Utrata wagi – zdrowe nawyki z rana

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia? Dobrze skomponowane śniadaniowe menu daje Ci zastrzyk energii, pobudza metabolizm i zapobiega spożywaniu zbyt dużej ilości kalorii w dalszej części dnia.
Utrata wagi: zdrowe nawyki

Utrata wagi bywa celem bardzo trudnym do osiągnięcia. Jest tak, ponieważ wymaga to gruntownych zmian w stylu życia oraz wytrwałych wysiłków w celu utrzymania efektów.

Gdy zdarzy nam się przybrać kilka kilogramów, spalenie tłuszczu, wyrzeźbienie pięknej figury oraz utrata wagi niosąca ze sobą poprawę jakości życia, wymaga od nas ogromnej siły woli.

Jeżeli marzy Ci się utrata zbędnych kilogramów w zdrowy sposób, ale nie do końca wiesz, jak to zrobić, uważnie przeczytaj ten artykuł. Podzielimy się tu z Tobą kilkoma zdrowymi porannymi nawykami, które sprawią, że utrata wagi przyjdzie Ci znacznie łatwiej.

Poranna rutyna – dlaczego jest tak ważna?

Wczesne godziny poranne to dla organizmu najlepszy moment na spalenie zbędnego tłuszczu. Często nie zdajemy sobie z tego sprawy, gdyż pochłaniają nas gorączkowe czynności wykonywane przed pójściem do pracy, sprzątanie domu, odwożenie dzieci do szkoły, bądź znienawidzone przez nas wszystkich korki uliczne.

Nocą nasze ciało odpoczywa, aby się zregenerować. Oznacza to, że w dzień budzi się z nowymi siłami.

Od pierwszych chwil po przebudzeniu, a nawet w trakcie śniadania, Twój metabolizm jest w pełni zmobilizowany do pracy oraz dostarczenia organizmowi składników odżywczych, aby móc poprawnie funkcjonować w ciągu całego dnia.

Dlatego to takie ważne, by zdawać sobie sprawę z tego, jak ważna jest ta pora dnia i odnieść z tego pełną korzyść. Tylko wtedy utrata wagi przebiegnie zdrowo i szybko. Czy masz ochotę rozpocząć wprowadzanie swoich zdrowych porannych nawyków już dziś?

Masz ochotę dowiedzieć się więcej? Polecamy przeczytanie artykułu: Zadbaj o energię na cały poranek

Utrata wagi – wprowadź te poranne zwyczaje

1. Wstawaj wcześniej

Utrata wagi - wstawaj wcześniej

Wstanie z łóżka już choćby o godzinę wcześniej mogłoby się wydawać ponad nasze siły i wiele osób uważa to za cel niemożliwy do osiągnięcia.

Jeżeli jednak uda Ci się to osiągnąć, będzie to stanowić bardzo ważny krok w procesie spalania nadmiaru tłuszczu. Dzieje się tak, ponieważ zyskujesz wtedy dodatkowy czas, który możesz poświęcić swojemu ciału zanim udasz się do szkoły, do pracy i zanim opuścisz dom.

Pomyśl tylko o długiej liście czynności, jakie mogłabyś wykonać, gdybyś tylko zyskała dodatkową godzinę o poranku – poranne ćwiczenia, pożywne śniadanie, zdrowe smoothie i inne wartościowe elementy porannej rutyny, dzięki którym utrata wagi stanie się znacznie realniejszym celem.

2. Wypij energetyzujący napój

Gdy już uda Ci się osiągnąć pierwszy cel, jakim jest poranne wstawanie, możesz dodać do swojej porannej rutyny kolejny zdrowy krok, który korzystnie wpłynie na cały Twój organizm.

Pierwszą rzeczą, jaką powinnaś zrobić po przebudzeniu się jest przyrządzenie naturalnego napoju detoksykującego, który pobudzi naturalną przemianę materii.

Ciepła woda z cytryną

Utrata wagi: woda z cytryną

Ten zdrowy napój wspomaga detoks i oczyszcza organizm, co przyczynia się do poprawnego funkcjonowania poszczególnych organów w naszym ciele. Wszystko, co musisz zrobić, by przyrządzić ten napój to wcisnąć sok z jednej cytryny do szklanki z ciepłą wodą. Dziecinnie proste!

Przeczytaj też artykuł: Sok z cytryny z ciepłą wodą – poznaj korzyści

Herbata imbirowa

Herbata imbirowa pomaga zmniejszyć stany zapalne, dostarcza nam dużej porcji antyoksydantów i wspomaga naturalne oczyszczanie organizmu, co z kolei sprawia, że utrata wagi staje się dużo łatwiejsza.

Dodaj kawałek świeżego korzenia imbiru do kubka z wrzącą wodą i pozostaw na około 10 minut, aż się zaparzy. Przed wypiciem dodaj odrobinę soku z cytryny.

3. Regularnie ćwicz

Gdy już wypijesz swój poranny zdrowy napój, czas wprowadzić ciało w ruch wykonując ćwiczenia fizyczne.

Bieganie

Utrata wagi: bieganie

Jeżeli tylko masz taką możliwość, gorąco polecamy Ci biegać bądź truchtać przez co najmniej 10 minut.

Spacer

Jeżeli  od biegania wolisz spacer, spróbuj robić to w energicznym tempie przez około 20 minut. Jeżeli dysponujesz stacjonarną bieżnią bądź rowerkiem, idealnie! W razie złej pogody możesz skorzystać z tej zdrowej opcji.

Nie zapomnij przeczytać również: Spacer – 20 minut dziennie, a tyle korzyści!

Utrata wagi a nawyk porannych ćwiczeń

Aby uzupełnić ćwiczenia cardio, dobrym pomysłem jest wprowadzenie dobrego zwyczaju wykonywania pewnych ćwiczeń w zaciszu własnego domu. Będzie to miało właściwości wzmacniające, tonizujące oraz rzeźbiące poszczególne partie ciała.

Oto kilka przykładów zdrowych porannych ćwiczeń:

  • Przysiady
  • Wypady
  • Unoszenie nóg
  • Nożyce
  • Pompki
  • Ćwiczenia rozciągające

4. Zjedz pożywne śniadanie

Utrata wagi: pożywne śniadanie

Jeżeli zależy Ci na tym, by zrzucić zbędne kilogramy, pod żadnym pozorem nie wolno Ci pomijać najważniejszego w ciągu dnia posiłku, jakim jest śniadanie!

Dobrze skomponowane śniadanie pobudzi Twój metabolizm, zapewni Ci uczucie sytości, co z kolei zapobiegnie bezsensownemu spożywaniu kalorii w dalszej części dnia.

Przeczytaj też: Śniadanie pełne zdrowia – Kilka porad

Zdrowe śniadanie powinno zawierać:

  • Płatki śniadaniowe bądź zboża
  • Białko
  • Owoce
  • Błonnik
  • Dużą ilość płynów

Dobrym pomysłem jest również starać się jeść powoli, dobrze przeżuwając pokarm. Pomoże to należycie przetrawić pokarm i przyswoić wartościowe składniki odżywczeStosując powyższe rady, cel jakim jest utrata wagi, stanie się osiągalny szybciej, niż myślisz!