Włącz Nasiona Chia do Diety i Chudnij!

Nasiona chia to nasiona szałwii hiszpańskiej, jednej z najbardziej cenionych roślin o najlepszych właściwościach odżywczych. Już pradawne cywilizacje stosowały je jako podstawowy składnik diety, ponieważ nasiona te są naturalnym źródłem kwasów Omega-3, przeciwutleniaczy, witamin, minerałów, a co najważniejsze, pomagają w spalaniu tłuszczu, co czyni je doskonałym sprzymierzeńcem w walce o utratę zbędnych kilogramów. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego jak schudnąć stosując nasiona chia w diecie? Czytaj dalej!

Istnieje wiele badań, które potwierdzają liczne właściwości szałwii hiszpańskiej. Ostatnio, British Journal of Nutrition opublikował raport, który wskazuje, że roślina ta pomaga nam schudnąć. Jednakże, trzeba kontrolować jej spożycie i nigdy nie przekraczać zalecanej dziennej dawki 25 g (1 łyżka). Przyjrzyjmy się tej roślinie bliżej.

Dlaczego nasiona chia przynoszą efekty przy odchudzaniu?

2#:nasiona-chia.jpg

  • Nasiona chia wykazują niesamowitą zdolność do przyspieszania metabolizmu, a zatem pomagają szybciej spalać tłuszcz odkładający się w okolicy talii i brzucha. Ponadto, zawierają one dużo wapnia, który pomaga trawić tłuszcze spożywane w ciągu dnia. Chia są szczególnie skuteczne w osiąganiu efektu płaskiego brzucha.
  • Dzięki zawartości kwasów tłuszczowych Omega-3, nasiona chia są wielkim sprzymierzeńcem w walce z cellulitem i zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się. Chia mają także właściwości przeciwzapalne.
  • Pomagają kontrolować apetyt. Spożywaj je regularnie, a zaspokoisz apetyt, a nasiona wypełnią Twój żołądek, skutecznie uniemożliwiając nadmierne spożycie pokarmów.
  • Nasiona chia są również doskonałym środkiem regulującym pracę jelit. Posiadają dużą zawartość błonnika, który reguluje pracę organów trawiennych. Ważne jest jednak, aby spożywać 2 litry wody dziennie.
  • Według badań przeprowadzonych na Uniwersytecie w Ohio, nasiona chia pomagają w walce z lękiem. Są one bardzo skutecznym środkiem uspokajającym zalecanym przez dietetyków.

Inne korzyści ze spożywania nasion chia

  • Chia są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych Omega-3.
  • Zawierają przeciwutleniacze, białka, aminokwasy, witaminy, minerały i błonnik.
  • Nie zawierają glutenu.
  • Nie mają smaku ani zapachu.
  • Dodają energii.
  • Obniżają poziom cholesterolu i regulują ciśnienie krwi.
  • Usprawniają trawienie.
  • Dbają o Twoje serce.
  • Poprawiają rozwój mięśni i regenerację tkanek.
  • Regulują poziom cukru we krwi.
  • Mają niską zawartość sodu.

Jak schudnąć dzięki nasionom chia w diecie?

3#:nasiona-chia.jpg

  • Aby schudnąć włączając nasiona szałwii hiszpańskiej do diety, zaleca się spożywanie 25 gramów nasion każdego dnia.
  • Powinnaś być konsekwentna i spożywać nasiona co najmniej przez miesiąc w celu regularnej utraty wagi. Przed dwoma głównymi posiłkami, pij szklankę wody lub soku. Ponieważ nie powinnaś przekraczać dziennej dawki w postaci 25 gramów nasion, umieść połowę tej porcji w szklance przy każdym z dwóch głównych posiłków – po 12,5 g na każdy posiłek.
  • Ze względu na zawarty w nich rozpuszczalny błonnik, nasiona chia mają zdolność absorpcji płynów. Zaobserwujesz, że stopniowo znikną w szklance wody, a płyn stanie się gęstszy. Odstaw na 30 minut. Reakcja ta związana jest z zawartością rozpuszczalnego białka.
  • Nasiona chia mogą być spożywane z dodatkiem mleka roślinnego, jogurtów, owoców, sosów, zup, kremów, warzyw, itp. Można zakupić je w postaci proszku i przygotowywać desery – dla podwójnej korzyści.
  • Pamiętaj, aby pić dwa litry wody dziennie. Jest to istotne, aby nasiona mogły pracować z wymiernym efektem.

Gdzie znajdę nasiona chia?

4#:nasiona-chia.jpg

Zwykle można je znaleźć w supermarkecie. Ale jeżeli nie ma takiej możliwości, warto w tym celu udać się do sklepu zielarskiego. Postaraj się zakupić świeże nasiona dobrej jakości. Nie zapomnij sprawdzić daty ważności.

Jak już wspomnieliśmy, w sprzedaży dostępne są całe nasiona chia, ale możesz także nabyć wersję w proszku, która będzie idealnym dodatkiem do sałatek lub deserów. Wiele wspaniałych opcji, a wszystkie z nich w pełni zdrowe!