Zdrowe Śniadanie, Które Pokochasz!

Każdy zna tę złotą zasadę, ale mało kto się do niej stosuje: śniadanie jest jednym z najważniejszych posiłków w ciągu dnia i za wszelką cenę nie należy go sobie odpuszczać. Owszem, czasami pośpiech i obowiązki mogą uniemożliwić ci spokojny poranny rytuał śniadania, a tym samym dostarczenie organizmowi ważnych składników odżywczych, warto jednak włożyć trochę wysiłku w jego przygotowanie. Spróbuj już dziś: oto kilka prostych w wykonaniu pomysłów na pyszne i zdrowe śniadanie.

Śniadanie powinno dostarczyć ci około 25% energii potrzebnej na cały dzień. Istotne jest, aby dostarczyć sobie wartościowych składników odżywczych tak, aby zrekompensować sobie całą noc niejedzenia. Zdrowa, zróżnicowana i zrównoważona dieta co rano pomoże Ci wyjść z domu silniejszą i w lepszym nastroju. Może przyjść ci do głowy pomysł, że aby schudnąć, trzeba pościć. Nic bardziej mylnego! Jeśli nawet dotrwasz do obiadu nie zjadłszy śniadania, będziesz musiała zrekompensować sobie cały niepokój jaki odczuwał twój organizm, co nie wyjdzie ci na zdrowie. Rzućmy okiem na kilka prostych przepisów na zdrowe śniadania, które w mgnieniu oka przygotujesz sama!

3 przepisy na pyszne i zdrowe śniadanie!

  • Miseczka płatków z owocami

2#:jogurt-śniadanie.jpg

Wskazówki

  • Przygotuj miseczkę. Wsyp do niej garstkę płatków owsianych. Następnie, dodaj pół szklanki mleka sojowego lub wody, według uznania.
  • Następnie zacznij dodawać owoce: borówki, truskawki, maliny… Jeśli akurat nie masz ich pod ręką, lub są zbyt drogie, możesz dodać suszone śliwki lub czerwone jabłko.
  • Teraz dodaj orzechy. Na przykład, dziesięć rodzynek i dwa pokruszone orzechy włoskie.
  • Jedz powoli, dobrze przeżuwając.

Korzyści

Dzięki takiemu śniadaniu, dostarczysz organizmowi dużo błonnika i przeciwutleniaczy. Owoce pełne makroelementów są tak samo zdrowe, jak smaczne, zaś płatki owsiane dostarczają węglowodanów. Co do orzechów, są one bogate w przeciwutleniacze, takie jak fenole i resweratrol.

  • Pełnoziarnista kanapka z indykiem i awokado

4#:salatka-owocowa-śniadanie.jpg

Wskazówki

  • Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że to za dużo, ale tak nie jest. To śniadanie dostarczy ci dużą porcję antyoksydantów i witamin. Wybierz miskę, która nie będzie zbyt duża i umieść w niej kawałki owoców.
  • Małe kiwi, jabłko, pięć winogron i dwie truskawki – w zupełności wystarczą. Jak widzisz, klucz tkwi w różnorodności i korzystaniu z dobrodziejstw tych najbardziej podstawowych owoców.
  • Następnie, przygotuj tost. Powinien być pełnoziarnisty i niezbyt duży. Posmaruj jedną lub dwiema łyżeczkami miodu.
  • Teraz czas na białą herbatę. Ta odmiana jest zdrowsza nawet od zielonej herbaty, dlatego szczególnie ją polecamy. Można ją znaleźć w sklepach ze zdrową żywnością. Jest bardzo wartościowa i odżywcza. Pamiętaj, aby odstawić szklankę z wodą na 5 minut po zagotowaniu.

Korzyści

Bardzo dobra propozycja na śniadanie. Skorzystasz ze składników odżywczych zawartych w owocach, zwłaszcza tych bogatych w antyoksydanty i lepiej zadbasz o swoje zdrowie. Miód jest niezastąpionym środkiem antyseptycznym, uzdrawiającym i wzmacniającym układ odpornościowy. Biała herbata posłuży ci do ochrony przed wolnymi rodnikami i, jak wskazaliśmy wcześniej, będzie w tym o wiele bardziej skuteczna niż popularna zielona herbata.

Zdjęcia: Neus