Usuń nadmiar płynów w miesiąc!

Niektórzy ludzie mają skłonność do gromadzenia i zatrzymywania dużej ilości płynów w organizmie. U innych, natomiast, nadmiar płynów następuje w wyniku otyłości, ciąży, ciepła, menopauzy lub innych tym podobnych czynników. W poniższym artykule prezentujemy kilka naturalnych metod, które (jeśli będą przestrzegane każdego dnia) pomogą ci usunąć nadmiar płynów w czasie nie dłuższym niż miesiąc.

Na nadmiar płynów pomoże sok z grejpfruta i arbuza

Te dwa wspaniałe owoce pomogą ci usunąć nadmiar płynów z twojego organizmu:

  • Grejpfrut: wykazuje się niesamowitą skutecznością i nie pozwala na zaleganie płynów w organizmie. Jest także pomocny dla osób, które chcą oczyścić swoje ciało, dla tych, którzy dbają o wątrobę lub chcą zrzucić na wadze. Grejpfrut wspaniale rozpuszcza tłuszcze.
  • Arbuz: za sprawą dużej zawartości wody, owoc ten jest świetnym diuretykiem. Niemal 90% całej zawartości arbuza stanowi woda, dlatego na każde 100 g przypada jedynie 20 kalorii.

Pij od jednego do trzech świeżo wyciśniętych soków z dodatkiem jednego z powyższych owoców. Nie miksuj. Jeśli chcesz, aby sok był słodszy, dodaj do niego odrobinę  naturalnego słodzika (np. stewii)

Możesz wybrać tylko jeden z podanych owoców lub stosować je na zmianę. Proponujemy ci dwie opcje, gdyż arbuzy spożywa się przede wszystkim w upalne letnie dni. Grejpfrut, z kolei, można bez trudu kupić także zimą. Jeśli nie możesz znaleźć w swoim sklepie żadnego z powyższych owoców, możesz zastosować olejek eteryczny z grejpfruta (przed zakupem upewnij się, czy jest to olejek spożywczy). Kroplę olejku wymieszaj z odrobiną miodu lub oleju. Pij każdego ranka.

2#:nadmiarpłynów.jpg

Bulion cebulowy

Cebula króluje na półkach sklepowych przez okrągły rok. Gorąca zupa cebulowa sprawi ci radość szczególnie zimą, a przy okazji, pomoże usunąć nadmiar płynów z twojego ciała. Nalej do garnka półtora litra wody i gotuj w nim dwie lub trzy cebule przez około pół godziny. Pij bulion między posiłkami lub pół godziny przed posiłkiem. Możesz dodać do niego odrobinę soli, by nabrał on odpowiedniego smaku.

Kąpiel dla stóp

Jeśli zauważasz u siebie opuchliznę (nagromadzenie płynów) w rejonie nóg i stóp, możesz zastosować kąpiele dla stóp z dodatkiem skrzypu i rozmarynu. Zagotuj litr wody, dodaj 2 łyżki stołowe skrzypu i 2 łyżki stołowe rozmarynu. Gotuj przez 5 do 10 minut. Usuń z palnika i odstaw na 10 minut. Wymieszaj i dodaj pół łyżki stołowej soli. Gdy płyn nie będzie już taki gorący, możesz zamoczyć w nim stopy. Trzymaj 15 do 30 minut.

3#:nadmiarpłynów.jpg

Zimny prysznic na twoje nogi

Gdy jesteś pod prysznicem warto zmniejszyć temperaturę wody na nieco zimniejszą i zastosować się do poniższych wskazówek:

  • nakieruj strumień wody z dołu do góry, na zewnętrzną stronę prawej nogi, następnie opuszczaj po wewnętrznej stronie prawej nogi, kiedy dotrzesz do kolana, skieruj strumień w stronę lewej nogi, a następnie wróć do prawej i kontynuuj opuszczanie rączki w dół.
  • jeśli dasz radę powtórz czynność z tyłu nóg. Nie musisz zmieniać kierunku strumienia, gdy dotrzesz do wysokości kolan.

Do osuszania nóg, użyj szorstkiego ręcznika. Pomasuj nim skórę nóg od dołu do góry.

Masaż nóg

Zrób domowej receptury maść dla swoich nóg, którą zastosujesz po każdym prysznicu. Przygotuj bazę żelową (może to być twój codzienny krem nawilżający), połącz ją z aloesem w żelu lub olejem roślinnym (migdałowym, sezamowym, oliwą z oliwek itp.), dodaj kilka kropel jednego z następujących olejków eterycznych:

  • z rozmarynu
  • z oczaru wirginijskiego
  • kasztanowca
  • cyprysu

Delikatnie wmasuj maść w powierzchnię nóg zaczynając od dołu do góry. Zataczaj koła zamkniętymi pięściami.

Śpij z nogami w górze

Bardzo prostą metodą, aby zapobiec złemu krążeniu w twoich nogach i usunąć nadmiar płynów z oklicy nóg jest spanie z nogami w górze. Zrób tak: przed snem połóż poduszkę pod swoje łydki. Inny wariant: pół godziny przed snem, połóż się na plecach i obrzyj stopy o ścianę tak, by przypominały literę L. Ćwiczenie to możesz także wykonywać w trakcie dnia, kiedy znajdziesz trochę wolnego czasu. Jest ono szczególnie wskazane dla osób, które większość dnia spędzają w jednej pozycji (siedzącej lub stojącej).

Zdjęcia zostały zamieszczone dzięki uprzejmości robbplusjessie i uteart.