Wrogowie zdrowych kości

1#:Wrogowie zdrowych kości.jpg

Zdrowa dieta, zrównoważona, bogata w witaminy i minerały  jest warunkiem niezbędnym dla zachowania zdrowia i długowieczności. Gdy ulega ona zaburzeniu i przestajemy się odżywiać odpowiednio, istnieje grupa produktów, która w nieodpowiedniej diecie, zamiast pomagać naszemu ciału działają na jego szkodę, co w rezultacie może doprowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem np. powodować utratę wapnia z kości. Ważne jest to, aby posiąść tę wiedzę, która mówi, jakie produkty niewłaściwie lub konsumowane w nadmiarze mogą przysporzyć nam niepotrzebnych dolegliwości. Dziś poznamy te, które osłabiają i odwapniają kości.

Wrogowie naszych kości

Napoje gazowane

Chłodne, orzeźwiające i pyszne napoje – wielu z nas jest ich miłośnikiem. Jednak produkty te zawierają duże ilości kwasu fosforowego, którego, tak, potrzebujemy do prawidłowego rozwoju, ale w nadmiarze związek ten zaczyna absorbować wapń z kości. Dlatego, jeżeli nie chcesz wyeliminować całkowicie napojów gazowanych, przynajmniej ogranicz ich spożycie.

Kawa

2#:Kawa3-Kości.jpg

Większość z nas nie wyobraża sobie dnia bez filiżanki kawy. Nie powinno się jednak przesadzać z jej piciem i przekraczać liczby trzech filiżanek dziennie. Wszystko, dlatego że znajdziemy w niej duże stężenia substancji zwanych ksantynami, które sprzyjają wypłukiwaniu wapnia z kości, który następnie zostaje wydalonyy wraz z moczem.

Sól

Powswszechnie wiadomo, że spożywanie tego produktu w nadmiarze nie wpływa korzystnie na cały organizm. Sód, który zawiera, niekorzystnie wpływa na stan kości.

Alkohol

3#:Alkohol-kości.jpg

Spożywamy go prawie wszyscy, niejednokrotnie przekraczając granice zdrowego rozsądku. Nadużywanie alkoholu może być opłakane w skutkach dla organizmu. Jednym z przykładów negatywnego wpływu alkoholu na ciało jest właśnie wypłukiwanie wapnia z kości i usuwanie go wraz z moczem. Nie należy mylić spożycia dwóch lampek wina dziennie na poprawę krążenia i ogólnego stanu zdrowia  z niekontrolowanym, nagminnym sięganiem po alkohol.

Mięso

Jeżeli w naszej diecie jest wysokie spożycie mięsa, musimy liczyć się, z tym, że do organizmu dostarczane są znaczne ilości białek zwierzęcych zbudowanych z aminokwasów zawierających siarkę. Związki te również przyczyniają się do wypłukiwania wapnia z kości. Przy konsumpcji białek roślinnych, w związku z różnicami w budowie, proces wypłukiwania nie jest tak duży, ale, tak czy inaczej, dla zdrowia zaleca się spożywanie białek w proporcji 60% białko roślinne i 40% białko zwierzęce.

Utwardzone tłuszcze roślinne

Tłoczone na zimno oleje roślinne mają w swoim składzie witaminę K, która odgrywa kluczową rolę w budowie zdrowych i mocnych kości. Procesy uwodorniania (utwardzania) całkowicie pozbawiają je tego ważnego dla organizmu składnika. Tłuszcze te głównie używane są do wypieków pieczywa i wyrobów cukierniczych.