Udrożniamy żyły – zawalcz z miażdżycą!

Pokrojone cytryny

Kiedy nasze żyły i tętnice są blokowane przez zatory i nie spełniają swoich funkcji, mówimy o miażdżycy. Jest to najczęstsza przyczyna zgonów na świecie. Ekspertów martwi fakt, że mimo tego, że chorobie można dość łatwo zapobiec, liczba pacjentów cały czas rośnie.

Miażdżyca jest chorobą, w której uczestniczy wiele różnych czynników: niska obronność organizmu, czy alergie i nietolerancje żywieniowe, które tylko pogłębiają problem. Na szczęście, w większości przypadków, można jej zapobiec lub zwalczyć objawy.

Osoby z miażdżycą muszą poddawać sie stałej obserwacji medycznej. Możemy jednak zacząć działać i samodzielnie, domowymi sposobami, przeczyścić żyły i wzmocnić nasz układ odpornościowy.

W tym artykule powiemy Ci o najlepszych produktach. dzięki którym nie tylko udrożnisz żyły, ale też poprawisz pracę całego organizmu.

Czosnek sposobem na drożne żyły

Produktem numer jeden, obniżającym cholesterol i udrożniającym żyły, niewątpliwie, jest czosnek. Posiada wiele zbawiennych właściwości, wykorzystywanych w leczeniu od stuleci.

Czosnek jest bogaty w antyoksydanty, działa przeciwbakteryjnie i zwalcza wirusy.

Zawiera witaminy i minerały, które wzmacniają nasz układ immunologiczny i przeczyszczają żyły i tętnice. Czosnek pomaga unieszkodliwić wolne rodniki, które przyczyniają się do rozwoju nowotworów. 

Owies

Owies

Produkty owsiane słyną z wysokiej zawartości błonnika. Są też w stanie wchłonąć duże ilości płynów. Według badań opublikowanych przez Uniwersytet Tufts (Boston, Stany Zjednoczone), owies uniemożliwia cholesterolowi osadzanie się na ścianach żył i tętnic, znacznie redukując problemy sercowe.

Sok z granatu

Sok z owoców granatu posiada ogromne ilości antyoksydantów, dzięki czemu doskonale przeciwdziała wolnym rodnikom. Usuwa też tłuszcz osadzający się w naczyniach krwionośnych.

Jabłka

Świeże jabłka

Jabłka zawierają pektyny, regulujące poziom cholesterolu we krwi. Oprócz tego są źródłem flawonoidów, które pomagają zapobiec chorobom serca i układu krążenia.

Ryby

Ryby są źródłem kwasów Omega-3, które dbają o nasze żyły i tętnice. Stymulują eliminację tłuszczów i zapobiegają chorobom układu krwionośnego. Do najbardziej polecanych ryb należą: łosoś, makrela, tuńczyk, śledzie i sardynki.

Kurkuma

Korzeń kurkumy

Kurkuma zawiera substancję zwaną kurkuminą, która należy do polifenolów o ogromnych właściwościach leczniczych. Ponad 30 różnych badań dowodzi, że kurkumina wpływa niezwykle korzystnie na pracę naszego serca. Mało tego, chroni nasze żyły i zapobiega zatorom.

Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek zawiera kwasy tłuszczowe zdolne obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Zmniejsza też ryzyko niewydolności żylnej. Warto stosować oliwę z oliwek do dań głównych, sałatek, zup i deserów.

Awokado

Świeże awokado

Owoc awokado, podobnie jak oliwa z oliwek, jest pełen korzystnych kwasów tłuszczowych, zdolnych obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Kwasy tłuszczowe, o których mowa, nie podlegają procesom oksydacji, a co za tym idzie, nie podnoszą ryzyka zachorowania na miażdżycę.

Pomidory

To przepyszne, wszechstronne warzywo, możemy łatwo włączyć do naszych posiłków, a nawet zjadać je na surowo. Zawiera duże ilości substancji zwanej likopenem, która chroni nasze żyły, uniemożliwiając osadzanie się cholesterolu. Częste sięganie po pomidory jest równoznaczne z dostarczaniem do organizmu niezbędnych antyoksydantów.

Szpinak

Szpinak jest powszechnie znany z tego, że dostarcza duże ilości energii, jest niskokaloryczny i sprawdza się w każdego rodzaju diecie.

To zielone warzywo liściaste zawiera witaminę A i witaminę C, które zapobiegają oksydacji cholesterolu. Sprawia, że nasze żyły są wolne od zatorów i innych dolegliwości.