Zadbaj o zdrowie tarczycy i odporność organizmu

Zdrowa tarczyca jest kluczem do zachowania prawidłowej równowagi wewnętrznej organizmu i uniknięcia infekcji i wielu poważnych chorób. Obok zdrowej diety należy również nauczyć się kontrolować i prawidłowo przetwarzać emocje.
Zapalenie tarczycy

Funkcjonowanie tarczycy jest bezpośrednio związane z układem immunologicznym organizmu. Bardzo ważne jest więc utrzymanie odporności organizmu na wysokim poziomie, ponieważ tylko w ten sposób zdołamy zwalczyć infekcje i atakujące tarczycę patogeny.

U wielu pacjentów cierpiących na niedoczynność tarczycy występuje tak zwane autoimmunologiczne zapalenie tarczycy (nazywane również chorobą Hashimoto) – jest to dolegliwość, która rozwija się powoli i stopniowo, przez co często trudno jest ją wykryć w początkowym stadium.

My w pełni zgadzamy się ze starym porzekadłem: „lepiej zapobiegać niż leczyć” i już dziś zachęcamy cię do zmiany trybu życia na zdrowszy, który wzmocni zarówno układ odpornościowy, jak i kondycję tarczycy.

Nie należy zapominać również o regularnych wizytach kontrolnych u lekarza, takie okresowe badania pomogą wykryć na czas wszelkiego rodzaju nieprawidłowości. Dodatkowo powinnaś zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii. Wyszczególniamy je poniżej.

Naturalny sok dla zdrowia tarczycy

Naturalny zielony koktajl

Jednym z doskonałych sposobów na zachowanie równowagi w funkcjonowaniu tarczycy i wzmocnienie odporności organizmu jest regularne spożywanie odpowiednich naturalnych soków owocowych i warzywnych.

Istotnym gruczołem powiązanym z tarczycą i jej funkcjonowaniem jest grasica. Wszelkie zaburzenia jej funkcji mogą prowadzić do poważnych kłopotów zdrowotnych. Warto zatem zwrócić uwagę na poniższe informacje:

  • Grasica to gruczoł niezwykle wrażliwy na stres. Należy więc spożywać pokarmy bogate w antyoksydanty, które skutecznie usuwają toksyny z organizmu oraz niwelują poziom kortyzolu we krwi.
  • Grasica potrzebuje codziennej dawki minerałów, których dostarczają świeże owoce i warzywa (nie gotowane!).

Koniecznie przeczytaj: Kefir: świetna metoda na wzmocnienie odporności

Poniżej przygotowaliśmy dla ciebie propozycję pysznego naturalnego soku, który doskonale zadba o twoją tarczycę i wzmocni odporność.

Składniki

  • Sok z ½ cytryny
  • 1 zielone jabłko
  • 1 gałązka selera naciowego
  • 3 liście szpinaku
  • 1 mała marchewka
  • 1 szklanka wody kokosowej (200 ml)

Sposób przygotowania

  • Dokładnie wyczyść wszystkie powyższe składniki soku. W pierwszej kolejności wyciśnij sok z cytryny, a następnie pokrój jabłko, marchewkę i seler naciowy na kawałki, aby ułatwić przygotowanie soku.
  • Wrzuć pokrojone na kawałki owoce i warzywa do blendera, wlej sok z cytryny i wodę kokosową i miksuj, aż do uzyskania jednolitej tekstury soku.
  • Powyższy napój jest cennym źródłem witamin i minerałów, które wzmacniają układ immunologiczny i dbają o zdrowie tarczycy.

Substancje odżywcze, jakie należy uwzględnić w diecie

Algi

Należy wziąć pod uwagę fakt, że opisywane przez nas wskazówki i porady mają na celu wyłącznie troskę o zachowanie prawidłowych funkcji tarczycy i wzmocnienie odporności organizmu.

Jeśli chorujesz na niedoczynność lub nadczynność tego niezwykle ważnego dla kobiet gruczołu, bez wątpienia powinnaś skonsultować się z lekarzem, aby wybrał odpowiednią dla ciebie terapię leczniczą.

