Zdrowa sypialnia — poznaj kilka trików!

Musimy mieć świadomość, że sypialnia to miejsce na odpoczynek zatem unikajmy umieszczania w niej urządzeń elektrycznych, których fale mogą zakłócić jakość snu.

Sypialnia to pomieszczenie, w którym nasze ciało regeneruje utracone energie, a jeżeli żyjemy z partnerem, dodatkowo powinniśmy zwrócić uwagę na wiele innych istotnych szczegółów związanych z tym miejscem. To właśnie tam spędzamy około ośmiu godzin na dobę dlatego warto poświęcić chwilę uwagi właśnie tej części naszego mieszkania.

W dzisiejszym artykule poznasz kilka zaskakujących i ciekawych trików, które pomogą Ci sprawić by Twoja sypialnia stała się zdrowym, zapewniającym spokój miejscem o zrównoważonej energii i zachowanej równowadze.

Jaka powinna być zdrowa sypialnia?

Miejsce czyste i dobrze przewietrzone

Utrzymanie porządku w miejscu zamieszkania jest jednym z fundamentalnych warunków, które należy spełnić. Czyszczenia zawsze powinniśmy dokonywać przy użyciu naturalnych środków. Tak naprawdę równie efektywnie co preparatami chemicznymi możemy wysprzątać naszą sypialnię przy użyciu zwykłej cytryny, sody oczyszczonej i octu.

Jeżeli jednak chcemy, by sypialnia była miejscem prawdziwej regeneracji utraconych sił, powinniśmy jej poświęcić jeszcze więcej uwagi. Utrzymanie odpowiedniej higieny w tym miejscu to klucz do satysfakcjonującego wypoczynku.

Aby sypialnia została w pełni wyczyszczona, musimy pamiętać o tych miejscach, w których często utrzymuje się wilgoć i ciepło, a należą do nich zasłony, pościel, kołdry, pluszowe zabawki, materace poduszki i dywany. To właśnie w tych miejscach najchętniej zagnieżdżają się roztocza.

Czysta sypialnia

Jeżeli chcesz wyeliminować prawdopodobieństwo ich występowania do minimum, zaleca się codzienne wietrzenie pomieszczenia, a jeżeli jest to możliwe, pozwalając, by słońce mocno je nagrzało. Szczególnie te miejsca, w których mogą gromadzić się mikroorganizmy.

Jeśli twoja sypialnia nie posiada okien lub cyrkulacja powietrza jest słaba, możesz użyć wentylatora.

Sypialnia wolna od zanieczyszczeń elektromagnetycznych

Gromadzenie w sypialni urządzeń elektrycznych, takich jak: komputer, telewizor czy telefon stacjonarny – to poważny błąd. Wszystkie te sprzęty emitują fale elektromagnetyczne, które wpływają na układ nerwowy i utrudniają odpowiedni, satysfakcjonujący wypoczynek.

Natomiast, w dłuższej perspektywie – mogą wpływać na pojawianie się przewlekłych chorób.

Zaleca się unikać używania tych urządzeń w miejscu, w którym śpimy,  najlepiej umieścić je w biurze lub innym pomieszczeniu w domu. Tak to prawda, że są niezastąpione, jednak podczas snu – najlepiej je wyłącz, tak jak wszystkie inne bezprzewodowe urządzenia, które mamy w domu.

Dodatkowo, unikaj umieszczania kontaktów blisko okolic głowy. Jeżeli cierpisz na bezsenność lub po przespanej nocy budzisz się zmęczona, powinnaś zwrócić uwagę na rozmieszczenie gniazdek elektrycznych w Twojej sypialni.

Zbyt wiele rzeczy?

Ponieważ sypialnia to miejsce przeznaczone do wypoczynku – powinno unikać się wypełniania jej zbędną ilością rzeczy. Przedmioty, których najczęściej jest tam za dużo to: meble, fotografie, obrazy, książki, między innymi.

Minimalizm jest najbardziej wskazany, ponieważ wszystkie nagromadzone tam przedmioty wpływają niekorzystnie na nasz umysł – przed i w czasie snu.

Postaraj się nie gromadzić rzeczy na półkach i w zasięgu wzroku. Gromadź je w pudełkach i chowaj na przykład pod łóżkiem.

Porządek w sypialni

Można umieścić jakiś przedmiot, który sprzyja odprężeniu i zrelaksowaniu, jak obraz lub świece. Można również zdecydować się na rośliny,jednak tylko wtedy, kiedy będą one nadawać się do warunków panujących w sypialni i nie zakłócą procesu regeneracji sił.

Jednym z zalecanych gatunków jest stopłat. Nie tylko dlatego, że jest łatwy w utrzymaniu, ale również dzięki właściwościom odpowiedzialnym za oczyszczanie powietrza.

Sypialnia miejscem dla pary

Gdy dzielimy sypialnię z drugą osobą, pomyśl o nadaniu jej romantycznego nastroju. Zatem, lepiej unikać silnych i jaskrawych kolorów, które mogą utrudnić komunikację.

Ściany w sypialni mogą być białe, żółte, jasnozielone lub jasnofioletowe natomiast meble i akcesoria zawierać fragmenty w kolorach czerwonych, lub różowych. To dwa namiętne kolory jednak nie powinny przeważać, jeżeli nie chcemy podgrzewać dyskusji i kłótni.

Sypialnia z łóżkiem

Sypialnia i jej zapach

Czym chciałabyś, by pachniała Twoja sypialnia? Po przewietrzeniu pomieszczenia, każdego dnia po południu możesz użyć naturalnych perfum. Naturalne aromaty to nie tylko piękny zapach, ale i korzyści dla zdrowia, które między innymi pomagają w utrzymaniu równowagi emocjonalnej.

Oto kilka przykładów:

  • na zwiększenie libido — ylang-ylang i wanilia
  • na zwiększenie romantycznego nastroju — róża
  • na oczyszczenie środowiska z negatywnych emocji — rozmaryn
  • aby nadać świeżości — mięta
  • na rozgrzanie — imbir
  • radość i zadowolenie — owoce cytrusowe, zwłaszcza pomarańcza

Aromaty można wprowadzić do sypialni pod postacią świec, kadzideł czy olejków eterycznych. W tym ostatnim przypadku ważne byśmy upewniły się, że są one w 100%-tach naturalne i jeżeli to możliwe ekologiczne. Tylko takie korzystnie wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie.

W wielu miejscach bowiem znajdziemy esencje, które są przygotowywane z całkowicie sztucznych składników, do których dodawany jest jedynie zapach.