Włosy, skóra i paznokcie – Jakie jedzenie im służy?

Czy wiesz, że marchewki nie tylko nadadzą Twojej skórze ładny kolor, ale także odżywią ją i zregenerują? W naturalny sposób wspomagają także regenerację i porost włosów.
Zdrowe włosy, skóra i paznokcie

Wygląd zewnętrzny mówi bardzo wiele o stanie naszego zdrowia. Kiedy nasze włosy, skóra czy paznokcie dobrze się prezentują, świadczy to przede wszystkim o dobrej kondycji organizmu. W dzisiejszym artykule pokażemy Ci, co warto jeść, aby włosy, skóra i paznokcie były zdrowe i piękne.

Co jeść, aby włosy, skóra i paznokcie były zdrowe?

Przede wszystkim kluczem do sukcesu jest zbilansowana dieta, w której nie ma miejsca na fast foody i tłuste posiłki. Oczywiście nawet niezdrowe jedzenie może być smaczne, jednak pamiętaj, że nie jest ono tego warte. Najnowsze badania wykazują, że odpowiednia dieta wpływa zarówno na Twoje ciało od wewnątrz, jak i od zewnątrz.

Wszystkie produkty, które dostarczasz swojemu organizmowi oddziałują na niego w większym lub mniejszym stopniu.

Aby włosy, skóra i paznokcie były zdrowe i dobrze się prezentowały, kluczowe jest wzbogacenie swojego jadłospisu w produkty o wysokiej zawartości witaminy A, witaminy B, witaminy C, minerałów, kwasu tłuszczowego omega-3, cynku, biotyny i przeciwutleniaczy. Oto kilka z nich:

Łosoś

Łosoś to jeden z najzdrowszych gatunków ryb, a aby skorzystać z jego właściwości zdrowotnych warto jeść go nawet 2 lub 3 razy w tygodniu. Zawiera dużą dawkę kwasu omega-3, dzięki czemu wzmacnia włosy, nadaje m blask, a dodatkowo nawilża skórę. Z kolei zawarta w łososiu witamina B12 wpływa na poprawę kondycji paznokci.

Łosoś

Zielone liściaste warzywa

Warzywa takie jak szpinak, sałata czy kapusta to doskonałe źródła witaminy A, witaminy B, witaminy C oraz cynku. Wszystkie te substancje są niezbędne dla prawidłowej regeneracji skóry, włosów i paznokci. Dobra wiadomość jest również taka, że liściaste warzywa bardzo łatwo wykorzystać w wielu przepysznych przepisach.

Rośliny strączkowe

Soczewica

Rośliny takie jak soczewica czy czerwona fasola to źródło żelaza, protein i biotyny – składnika, który przyspiesza porost włosów. Warto więc włączyć rośliny strączkowe do swojej diety, aby cieszyć się silnymi i zdrowymi włosami i paznokciami.

Pełne ziarna zbóż

Owies, pszenica, brązowy ryż czy kiełki zawierają dużą dawkę przeciwutleniaczy i zwalczają wolne rodniki, które są największym wrogiem Twojej skóry i włosów. Pełne ziarna zbóż to także źródło krzemionki – minerału niezbędnego, by włosy były mocne i zdrowe.

Orzechy

Zdecydowanie najlepsze są w tym względzie orzechy brazylijskie, jeśli jednak nie masz ich pod ręką każdy inny rodzaj również spełni swoje zadanie. Orzechy zawierają selen, czyli minerał pozytywnie wpływający na kondycję skóry głowy, co jest informacją szczególnie istotną dla osób cierpiących z powodu łupieżu.

Dodatkowo selen ma działanie przeciwutleniające i wspomaga pracę układu odpornościowego, w rezultacie zapobiegając nowotworom. Orzechy to również źródło kwasu tłuszczowego omega-3, który jak już wspominaliśmy sprawia, że włosy są zdrowe i błyszczące.

Orzechy

Pietruszka

Ta niezwykle aromatyczna roślina, przez wzgląd na swój wyjątkowy smak, jest wykorzystywana w wielu różnych przepisach. Pietruszka to źródło wapnia, potasu i magnezu, a jej wpływ na zdrowie jest nieoceniony: zapewnia ona dobrą kondycję naczyń krwionośnych i tkanek, zwłaszcza naczyń włosowatych.

Właściwość ta nie pozostaje bez znaczenia jeśli chodzi o wygląd – dobre funkcjonowanie naczyń krwionośnych zapewnia bowiem doskonały wygląd skóry. Aby skorzystać ze zdrowotnego wpływu pietruszki, przygotuj sok z kilku jej łodyg, 2 szklanek wody i soku z jednej cytryny i pij go na pusty żołądek.

Marchewka

Marchewki są bogate w witaminę A i przeciwutleniacze, co wspomaga regenerację i odrastanie włosów oraz zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry. Składniki zawarte w marchwi odżywiają i regenerują komórki. Pij sok marchewkowy codziennie, a efekt zobaczysz już po kilku tygodniach.

Sok marchewkowy

Ogórki

Sok z ogórków ma podwójne działanie: nie tylko przyspiesza porost włosów, ale też zapobiega ich wypadaniu. To wszystko dzięki jego zawartości siarki i krzemionki. Jeśli połączysz te właściwości z właściwościami soku marchewkowe czy soku z selera, bardzo szybko zauważysz jak zregenerowane i odżywione są komórki Twojego ciała.

Lucerna

Lucerna zawiera potas, wapń, fosfor, enzymy oraz chlorofil. Doskonale łączy się z marchewką, na przykład w formie sałatki. Właściwości lucerny sprawiają, że włosy i skóra są odżywione, komórki łatwiej się regenerują, a tłuszcze i szkodliwe substancje zostają wydalone, co poprawia kondycję skórek paznokci.

Kiełki

Oliwa z oliwek (extra virgin)

Dzięki swojej zawartości witaminy E, oliwa z oliwek odżywia skórę i zapobiega jej schorzeniu. Dodatkowo może pochwalić się także właściwościami przeciwutleniającymi, co pomaga uniknąć przedwczesnego starzenia się skóry. Upewnij się, że używasz oliwy z oliwek jak najlepszej jakości.

Papryka

Nieważne czy jest zielona, czerwona czy żółta – każdy rodzaj papryki zawiera krzemionkę oraz fluor, dwa składniki odżywcze niezbędne dla zdrowia włosów i paznokci. Dla lepszego efektu łącz właściwości papryki z właściwościami soku marchewkowego.

Cebula

Cebula to warzywo, które zawsze warto mieć pod ręką w swojej kuchni – doskonale komponuje się na przykład z ziemniakami i jajkiem. Cebula to także świetne źródło żelaza, fosforu, krzemionki, wapnia i potasu. Składniki te sprawiają, że włosy są mocne i piękne.

Cebula ma bowiem działanie oczyszczające jelita oraz wątrobę. Jeśli to możliwe, jedz cebulę na surowo, a dodatkowo wpłynie to na młody wygląd Twojej skóry.

Cebula