Wzdęty brzuch? Są na to sposoby.

Problemy trawienne najsilniej dają się we znaki, kiedy często odczuwamy w brzuchu nieprzyjemnie uczucie pełności, i wyraźnie widzimy, że wzdęty brzuch  również i fizycznie. Dzieje się tak dlatego, że Twoje jelita są wypełnione gazami, co zdarza się przeważnie po spożyciu określonych produktów. Wzdęty brzuch najczęściej jest przyczyną złego odżywiania się, zwłaszcza diety obfitującej w tłuszcze i produkty mączneBy skutecznie poradzić sobie z tą dolegliwością, możesz zastosować kilka prostych rozwiązań, które wspomogą Twoje trawienie i zapobiegną uczuciu wzdęcia.

Nie dopuszczaj do wzdęć!

Rozwiązanie nr 1 – Świeże owoce kontra wzdęty brzuch

Owoce idealnie pomogą Ci rozwiązać problemy z trawieniemOwoce zawierają w sobie ogromne ilości błonnika i wody, są praktycznie pozbawione tłuszczów.

Ale jest jeszcze cośPamiętaj, by zawsze odżywiać się różnorodnie, i tyczy się to także owocówNie pozwól, by Twój organizm przywykł do jednego owocu, i nie jedz ich w zbyt dużych ilościach, zwłaszcza gdy miewasz problemy z trawieniem… Już Pitagoras mówił, że „we wszystkim musi być umiar”.

Rozwiązanie nr 2 – Sałatki!

2#:sałatka na talerzu.jpg

Każdy wie, że sałatki są wyjątkowo bogate w wartości odżywcze, zwłaszcza jeśli w ich skład wchodzą owoce takie jak ananas czy papaja. Są także wyjątkowo pomocne we wspomaganiu procesów trawiennych, zwłaszcza gdy zjadamy je na początek dnia lub drugie śniadanie. Na kolację również lepiej zjeść coś lekkiego, najlepiej właśnie sałatkę czy zupę jarzynową. Zawsze jedz kilka dań w niewielkich ilościach, aby nie iść spać z napełnionym żołądkiem. To bardzo istotne.

Rozwiązanie nr 3 – Lucerna i soczewica!

Kiełki lucerny i soczewica bardzo dobrze działają na organizm, dostarczając mu spore ilości witamin i minerałów. Oprócz tego są dość uniwersalne, można je dodawać praktycznie do każdej sałatki i zupy.

Rozwiązanie nr 4 – Kiszona kapusta

Dzięki procesowi fermentacji, zawiera o wiele mniej energochłonny na układu trawiennego błonnik dietetyczny, dzięki czemu można ją dodawać właściwie do każdego dania.

Pamiętajmy jednak, że kiszona kapusta jest bardzo kwaśna, warto więc ją nieco rozrzedzić wodą przed podaniem.

Rozwiązanie nr 5 – Miód lub melasa zamiast cukru

3#:kropla miodu.jpg


Naturalny miód również świetnie wspomaga trawienie. Należy jednak spożywać go w zbyt dużych ilościach, gdyż składa się ze skoncentrowanych cukrów. Z tego też powodu nie wolno go spożywać cukrzykom.

Nie zapomnij!

Wyrobienie sobie zdrowych nawyków żywieniowych jest kluczowe, by lepiej kontrolować swoje problemy związane z trawieniem – w szczególności: zapobiegać wzdęciom i gazom. To niezwykle istotne! Ciągłe odczuwanie dyskomfortu negatywnie odbije się na Twojej jakości życia!