Zatrzymywanie wody? – Zwalcz je w tydzień

Do przyprawiania rosołu zamiast soli możemy używać wodę morską, która pomaga uregulować poziom wody w tkankach. Ponadto posiada ona właściwości przeczyszczające.
Zatrzymywanie wody w organizmie

Tylko osoby, które cierpią na nadmierne zatrzymywanie wody w tkankach organizmu wiedzą, jak irytująca jest to dolegliwość oraz jak bardzo wpływa na obniżenie jakości naszego życia. Generalnie nasila się ona w specyficznych okresach, takich jak upały, zwiększone tempo życia, problemy hormonalne, niezdrowa dieta, itp.

Dziś proponujemy intensywny plan, który skutecznie pomoże usunąć nadmiar wody z organizmu w zaledwie tydzień. Jego dodatkową zaletą są również pozytywne skutki uboczne w postaci usuwania zbędnych kilogramów.

Poniższa dieta opiera się na naturalnych środkach zwalczających retencję wody w organizmie. Nie należy zatem obawiać się o niepożądane skutki uboczne – ciesz się dietą oraz dobrym samopoczuciem.

Tygodniowa dieta zwalczająca nadmiar wody w organizmie

Przez cały tydzień będziemy się skupiać na wyeliminowaniu nadmiaru wody z organizmu. Dieta opiera się na produktach żywnościowych, które naturalnie regulują pracę naszego organizmu, nie wyrządzając mu żadnej szkody.

Należy jednak podejść poważnie do diety i restrykcyjnie jej przestrzegać przez całe siedem dni – tylko w ten sposób otrzymane rezultaty będą zadowalające.

Jeśli po upływie tygodnia będziesz się czuła lekka i pełna energii do życia, możesz przedłużyć dietę na kolejne kilka dni – wówczas korzyści będą naprawdę długoterminowe i skuteczne.

Pamiętaj jednak, że proponowana przez nas dieta nie jest dietą odchudzającą – służy tylko i wyłącznie wyeliminowaniu nadmiaru wody z organizmu.

Na pusty żołądek

Poranek to pora dnia, w której nasz organizm jest najbardziej podatny na jakiekolwiek środki usprawniające jego funkcjonowanie. Przez siedem dni diety (i jeśli masz ochotę, również po jej zakończeniu) pij od 2 do 4 szklanek ciepłej wody tuż po przebudzeniu, na pusty żołądek.

Z początku wprowadzenie tego nowego nawyku w życie może cię trochę kosztować, ale z pewnością szybko przekonasz się,  że naprawdę warto. Jeśli chcesz trochę zintensyfikować jej smak, możesz dodać do niej kilka kropel soku z cytryny.

Po wypiciu wody na pusty żołądek koniecznie odczekaj 30-40 minut i dopiero po upływie tego czasu zjedz śniadanie.

Śniadanie

Płatki owsiane na śniadanie

Przez cały tydzień diety twoje śniadania będą pyszne i z pewnością zasmakują całej twojej rodzinie.

  • Owoc, do wyboru: jabłko lub grejpfrut
  • Płatki owsiane z owocami, bakaliami i jogurtem lub tosty z pełnoziarnistego chleba (bez dodatku soli!) z jednym z następujących składników: awokado, tahini, świeży serek, omlet.
  • Filiżanka zielonej herbaty z dodatkiem skrzypu polnego (pół na pół).

Każdego ranka możemy spożywać dwie porcje owoców oraz naparu z zielonej herbaty i skrzypu polnego.

Obiad

  • Pierwsze danie składa się domowej roboty zupy lub kremu z cebuli.
  • Drugie danie powinno zawierać węglowodany oraz białka. Wybierz jedną z poniższych propozycji:
  • Porcja węglowodanów: sałatka warzywna, pełnoziarnisty ryż lub ryż basmati, pełnoziarnisty chleb lub pełnoziarnisty makaron.
  • Porcja białek: chude mięso, ryby, jajko lub rośliny strączkowe.

Należy unikać stosowania tradycyjnej soli kuchennej. Do osolenia potraw wybieraj sól morską lub wodę morską. Doskonały rozwiązaniem jest stosowanie rozmaitych przypraw, cytryny i octu – dzięki nim potrawy nabiorą smaku i to bez użycia soli.

Zupa cebulowa

  • Deser: jabłko lub gruszka (świeża lub pieczona).

Kolacja

Na twoją kolację przez najbliższe siedem dni będą składały się zupy-kremy z warzyw oraz porcja białek (jajka, ryby, chude mięso, świeży serek, bakalie). Kluczową rolę odgrywa zupa-krem, która powinna zostać przygotowana na bazie poniższych warzyw:

  • Seler: To jedna z najbardziej moczopędnych roślin, która dodatkowo nadaje zupie delikatnego, kremowego smaku. Aby mieć go zawsze pod ręką, zalecamy pokrojenie go na kawałki i schowanie do zamrażalnika.

Oczywiście nie można zapominać, że najzdrowszy jest pod surową postacią i z hodowli ekologicznej. Zasada ta dotyczy wszystkich warzyw.

  • Cebula: Jest silnym diuretykiem, który doskonale pomaga oczyścić nerki. Ponadto posiada świetne walory smakowe, które wzbogacają wszelkiego rodzaju zupy i kremy.
  • Sałata: Również posiada silne właściwości moczopędne i dodatkowo pomagają regulować system nerwowy. Krem z sałaty jest wspaniałą opcją na zdrową i leczniczą kolację, która pozwoli nam się wyciszyć przed zaśnięciem.

Przyprawiaj zupy odrobiną oliwy z oliwek i odrobiną wody morskiej. W żadnym wypadku nie można porównywać wody morskiej z solą. Wręcz przeciwnie – pomaga ona regulować poziom płynów w naszym organizmie.

Uwaga jednak! – w większych ilościach sól morska może wykazywać właściwości przeczyszczające.

Zupa-krem z sałaty

Zdjęcia: abbyladybug, lablascovegmenu, shashinjutsu