Jak ugasić pragnienie, jeżeli nie lubisz wody?

Ilość pijanej wody zależy od stopnia aktywności fizycznej. Żeby odpowiednio nawodnić organizm, możemy sięgać po niektóre warzywa i owoce. Albo przygotować naturalne soki. Pychota!
Jak ugasić pragnienie

Na pewno wiele razy słyszałaś, że powinnaś pijać minimum dwa litry wody dziennie. Pytanie tylko, jak ugasić pragnienie, jeżeli nie przepadasz za wodą? Czy można ją czymś zastąpić? Istnieją produkty, które nawodnią organizm i – przy okazji – dostarczą mu wielu fantastycznych nutrientów.

W dzisiejszym artykule przeczytasz, jak skutecznie ugasić pragnienie pijając naturalne soki, albo jadając warzywa i owoce.

Nawodniony organizm, czyli jak ugasić pragnienie

Picie wody to nie kaprys. Niezliczona ilość badań potwierdza, że 8 szklanek dziennie jest w stanie wyeliminować toksyny, zapobiec retencji płynów i nawodnić wszystkie organy i komórki.

Może się wydawać, że kawa, napoje i alkohol spełniają tę samą funkcję. Absolutnie nie! Woda jest jedynym sposobem na zdrowy i dobrze funkcjonujący organizm. 

Picie wody

Wielokrotnie wydaje nam się, że jesteśmy głodne, a w rzeczywistości zwyczajnie chce nam się pić. Jeżeli dbasz o to, żeby regularnie ugasić pragnienie, automatycznie jadasz mniejsze porcje. Czujesz się też pełna energii!

Polecamy pijać odpowiednie ilości wody zanim poczujemy pragnienie. Dlaczego? Bo uczucie pragnienia jest równoznaczne z pewnym stopniem odwodnienia organizmu. Trzeba zapobiegać, nie leczyć.

Jeżeli jesteś w trakcie diety lub wykonujesz ćwiczenia na odchudzanie, woda jest konieczna, żeby móc pozbyć się tłuszczu i wyeliminować toksyny wraz z moczem. To samo tyczy się problemów z retencją płynów w nogach i kostkach.

Osoby, które uprawiają sporty powinny pijać jeszcze większe ilości. Szacuje się, że na każdą godzinę intensywnego wysiłku przypada litr wody. Czyli dzienna dawka podnosi się z dwóch na trzy litry.

Przeczytaj również: Soki odchudzające – 4 pyszne przepisy!

Ugasić pragnienie

A co jeżeli… nie lubisz wody?

Wszystko fajnie. Wiesz już, jakie są zalety picia wody, ale nie jesteś w stanie wypijać zalecanych ilości. Co wtedy?

Nie poddawaj się. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które na pewno ułatwią Ci zadanie:

  • Miej butelkę wody zawsze przy sobie.
  • Pamiętaj, żeby stała też na biurku, przy komputerze.
  • Wypijaj jedną szklankę zaraz po przebudzeniu.
  • Kolejną przed każdym posiłkiem i następną po posiłku.
  • Szklanka musi być pełna. Wypij ją za jednym razem.
  • Skrupulatnie zapisuj wszystkie ilości.
  • Pamiętaj o butelce z wodą przy łóżku.
  • Podawaj wodę do obiadu (zamiast soków i innych napojów).
  • Kupuj wodę w butelkach, a nie słodkie napoje w puszkach.
  • Pamiętaj o niej za każdym razem, kiedy wybierasz się na siłownię.
  • Zwiększ wypijane ilości szczególnie w letnie upały.
  • Okres zimowy nie zwalnia Cię z tego obowiązku!
  • Ustaw sobie przypomnienia w telefonie.
  • Żeby poprawić smak wody, dodaj odrobinę cytryny, pomarańczy lub liści mięty. Będzie dużo smaczniejsza!

Nawadnianie organizmu

Czym można ugasić pragnienie?

Powyższe wskazówki nie pomagają? Nie martw się! Mamy kilka alternatyw.

Napary

Najlepiej byłoby, gdybyś przygotowywała naprawdę duże ilości i pijała je przez cały dzień. Możesz – na przykład – zaparzyć dzbanek zielonej herbaty, albo rumianku. Świetnie spiszą się też owoce leśne. Możesz też przelać napar do butelek i przechowywać w lodówce.

Latem dobrze jest dodać kilka kostek lodu, a zimą pijać napary na ciepło. Pamiętaj, żeby nie słodzić ani cukrem, ani miodem. Ewentualnie możesz dodać kilka liści stewii lub kilka kropli cytryny.

Soki

Jeżeli chodzi o soki, pamiętaj, żeby zachować ostrożność. Te kupowane w kartonach lub w puszkach nie do końca są dobrym rozwiązaniem. Dlaczego? Owszem, zawierają wodę i pomogą nam ugasić pragnienie, ale są też ogromnym źródłem cukrów, sztucznych dodatków, konserwantów i barwników. Mało jest w nich owoców…

Najlepiej jest przygotowywać własne. Wystarczy wycisnąć sok z pomarańczy lub z grejpfruta i od razu wypić. Możesz też wybrać koktajle (unikaj jedynie mleka i dodatków, takich jak migdały czy rodzynki).

Owoce

A co Ty na to, żeby zjeść jakiś owoc o dużej zawartości wody? Przy okazji będziesz mogła cieszyć się pysznym deserem. Owoce zawierają też nutrienty, witaminy i minerały. To na pewno najzdrowszy wybór.

Pamiętaj, że chodzi o owoce surowe! Bez cukru, bitej śmietany, czekolady itp. A może skusisz się na sałatkę owocową? To też świetna alternatywa!

Inne owoce o dużej zawartości wody to:

  • Arbuz
  • Brzoskwinia
  • Ananas
  • Kiwi
  • Czereśnie
  • Truskawki
  • Jabłka
  • Winogrona

Odwiedź ten artykuł: Pomarańcza – jej zalety i zastosowania

Pomarańcze

To nie wszystko: warzywa o dużej zawartości wody

Należą do nich:

  • Ogórek
  • Kapusta
  • Kabaczek
  • Seler
  • Sałata
  • Bakłażan (nie można jeść go na surowo)
  • Szpinak
  • Brokuły

Z powyższych warzyw możesz przygotować niezliczoną ilość przepisów. Jeżeli nie przepadasz za warzywami surowymi, ugotuj je na parze. Wtedy zachowają wszystkie swoje właściwości.

W internecie znajdziesz informacje na temat zawartości wody w każdym warzywie. Wtedy będziesz w stanie sprawdzić, czy Twój organizm jest odpowiednio nawodniony.