Triglicerydy – jak obniżyć ich poziom!

Triglicerydy to rodzaj tłuszczów dostarczanych z pokarmem pochodzenia zwierzęcego. W odpowiednich ilościach są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a ich norma to nie więcej niż 150mg/dL. Jeżeli  trigliceridy wykażą minimum 200 mg/dL oznacza to, że ich poziom jest zbyt wysoki. W takiej sytuacji najlepiej natychmiast podjąć kroki niezbędne dla ochrony naszego zdrowia i niezwłocznie zredukować ich ilość. Jest kilka naturalnych sposobów, które Ci w tym pomogą!

Triglicerydy – jak obniżyć ich poziom? kilka wskazówek!

Wysoki poziom tych tłuszczów oraz cholesterolu stanowi bardzo poważne zagrożenie dla serca i sprzyja powstawaniu innych chorób. Pierwszym krokiem jest, przede wszystkim, zwiększenie spożycia błonnika pokarmowego. Znacznie ułatwia on wchłanianie tłuszczów. Sprzymierzeńcem są też niektóre owoce i warzywa takie jak brokuły, szpinak, jabłka i pomarańcze.

Na początek zmniejsz spożycie lub całkowicie zrezygnuj z chleba, makaronu, słonych przekąsek, ciastek, ciast, smażonych dań, alkoholu, z których nie ma żadnych korzyści dla zdrowia, a jedynie w znaczy sposób podnoszą one poziom lipidów we krwi. Można je zastąpić zdrową żywnością lub produktami pełnoziarnistymi.

3#:Triglicerydy.jpg

Jedz więcej jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Oprócz oliwy z oliwek znajdziesz je w tak zwanych rybach niebieskich (makrela, sardynki, tuńczyk, łosoś), miecznik, anchois, orzechach, a także w oleju rzepakowym.

Ci, którzy nie mają problemu z otyłością i poziomem trójglicerydów we krwi, również powinni zadbać o właściwą i zdrową dietę. Zaleca się więc przygotowywanie mięsa na grillu lub na parze, a warzywa, jeżeli już nie mogą zostać zjedzone w surowej postaci powinny być gotowane. Zdecydowanym wrogiem są potrawy smażone, gulasze, dania przetworzone i gotowe oraz produkty mrożone. Natomiast podczas przygotowywania mięsa, zaleca się usunięcie widocznej warstwy tłuszczu i skóry.

Wykluczając lampkę czerwonego wina dziennie, które poprawia krążenie, z napojów alkoholowych należy zrezygnować. Postaraj się również rzucić palenie. Wpłynie to korzystnie nie tylko na poziom tłuszczów, ale na stan całego organizmu.

6#:Triglicerydy.jpg

Zdjęcia zamieszczone dzięki uprzejmości Nick Nguyen, Steven Depolo, Ben Hosking.