Wzmocnij ramiona prostymi ćwiczeniami

W podnoszeniu ciężarów jest bardzo istotne, aby wiedzieć jakie obciążenie jest dla nas bezpieczne Najlepiej rozpocząć od lżejszej wagi, aż nasze ramiona przyzwyczaiły się do tego typu obciążeń.

Na nasze nieszczęście – ramiona to jedne z tych części ciała, na których tkanka tłuszczowa gromadzi się w pierwszej kolejności. Wiele osób intensywnie je ćwiczy, aby uniknąć tego problemu, poprawić ich wygląd oraz wzmocnić. Dziś przedstawimy kilka prostych ćwiczeń, które sprawią, że ramiona zaczną lepiej wyglądać, a znienawidzony tłuszczyk zniknie. Możesz wykonywać je w każdej wolnej chwili, nie wychodząc przy tym z domu.

Jak ćwiczyć ramiona?

Pompki

To jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń wzmacniających ramiona, a jednocześnie poprawiających ich wygląd. Dla początkujących, pierwsze serie mogą być trudne i męczące, jednak z czasem regularnie wykonywane przyniosą satysfakcjonujące efekty. Dodatkowo wykonując pompki, nie tylko ćwiczą ramiona, ale także klatkę piersiową, brzuch i górne partie pleców.

Chyba wszyscy wiemy na czym polega robienie pompek. Na podłodze lub materacu kładziemy się na brzuchu i unosimy ciężar ciała na rękach, aż do ich całkowitego wyprostowania. Dłonie pozostają mocno oparte o podłogę, a palce szeroko rozstawione. Przy każdym zginaniu rąk, staramy się opuścić ciało jak najniżej.

Hantle i ciężarki

Chętnie stosowane przez wszystkie te osoby, które chcą by ich ramiona były silne i dobrze wyglądały. Są bardzo proste w użyciu i powszechnie dostępne, jednak ważne jest, aby ich waga była odpowiednio dobrana, aby pod wpływem dużego wysiłku, mięśnie nie ulegały kontuzjom.

Zawsze najlepiej rozpocząć od małej wagi ciężarków, w ten sposób ramiona przyzwyczają się do wysiłku. Można również przy ich doborze zasięgnąć rad specjalisty. Przed rozpoczęciem ćwiczeń, stań w delikatnym rozkroku z nogami rozstawionymi na szerokość ramion i ugnij ręce w łokciach pod kątem 90 stopni. Plecy przy tym powinny pozostać proste, a ciężarki opuszczamy powoli, prostując przy tym ręce.

2#:cwiczenia-ramiona.jpg

Następnie, podczas gdy ręce pozostają proste, odrywamy delikatnie pięty od podłogi i unosimy ciało do góry. Dalej w momencie opuszczania ciała, ramiona z powrotem zostają ugięte. Proces ten należy powtórzyć kilka razy.

Podnoszenie ciężarków

W tym ćwiczeniu należy hantle lub ciężarki unosić ponad głowę. Powtarzane regularnie przynoszą bardzo dobre rezultaty. Ciężarki nie muszą być ciężkie, wystarczą te o wadze jednego lub pół kilograma. Pamiętaj o zachowaniu ostrożności przy podnoszeniu ich nad głowę.

Na początek stań w delikatnym rozkroku, z nogami rozstawionymi na szerokość barków. Dobrze wyprostowane ramiona unosimy do góry w taki sposób, aby ciężarki nad głową się ze sobą spotkały. Następnie powoli je opuszczamy, aż do momentu, gdy dotkną bioder i nóg.

Pływanie

3#:Plywanie-ramiona.jpg

Jak wiadomo, pływanie jest tą formą aktywności fizycznej, która umożliwia ćwiczenie wielu części ciała z bardzo dobrym wynikiem. Zatem również korzystnie wpływa na nasze ramiona, wzmacnia je i poprawia ich wygląd. Nie czekaj więc dłużej, tylko biegnij na najbliższy basen i wprowadź ćwiczenia w życie.

Najlepiej rozpocząć pływanie tymi stylami, które szczególnie zmuszają do pracy ramiona. Wszystkie wymagają ich aktywności, jednak niektóre w większym stopniu inne w mniejszym. Jeżeli masz wątpliwości jak poprawnie wykonać trening na basenie – zasięgnij porady specjalisty.