Wolny metabolizm – 9 wskazówek, jak go przyspieszyć

Zbalansowana dieta połączona z regularnymi ćwiczeniami jest najlepszą drogą do przyspieszenia metabolizmu i bezpiecznej utraty wagi.
kobiety i napis 9 sposobów na wolny metabolizm

Zbyt wolny metabolizm może być sporym problemem. Odpowiada on za procesy, które pozwalają przemienić pożywienie w energię, aby ciało było w stanie prawidłowo funkcjonować.

Jeśli procesy te przebiegają zbyt wolno, to mniej składników odżywczych jest wykorzystywanych i są one przekształcane w tłuszcz, który zwiększa wagę ciała i zagraża Twojemu zdrowiu.

Najbezpieczniejszą drogą do utraty wagi jest sprawienie, by wolny metabolizm przyspieszył. Potrzeba tutaj wiele dyscypliny, wysiłku i motywacji, ale strategia jest bardzo prosta.

Jak zmienić wolny metabolizm – wskazówki

 1. Podstawa: jedz pięć posiłków dziennie

Owoce

Twój układ trawienny zwykle tworzy pewne rezerwy jedzenia, aby mieć dodatkową energię w sytuacji, kiedy nie jesz przez dłuższy czas. Ta ewolucyjna cecha traci nieco sens w społeczeństwie, gdzie nie ma problemu z dostępem do pożywienia i rezerwy te przekształcają się w tłuszcz.

Jeśli Twoje ciało przyzwyczai się do pięciu posiłków dziennie, to nauczysz je, że nie potrzebuje gromadzić zapasów, co pozwoli zmienić wolny metabolizm.

2. Podążaj za klasyką: ćwiczenia przyspieszające metabolizm

Ćwiczyć, to znaczy wykorzystywać energię, której inaczej byś nie wykorzystał. Sprzyja to przyspieszeniu Twojego metabolizmu. Powinnaś różnicować intensywność treningu, aby wysiłek nie był zawsze taki sam. W innym wypadku Twój metabolizm ponownie zwolni.

3. Nie zapominaj pić wody

Butelka wody i szklanka

Woda wypełnia Twój żołądek, ale nie zawiera niczego, co mogłoby zwolnić Twoje trawienie. Oznacza to, że przyspieszy metabolizm. Im więcej wody pijesz, tym szybciej przetworzysz jedzenie. Zawsze staraj się pozostawać w obrębie zdrowego limitu: od dwóch do trzech litrów dziennie.

4. Wypróbuj olej kokosowy

Poza tym, że jest bardzo smaczny, olej kokosowy bardziej stymuluje niż oliwa z oliwek. Jesteś w stanie spalić nawet trzy razy więcej kalorii niż w przypadku stosowania podobnych substancji.

Wynika to z tego, że olej kokosowy zapoczątkowuje stan zwany ketozą. Wówczas to nie cukry, a tłuszcze są głównym paliwem organizmu. Istnieje mnóstwo sposobów na jego wykorzystanie. Dla początkujących dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od łyżeczki przed posiłkiem lub stosowanie oleju zamiast oliwy z oliwek.

5. Dodaj do posiłków cynamon

laski cynamonu

Przyprawy pozwalają absorbować cukier znacznie szybciej. Badania pokazały, że ich pochłanianie może być nawet 20 razy szybsze niż normalnie.

Cynamon można spokojnie dodawać do wielu dań, ale my rekomendujemy użycie go jako naturalny słodzik do kawy lub herbaty. Wyeliminujesz w ten sposób szkodliwe produkty, nie poświęcając świetnego smaku.

6. Pij kawę na śniadanie

Kofeina nie tylko Cię pobudzi, ale także przyspieszy tętno. Zapewnia to Twojemu ciału więcej energii, także w kwestii metabolizmu.

7. Dodaj do diety tłuste ryby

Kawałki ryby

Pierwszą korzyścią, jaką zauważysz, będzie szybsze poczucie sytości, dzięki czemu zjesz mniej. Co więcej, Twoje ciało wykorzysta tylko to, co potrzebuje, a reszty się pozbędzie, ponieważ będzie bardzo łatwe do strawienia. W szybki sposób pomoże to wyregulować wolny metabolizm.

8. Jedz ostre posiłki

Pikantne jedzenie podniesie temperaturę Twego ciało. Ciepło z kolei pomaga przyspieszyć wolny metabolizm, ponieważ wprawia Twoje ciało w stan gotowości. Wówczas przetwarzasz składniki odżywcze szybciej i w połączeniu z lekką żywnością wszystko jest szybsze.

9. Dbaj o posiłki

Zróżnicowane jedzenie

Zmień niekorzystne nawyki. Mieszaj jedzenie, które lubisz z nowymi składnikami, aby trawić je szybciej i lepiej. Dodatkowo dobrym pomysłem jest konsumowanie posiłków, siedząc przy stole i unikając zakłóceń; kiedy oglądasz telewizję podczas jedzenia, wówczas zwykle zjadasz więcej.

Dobre nawyki powinny stać się Twoją codziennością. To jest klucz: musisz być wytrwała, kiedy próbujesz zmienić wolny metabolizm. Tyczy się to zarówno nawyków żywieniowych, jak i intensywności wykonywanych ćwiczeń.

Gotowa, by wprowadzić w życie podane przez nas wskazówki? A może masz inne pomysły, które nas zaskoczą?