Zdrowe odżywianie nie musi być drogie!

Zrównoważona dieta i zdrowe odżywianie są niezbędne do tego, aby cieszyć się dobrym zdrowiem przez długie lata. W innym wypadku możemy zafundować sobie choroby układu sercowo-naczyniowego, cukrzycę, otyłość i wiele innych. Dobra wiadomością jest to, że aby odżywianie było odpowiednie – wcale nie trzeba wydawać na nie fortuny. Dziś przedstawimy kilka zdrowych i ekonomicznych produktów, które dostarczą Twojemu organizmowi tego, co mu potrzeba.

Zdrowe i niedrogie odżywianie: 10 produktów, które nam to umożliwią!

1. Brązowy ryż

Nierafinowany ciemny ryż jest bardzo zdrowy i należy do produktów stosunkowo niedrogich. W przeciwieństwie do białego ryżu, w ciemnym znajdziemy odżywcze, które są usuwane w procesie rafinacji, a do takich należy między innymi: błonnik, zawierają wysoki poziom magnezu i cynku.

2. Fasola

2#:fasola-odżywianie.jpg

Fasola i inne rośliny strączkowe są świetnym rozwiązaniem, jeżeli chodzi o tanie i zdrowe odżywianie. Ziarna te bowiem są bogate w witaminy i białko, a także pomagają utrzymać niski poziom cukru we krwi. Do wyboru mamy wiele ich rodzajów, który można przygotować na wiele sposobów, dlatego na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

3. Jajka

Mimo, że istnieje wiele różnych teorii na temat jajek, powinny one znaleźć się w naszej diecie. W rzeczywistości powinno się spożywać dwa jajka dziennie i to wcale nie oznacza dostarczania organizmowi bomby cholesterolu, a wręcz przeciwnie – pomoże w zapobieganiu chorobom układu sercowo-naczyniowego, na przykład; zawałowi serca. Ponadto, jaja są niskokaloryczne i bogate w białko.

4. Słodkie ziemniaki

Słodkie ziemniaki to bulwy, które szczególnie upodobali sobie mieszkańcy krajów tropikalnych. Są bogate w wapń, błonnik, potas, witaminę A i C. Z tego względu, są szczególnie korzystne dla organizmu i jeżeli chcemy zaoszczędzić, ale jednocześnie pragniemy, by nasze odżywianie było zdrowe, powinny one znaleźć się w naszej diecie.

5. Tuńczyk

Po usłyszeniu słowa zdrowe odżywianie na myśl przychodzą ryby, które mają zbawienny wpływ dla naszego mózgu i serca. Tuńczyk jest bogatym źródłem minerałów, białka i witamin. W świeżym tuńczyku znajdziemy biotynę i witaminy z grupy B, które działają przeciwzapalnie i łagodzą ból spowodowany reumatoidalnym zapaleniem stawów. Zawiera on również kwasy omega-3, które pomagają w utrzymaniu cholesterolu na niskim poziomie i odpowiedniego ciśnienia krwi. Trzeba jedna pamiętać, że w tuńczyku z puszki możemy znaleźć rtęć, która w nadmiarze jest szkodliwa dla zdrowia.

6. Banan

Banany oprócz tego, że są bardzo zdrowe i sycące, są też bardzo ekonomiczne. Dostarczają wielu potrzebnych witamin naszemu organizmowi. Są doskonale dla osób uprawiających sport, ponieważ szybko uzupełniają poziom potasu, który pomaga uniknąć skurczów i niechcianych urazów.

7. Makaron

3#:Makaron-odżywianie.jpg

Ciemny, razowy makaron jest znacznie zdrowszy od tego wyprodukowanego z białej mąki. Znajdziemy w nim trzy razy więcej błonnika, który pomoże w zapobieganiu chorób układu sercowo-naczyniowego, cukrzycy, a dodatkowo zapewni uczucie sytości. Można przygotować go z innymi wyżej wymienionymi produktami, na przykład z tuńczykiem. To bardzo proste danie i jak sam się przekonasz bardzo smaczne. W rzeczywistości zdrowe odżywianie wcale nie musi być czasochłonne i trudne w wykonaniu.

8. Mrożone warzywa

Mrożone warzywa to kolejny niedrogi produkt, o który możemy wzbogacić nasze odżywianie. Błędnie wielu z nas uważa, że mrożenie zabija wszystkie substancje odżywcze, które się w nich znajdują. Wiadome jest, że zaletą tej żywności jest możliwość długiego przechowywania i łatwe w późniejszym przygotowaniu, ponieważ z reguły są już pokrojone i gotowe do wrzucenia na patelnie.

9. Pomidory

4#:Pomidory-odżywianie.jpg

Zdrowe i niedrogie odżywianie nie mogłoby się bez nich obejść. Pomidory zawierają antyoksydanty, które spowalniają procesy starzenia się oraz witaminy A i C. Ich ogromną zaletą jest to, że można ja przygotować na wiele, rozmaitych sposobów, a w postaci przecierów, sosów czy soków są jeszcze zdrowsze, ponieważ likopen (przeciwutleniacz), który w nich znajdziemy, po obróbce termicznej i w obecności tłuszczu jest lepiej przyswajalny.

10. Mięso

Wiele osób uważa, że aby odżywianie było zdrowe, nie powinno być w nim wiele mięsa, ponieważ bardziej szkodzi ono organizmowi, niż mu pomaga. Rzeczywiście zbyt częste spożywanie mięsa może odbić się negatywnie na naszym zdrowiu, jednak dostarczanie go w umiarkowanych ilościach ma swoje plusy. Należy pamiętać o wyborze odpowiednio chudego mięsa i części pozbawionych tłuszczu.