Wiecie czym jest spirulina?

Spirulina może nie wygląda zbyt kusząco na pierwszy rzut oka, ale ma niesamowicie intensywny, specyficzny zapach, i w oczy rzuca się niesamowita zielona barwa. I chociaż dla przeciętnego człowieka może wyglądać dziwnie, spirulina uważana jest za rewelacyjny suplement, ponieważ jest zdolna dostarczać niewiarygodnie szerokiego spektrum wszystkich wartości odżywczych.

Nie bez powodu WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) i ONZ zalecają włączenie spiruliny do suplementów diety każdego człowieka. Ale to nie wszystko – NASA wykorzystuje spirulinę w misjach kosmicznych jako pokarm dla astronautów, możemy więc sobie wyobrazić jak wielką wartość odżywczą posiada ten naturalny wytwór. Ponadto, ten niewiarygodnie zdrowy pokarm często przyjmowany jest też przez sportowców, ponieważ udowodniono, że skraca czas regeneracji organizmu, zwiększa wydajność i wzmacnia układ odpornościowy.

Dzisiaj przedstawimy Wam kilka faktów na temat wciąż mało znanego specyfiku.

Czym jest spirulina?

Najogólniej mówiąc, spirulina to alga o zielono-niebieskiej barwie i spiralo podobnym kształcie, chociaż wg naukowców nie jest to tak do końca wodorost, ale raczej jakaś inna forma życia. Jakkolwiek jej nie kwalifikować, naprawdę zaskakującym faktem jest to, że zawiera więcej białka niż na przykład baranina, a także posiada bardzo szeroką gamę wartości odżywczych.

Jeśli chodzi o witaminy, spirulina zawiera witaminę A, B1, B2, B5, B6, kwas foliowy, a także witaminę E i H. Wiadomo także, ze spirulina jest najbogatszym dostępnym naturalnym źródłem witaminy B12.

Magia spiruliny…

Ten specyfik jest dla nas dość zagadkowy. Niektórzy badacze są zdania, że wchodził w skład ludzkiej diety już wieki temu – spożywano go w niektórych cywilizacjach Ameryk, między innymi w kulturze Inków i Azteków. Prawdopodobnie już wtedy znano jego właściwości i łączono go z innymi pokarmami.

Czy wiesz, że spirulina może pomóc zrzucić zbędne kilogramy?

2#:tabletki spiruliny

Każde jednorazowe spożycie spiruliny wywołuje uczucie zmniejszenia apetytu, powodując uczucie sytości i zapobiegając odczuwaniu głodu przez jakiś czas. Dzieje się tak nie tylko ze względu na bogactwo wartości odżywczych, białka i minerałów, ale przede wszystkim dlatego, że dostarcza ich organizmowi w odpowiednich ilościach, przez co zapotrzebowanie na przyjmowanie pokarmu spada. To dlatego śmiało można ją polecić osobom, które chcą stracić na wadze.

Dzięki efektowi sytości wywołanego spiruliną można zmniejszyć ilość przyjmowanego pokarmu podczas każdego posiłku a także kontrolować ilość posiłków w ciągu dnia. To bardzo istotne, by proces odchudzania przebiegał mniej uciążliwie – nie trzeba chodzić głodnym ani martwić się podjadaniem.

Oprócz tego, spirulina jest bogata w jod, który niezwykle efektywnie stymuluje tarczycę. Przyspiesza tym samym procesy przemiany tłuszczów i ich spalanie zajmuje o wiele mniej czasu. Posiada także zwiększoną ilość aminokwasu zwanego fenyloalaniną, którego jedną z właściwości jest zmniejszenie odczucia głodu.

Spirulina przeciw starzeniu się

Kolejny ważny aspekt, który należy znać: spirulina zawiera kultury bakterii odpowiedzialne za działanie antyoksydacyjne. To pomaga dłużej zachować młodość, ponieważ antyoksydanty spowalniają procesy starzenia się. Ten efekt szczególnie wyraźnie widać na skórze, paznokciach, włosach i po ogólnym stanie zdrowia.

Mówiąc, że spirulina przeciwdziała utlenianiu, oznacza to też, że niweluje negatywne działanie tak zwanych wolnych rodników, które są – najprościej mówiąc – substancjami bardzo podatnymi na reakcję z innymi mieszaninami, co przyspiesza procesy starzenia się. To pogarsza stan komórek i tkanek. Wolne rodniki powstają w organizmie w wyniku niezdrowej diety, ciągłemu oddziaływaniu stresu, lub przez siedzący tryb życia.

Gdzie ją kupić? Jak ją przyjmować?

Spirulinę zwykle przyjmuje się w postaci kapsułek lub w postaci sproszkowanej. Można także zdobyć ją w postaci twardych tabletek. Do kupienia jest w sklepach ze zdrową żywnością lub zielarniach, bądź innych sklepach z naturalnymi żywnością.

Zapewne,  do tej pory nie zauważyliście jej w waszej aptece tuż za rogiem ani w internetowych sklepikach (jeśli zdarza wam się zamawiać suplementy diety przez internet). A to dlatego, że do tej pory nie znaliście tej dziwnej nazwy i nie wiedzieliście, co się pod nią kryje. Bez problemu można ją znaleźć w większości zielarni, sklepach internetowych, aptekach czy sklepach ze zdrową żywnością.

3#:smoothie ze spiruliny

Najczęstszą postacią spiruliny w sprzedaży jest proszek, którego można użyć jako przyprawę, która doda posmaku do owocowych lub warzywnych smoothie lub po prostu dosypywać ją do sałatek. Niewątpliwie może się stać stałą częścią Twojej diety, zwłaszcza kiedy planujesz ułożyć naprawdę zdrowy plan żywieniowy.

W jakich ilościach zaleca się jej spożycie?

Eksperci żywieniowi zalecają na początek dawkę od 3 do 5 gramów dziennie, zarówno w przypadku dorosłych, jak i nastolatków. Dorośli mogą stopniowo zwiększać dzienną rację do 5-10 gramów.

Jeśli Twoim głównym celem jest utrata wagi, pamiętaj, że nie powinno się przyjmować dowolnie większych ilości, by szybciej uzyskać upragnioną sylwetką. Każde dziecko wie, że wszystko w nadmiarze szkodzi. Nasz organizm jest w stanie zaabsorbować tylko określoną dawkę spiruliny dziennie. Nie da się schudnąć w jedną noc. Najważniejsza jest wytrwałość. Tak więc konsekwentnie stosuj się do zalecanych dawek i trzymaj się ustalonego planu żywienia, by Twój organizm mógł funkcjonować prawidłowo. Rezultaty będą o wiele lepsze, ponieważ stopniowa utrata wagi łatwiej pozwoli Ci ją utrzymać, a do tego nie szkodzisz swojemu zdrowiu.

I na koniec: czy wiesz, że ze względu na swoje niesamowite właściwości i potencjał zawartych składników odżywczych, spirulina to w opinii naukowców „naturalne super foods „? Nie ma na co czekać, wykorzystaj szansę, jaką daje nam przyroda i zacznij stosować ją już dziś.