Przepis na zdrowy sen? 6 smacznych propozycji

Płatki owsiane są bogate w witaminy i składniki regulujące nasz układ nerwowy. Ten składnik w połączeniu z dynią jest wstanie pomoże Ci utrzymać stały poziom glukozy przez wiele godzin, co z kolei wpłynie korzystnie na wypoczynek.
Zupa krem ze świeżej marchewki

Jeżeli masz problemy ze snem i wstajesz rano niewypoczęta, zanim zaczniesz stosować jakiekolwiek środki nasenne do przygotowania kolacji, sięgnij po przepis na danie z właściwościami relaksacyjnymi. Jest ich naprawdę sporo. W tym artykule przytoczymy Ci nie jeden przepis, ale 6 różnych! Wybierz ten, który wyda Ci się najsmaczniejszy i pokonaj bezsenność!

Przepis #1 Zupa krem z zielonej sałaty

Zielona sałata jest obecna w niemal każdej zdrowej diecie. Działa też relaksacyjnie na nasz organizm. Prawdą jest, że wiele osób nie chce jej jadać na kolację, ponieważ – nieodpowiednio przeżuta – może przynieść problemy gastryczne.

Dlatego też, żebyś nie musiała z niej rezygnować wieczorami, proponujemy Ci ten bardzo oryginalny przepis: Zupa krem z sałaty.

Gotujemy sałatę identycznie jak jakiekolwiek inne zielone warzywo liściaste, takie jak na przykład szpinak. Możesz też dodać trochę ziemniaków lub płatków owsianych, żeby uzyskać jeszcze bardziej kremową konsystencję.

Jako ciekawostkę powiemy Ci, że możesz przygotować również napar z liści sałaty i wypijać go na krótko przed pójściem spać.

Zupa krem z zielonej sałaty

Przepis #2 Zupa z płatków owsianych i dyni

Poprzedni przepis sugerował płatki owsiane jako dodatek, ze względu na ich właściwości odżywcze i łagodzące oddziaływanie na układ nerwowy. Oprócz tego, płatki owsiane są bogate w witaminy z grupy B, magnez i Omega 3.

Ten prosty przepis łączy płatki owsiane z dynią, pysznym warzywem, który pomoże Ci uregulować poziom glukozy przez wiele godzin, co z kolei wpływa na wypoczynek.

Na małej ilości oliwy z oliwek podsmażamy kawałki dyni i dodajemy jakieś inne warzywo (według uznania). Potem całość gotujemy wraz z płatkami owsianymi przez mniej więcej 15 minut.

Przepis #3 Pieczone jabłko z cynamonem i orzechami

Jak to mówią – najlepszym sposobem na uniknięcie lekarza jest jedno jabłko dziennie. Jeżeli nie udało nam się zjeść codziennej porcji w ciągu dnia, nie jest jeszcze za późno. Kolacja to dobry moment.

Pamiętajmy, że ze względu na kwasy i cukry, inne owoce mogą utrudnić nam wypoczynek.

Jabłko jest owocem neutralnym i korzystnym dla wątroby. Możemy po nie sięgać o każdej porze.

Jeżeli chodzi kolację, polecamy ten tradycyjny przepis:

  • Obieramy jabłka (skórkę możemy zostawić, jeżeli jabłka są ekologiczne) i panierujemy w cynamonie. Poprawia przemianę materii i ma właściwości uspokajające.
  • Możemy też polać jabłka odrobiną miodu pszczelego.
  • Wkładamy do piekarnika na ok. 20 minut.
  • Jak już będą gotowe, serwujemy z orzechami i – opcjonalnie – jogurtem naturalnym.

Dekoracyjnie obrane jabłko

Przepis #4 Sałatka z roszponki i koziego sera

Roszponka jest warzywem coraz bardziej znanym i służy jako alternatywa dla zielonej sałaty. Roszponka jest warzywem lekko pikantnym, o działaniu przeczyszczającym i uspokajającym. Zastosuj ją do przygotowania oryginalnych sałatek.

Możesz wykorzystać roszpunkę razem ze świeżym kozim serem. Produkty mleczne sprawiają, że jesteśmy bardziej śpiący. Te pochodzenia koziego są dużo łatwiej przyswajalne niż te krowie.

Jako dodatek do tej sałatki, wykorzystaj pestki z dyni. Są bogate w cynk, niezbędny do regulowania stresu.

Sałatka z kozim serem

Przepis #5 Zielone szparagi z indykiem

Proponujemy Ci ten naprawdę pyszny, szybki i prosty przepis. Przy okazji, ułatwi Ci zaśnięcie ze względu na wysoką zawartość tryptofanu w obu składnikachTen aminokwas zwalcza stres, poprawia humor i pozwala nam się zrelaksować.

Zielone szparagi lekko obsmażamy na patelni i zawijamy w plasterki szynki z indyka – lekkostrawnej i bogatej w proteiny.

Przepis #6 Banany pieczone z twarogiem

To również bardzo relaksująca kolacja. Jednak polecamy ją tylko tym, którzy jedzą kolację dość wcześnie lub uprawiają sporty. Jest dużo bardziej pożywna niż te poprzednie.

Banany zawierają melatoninę, tryptofan i magnez – 3 składniki odżywcze niezbędne do zdrowego wypoczynku. Natomiast twaróg jest bogaty w wapń, białko i tryptofan.

Wkładamy banany do piekarnika na około 20 minut. Potem dodajemy twaróg. Możemy naszą potrawę posłodzić odrobiną miodu pszczelego.