Aby na co dzień prawidłowo zadbać o tarczycę i poprawić ogólny stan zdrowia organizmu, zaleca się wzbogacenie diety o następujące substancje odżywcze:

  • Selen (obecny w owocach morza)
  • Jod (obecny w algach)
  • Witaminę D
  • Cynk (przynajmniej 10 mg dziennie)
  • Rośliny z rodziny kapustowatych, na przykład brokuły (warzywa te świetnie regulują funkcje tarczycy)

Przeczytaj koniecznie: Napoje bogate w jod na zdrową tarczycę

Umiarkowany wysiłek fizyczny

Spacer

W trosce o prawidłowe funkcjonowanie układu immunologicznego i równowagę pracy tarczycy należy zachować umiarkowaną aktywność fizyczną. Nie forsuj się zbytnio codziennymi treningami!

Do poprawy ogólnego stanu zdrowia w zupełności wystarczy półgodzinny spacer w marszowym tempie. Intensywne treningi sprawiają bowiem, że nadmiernie się pocimy i – może wyda ci się to niedorzeczne – możemy osłabić odporność organizmu zamiast ją wzmocnić.

Unikaj toksyn w codziennym życiu

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nie jest łatwo uchronić się przed toksynami, które każdego dnia wnikają do naszego organizmu wraz z wdychanym zanieczyszczonym powietrzem. Osłabiają one naszą odporność i sprawiają, że zapadamy na rozmaite choroby.

Na szczęście istnieje szereg naturalnych metod na pozbycie się tych toksyn i szkodliwych substancji z organizmu, wystarczy wprowadzić w życie kilka zdrowych nawyków.

Jeśli preferujesz aktywność fizyczną na świeżym powietrzu, unikaj terenów położonych w pobliżu zatłoczonych ulic i dróg dla samochodów. Na codzienny relaks wybierz park czy plażę – tam z pewnością powietrze jest dużo czystsze niż w zatłoczonych ośrodkach miejskich.

Dokładnie myj wszystkie spożywane na co dzień produkty

Staraj się wybierać produkty pochodzące z upraw ekologicznych, zrezygnuj z gotowych i przetworzonych produktów, zaprzestań spożywania słodkich napojów i tych, które zawierają dużo konserwantów. Zawsze stawiaj na świeże owoce i warzywa!

Zwracaj należytą uwagę na przedmioty codziennego użytku, na których gromadzi się wiele bakterii, na przykład na balustrady, klamki, łazienki i toalety… Po dotknięciu tego typu powierzchni staraj się nie wkładać palców o ust ani do nosa.

Staraj się unikać gwałtownych zmian temperatury, ponieważ mogą one osłabiać odporność organizmu.

Naucz się kontrolować emocje!

Szczęśliwa kobieta

Zarówno gruczoł tarczowy, jak układ limfatyczny i immunologiczny są częściami naszego organizmu, które charakteryzuje wrażliwość na stres i stany lękowe. To właśnie zaburzenia na poziomie emocjonalnym w głównej mierze przyczyniają się do rozstroju naszego ciała i zaburzeń w produkcji hormonów.

Naucz się zachowywać w codziennym życiu skalę priorytetów i nigdy nie zapominaj o czasie wyłącznie dla siebie. Powinnaś poświęcać przynajmniej dwie godziny dziennie dla siebie: na swoje zamiłowania, odpoczynek, relaksującą kąpiel…

Naucz się czerpać radość z każdego momentu! Pamiętaj, że to co się wydarzyło wczoraj, należy już do przeszłości, której nie jesteśmy w stanie zmienić. A dzień jutrzejszy należy do przyszłości. To, co rzeczywiście się liczy, to „tu i teraz”.

Ustalanie priorytetów obejmuje również przeniesienie na dalszy plan tego, co nie jest t twoim życiu ważne lub jest przyczyną smutki i cierpienia. Nie bój się powiedzieć NIE, odwrócić się od tych, którzy cię krzywdzą, ranią… Twój organizm będzie ci za to wszystko niezwykle wdzięczny!

Przeczytaj koniecznie: Negatywny wpływ stresu – 10 przykładków