Wyklucz cukier z diety i poznaj 7 korzyści

Cukier spożywany w nadmiernych ilościach może prowadzić do odkładania się tkanki tłuszczowej na brzuchu. Uważa się, że wpływ cukru na wątrobę można porównać do szkodliwego działania alkoholu na ten organ.
Cukier w kostkach

Cukier może być poważnym zagrożeniem dla naszego zdrowia – specjaliści od lat ostrzegają nas, że jego nadmierne spożycie może prowadzić do takich schorzeń jak cukrzyca typu II, otyłość czy choroby serca.

Cukier sam w sobie nie jest szkodliwy, jednak jego rafinowana, chemicznie przetwarzana forma, w dodatku obecna w większości produktów spożywczych, może szkodzić Twojemu organizmowi, a nawet uzależniać – zupełnie tak jak narkotyk.

Cukier i korzyści płynące z wyłączenia go z diety

Być może wydaje Ci się, że nie można całkowicie wyeliminować cukru z diety – nawet jeśli zrezygnujesz z jego ,,czystej” postaci, wciąż jest on bowiem obecny w słodyczach, pieczywie, przetwarzanej żywności, sosach i wielu innych produktach spożywczych.

Lekarze i dietetycy biją jednak na alarm i ostrzegają przed zgubnym wpływem cukru na nasz organizm. Całkowita rezygnacja z cukru może przynieść Ci wiele korzyści zdrowotnych. Nawet nie zdajesz sobie sprawy, na ile różnych sposobów, poprawi to jakość Twojego życia.

Czytaj dalej i poznaj 7 korzyści płynących z całkowitego wyeliminowania cukru z diety.

Uczucie sytości

Cukier ogranicza wydzielanie hormonu nazywanego leptyną, który odpowiada za uczucie sytości po posiłku – właśnie stąd bierze się ciągłe uczucie głodu i chęć podjadania.

Eliminując cukier z diety, przywracasz naturalny poziom tego hormonu, dzięki czemu łatwiej zapanujesz nad swoim apetytem i każdego dnia będziesz przyjmować mniejszą dawkę kalorii.

Zdrowe serce

Zdrowie serca

Jadłospis bogaty w produkty o wysokim indeksie glikemicznym zwiększa ryzyko chorób serca. Unikanie cukru jest więc jednym ze sposobów zadbania o zdrowie swojego układu krążenia i kontrolowania poziomu trójglicerydów – tłuszczów, które ograniczają działanie dobrego cholesterolu.

Szczuplejszy brzuch

Cukier to wysokokaloryczny produkt, pozbawiony witamin, minerałów czy błonnika. Właśnie dlatego nie dostarcza żadnych substancji odżywczych, a może prowadzić do otyłości.

Badanie opublikowane przez The Endocrine Society ujawniło, że nadmierne spożycie cukru prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej zwłaszcza w okolicy brzucha i w pasie.

Zdrowa wątroba

Wątroba

Badanie opublikowane w magazynie Nature wykazało, że nadmierne spożycie cukru może szkodzić wątrobie w niemal taki sposób jak alkohol. Unikając cukru chronisz więc wątrobę przed przepracowaniem i sprawiasz, że może funkcjonować optymalnie.

Brak kamieni nerkowych

Uważa się, że słodkie napoje i rafinowany cukier zwiększają ryzyko wytworzenia się kamieni nerkowych o 25%. Co więcej, słodkie napoje gazowane mogą zwiększyć prawdopodobieństwo tego schorzenia nawet o 33%.

Aby tego uniknąć, zrezygnuj z tego rodzaju napojów i wybierz zdrowe naturalne soki lub zwykłą wodę.

Dobrze funkcjonujący mózg

Mózg

Niektórzy naukowcy twierdzą, że nagłe skoki poziomu cukru we krwi mogą być jedną z przyczyn uszkodzeń mózgu i zaburzeń pamięci. Aby Twój mózg funkcjonował prawidłowo, ogranicz spożycie cukru, by uniknąć wahań poziomu tej substancji w Twoim organizmie.

Zdrowy wygląd skóry

Nadmierne spożycie cukru wywołuje proces nazywany glikacją, co prowadzi do rozbicia elastyny i kolagenu obecnych w skórze. Rezygnacja z cukru sprawi, że Twoja skóra będzie wyglądać zdrowo, zapobiegniesz także efektom jej przedwczesnego starzenia.