka.
  • Arbuz.
  • Truskawki.
  • Winogrona.
  • Ananas.
  • Dynia.
  • Papaya.
  • Marchewki.

Zacznij już dzisiaj! Przejdź na zdrową i zbilansowaną dietę odchudzającą. Zbędny tłuszcz na brzuchu można zgubić. Musisz tylko wiedzieć jak. Najważniejsza jest motywacja i dbanie o emocje.

Warto pamiętać, że nadmiar tkanki tłuszczowej jest bardzo niebezpieczny dla naszego zdrowia. Jest jedną z podstawowych przyczyn zawałów serca.

To co? Wykorzystasz nasze rady już dzisiaj?