Wzmocnij i wymodeluj pośladki

Dzięki zdrowej i zbilansowanej diecie w połączeniu z aktywnością fizyczną możemy modelować nasze ciało i pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Istnieją również konkretne ćwiczenia, które wzmacniają pośladki.

Zarówno w domu, jak i na siłowni do najczęściej wybieranych ćwiczeń należą te wzmacniające i modelujące pośladki. Zazwyczaj na ujędrnianiu i kształtowaniu tej części ciała skupiają się zwłaszcza kobiety, gdyż jest to dla nich ważna część procesu zdobywania wymarzonej sylwetki.

W tym artykule doradzimy Ci, jakie ćwiczenia wykonywać, aby skutecznie wzmocnić, wymodelować i ujędrnić pośladki, a dodatkowo pozbyć się cellulitu.

Wzmocnij i wymodeluj pośladki

Napięcie pośladków

Jeśli uważasz, że Twoje pośladki są idealnej wielkości, jednak wymagają pracy nad ich jędrnością i kształtem, zacznij od masażu. Z pewnością zaskoczy Cię, że tak samo jak napięcie mięśni ramion, tak i napięcie mięśni pośladkowych może wynikać ze stresu i emocji. Dobrze wykonany masaż pomoże Ci zneutralizować napięcie mięśni i przygotuje Twoje ciało do ćwiczeń.

Wykonując masaż w domu, skoncentruj się na centralnej części pośladków i masuj, aż poczujesz nacisk w okolicach miednicy. Jeśli nacisk ten powoduje ból lub dyskomfort, spróbuj go zmniejszyć, a dopiero potem stopniowo wzmacniać. Pojawiający się w danym miejscu ból świadczy o tym, które mięśnie wymagają wzmocnienia i ćwiczeń.

Poświęć 5 minut na każdy pośladek przed rozpoczęciem ćwiczeń fizycznych.

2#:pośladki.jpg

Ćwiczenia modelujące pośladki

Aby wymodelować swoje pośladki, dołącz do swojego codziennego treningu poniższe ćwiczenia i poświęć 5 minut na każde z nich.

  • Przysiady: Rozstaw nogi na szerokość bioder i zegnij nogi w kolanach, tak jakbyś chciała usiąść na krześle. Trzymaj plecy prosto, nie zginaj kręgosłupa. Zatrzymaj przysiad, zanim Twoje kolana wychylą się za linię palców u stóp i wróć do pozycji wyjściowej. Ręce trzymaj wyprostowane przed sobą, gdy wykonujesz przysiad, a opuszczaj je, gdy się podnosisz.
  • Na czworaka: Przyjmij pozycję na czworaka, najlepiej na macie lub miękkim podłożu, aby ochronić kolana. Utrzymuj kręgosłup wyprostowany, równolegle do podłogi. Zepnij mięśnie brzucha, aby utrzymać stałą pozycję. Jeśli jest Ci zbyt niewygodnie, spróbuj wykonywać to ćwiczenie podpierając przedramiona na podłodze. Unieś wyprostowaną nogę i dynamicznie podnoś ją i opuszczaj, nie dotykając podłoża. Następnie powtórz z drugą nogą.
  • Mostek: Połóż się na plecach i rozstaw nogi na szerokość bioder, tak aby stopy stały płasko na podłodze. Dłonie połóż obok, również trzymając je płasko na podłożu. Powoli unieś swoje ciało spinając pośladki i mięśnie brzucha. Gdy poczujesz rozciąganie, opuść powoli ciało i odpocznij leżąc na plecach.
  • Spięcia pośladków: Stojąc w kolejce, jadąc windą czy czekając na autobus, możesz wykorzystać czas na napinanie i rozluźnianie mięśni pośladkowych. Ściśnij pośladki, wytrzymaj 5 sekund i rozluźnij mięśnie. Powtórz kilka razy.

Techniki wzmacniające

Istnieje prosta metoda modelowania i wzmacniania pośladków w domowym zaciszu. Dzięki tej technice poprawisz kondycję swojej skóry, pozbędziesz się cellulitu oraz wymodelujesz swoje pośladki.

Potrzebna będzie Ci bańka, czyli zaokrąglone naczynie z gumowymi brzegami, które z łatwością dostaniesz w sklepach oferujących sprzęt do akupunktury lub inne produkty medycyny chińskiej. Dodatkowo zakup także olejek do masażu, najlepiej migdałowy, sezamowy, oliwkowy lub krem nawilżający, o wysokiej zawartości olejku.

Nałóż olejek lub krem na pośladki i wykorzystaj bańkę chińską do zassania skóry, a następnie masuj kolistymi ruchami przez co najmniej 5 minut. Następnie powtórz zabieg na drugim pośladku.

Złuszczanie i nawilżanie

Dbając o swoje pośladki, nie możesz zapomnieć także o swojej skórze. Aby nadać jej zdrowy wygląd, musisz dbać o nią odpowiednio, pamiętaj więc o złuszczaniu naskórka co najmniej raz na 10 dni. Wykorzystaj sól morską, aby w czasie kąpieli przez około minutę wykonywać masaż. Aby efekt był lepszy, spłucz potem skórę zimną wodą.

Nawilżaj swoją skórę balsamem z naturalnych składników. Jeśli możesz, wykorzystaj te zawierające olejek kokosowy, gdyż będzie on najskuteczniejszy, by zadbać o Twoje pośladki.